Az új Clash játékmódban minden hős elérhető lesz mindenki számára!

Az új Clash játékmódban minden hős elérhető lesz mindenki számára!

A napokban kaptunk újabb híreket a készülő Clash játékmódról, ami egy beépített ligarendszer lesz lényegében. Máris felmerült több megoldandó kérdés vele kapcsolatban, a Riotnak azonban erre is volt válasza.

A Clash, vagy Összecsapás játékmód végre lehetővé teszi majd a mezei játékosok számára is, hogy úgymond profi körülmények között próbálják ki magukat, és szokják kicsit a versenykörnyezetet. Ennek a pontos megvalósításáról és rendszeréről az alábbi cikkünkben olvashattok.

Tényleg jön a kliensen belüli versenyzés; már a hétvégén tesztelhetjük

Heldeus | 17/12/12 07:34 Már hónapokkal ezelőtt felröppentek az első hírek egy olyan játékmódról, amely kliensen belüli minibajnokságokon való szereplésre ad lehetőséget. A biztonsági SMS funkció behozatala is csak tovább erősítette ezt a pletykát, a Riot Games tegnap este pedig bejelentette a Clash, vagyis Összecsapás játékmód béta tesztjét EUNE, EUW és TR régió játékosai számára.

A nevezés nem lesz teljesen ingyenes, hiszen 1950 kék esszenciát, vagy 275 RP-t kell költenünk arra, hogy ebben részt tudjunk venni. Mivel az esszencia szerzése jócskán megváltozott a végtelen szint behozásával, felmerülhettek aggályok is a játékosok részéről, melyek egyike a hős kérdés volt. Ha folyamatosan szeretnénk versenyezni, akkor jó eséllyel elég sok kék esszenciát fogunk erre költeni, vagyis kevesebb marad magukra a hősökre. Nincs mindenki abban a "luxushelyzetben", mint például én, hogy már lassan hat éve játszik és rendelkezik minden hőssel.

Ez egyrészt a versenyeken is problémát jelenthet, hiszen akinek kevesebb hőse van és tényleg komolyan szeretné venni az egészet, az elég nagy hátrányba kerülhet olyanokkal szemben, akik bármit választhatnak. A pick/ban fázisról nem is beszélve, ahol sokkal kevésbé lehet taktikázni, ha a kulcsfontosságú hősök nincsenek meg mindenkinek, mint mondjuk egy Xin Zhao, aki elég gyakran első választás szokott lenni kék oldalon. A Riot fórumain egy játékos hangot is adott ezen véleményének, miszerint a versenymérkőzések alatt nem kellenének hőskorlátozások, főleg azt is figyelembe véve, hogy "fizetünk" a részvételért.

A Riot pedig, kicsit meglepő módon, de abszolút egyetértett. A kompetitív szellem és érzés megőrzése érdekében egyszerűen muszáj engedélyezni az összes elérhető hőst, a skin az már más kérdés, hogy ne legyenek ilyen bukkanók a játékosok számára. Így olyanok is részt vehetnek benne, akik nem rendelkeznek még minden hőssel, vagy esetleg a fő fiókjuk egy másik szerveren van és például az EUNE-set nemrég kezdték.

Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon jó lépés a Riot részéről, már csak azért is, mert ez nem csak a játékosoknak lesz jó közvetlenül. Minden bizonnyal ki fognak alakulni komolyabb hangvételű és színvonalú összecsapások is, amiket szerintem az egyes nagyobb csapatok figyelni fognak. Így könnyebben lehet tehetséget is gondozni, és ha valaki emellett még solo queue-n is jól teljesít, ami miatt felfigyelnének rá, akkor nem teljesen a 0-ról kezdené a versenytapasztalat gyűjtését, ezáltal a régiók is fejlődhetnek minden szinten.

Az sem utolsó, hogy így tényleg lesz újra értelme öt fix emberrel gyakorolni, mert jelenleg erre maximum a Flex queue-ban van lehetőségünk, az pedig legyünk őszinték, elég kevés embert érdekel, vagy veszi komolyan igazán. Kíváncsian várom ezek után, hogy az egyes szervereket mennyire kapja majd el a versenyzési láz, hiszen ezzel az engedménnyel egy teljesen új szintre emelik majd a Clash játékmódot!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!