Itt az idei év utolsó patch-e, a 7.24B, Teemo nerfet, Yasuo buffot kapott

Itt az idei év utolsó patch-e, a 7.24B, Teemo nerfet, Yasuo buffot kapott

Ha minden igaz, ez lesz a 2017-es év utolsó patch-e, melyben Teemot nerfelik, Yasuo ulti range-e pedig nagyobb lesz, mint valaha. A Riot szerint a B betű a balance-ot képviseli.

Ezt a napot is megéltük, elérkeztünk az idei év utolsó frissítéséhez, a következő már a 8.1 lesz, hacsak nem rontottak el valamit nagyon, és hotfixre is szükség lesz. Ezúttal egy kicsit tematikusabban osztották fel magát a patch-et, haladjunk hát mi is így.

Új Varus splash art, Miss Fortune minibuff, Ezreal nerf és még sok minden más; itt a legújabb PBE patch

Tényleg soknak bizonyult a Miss Fortune nerf, ezért visszavesznek belőle, de Ezrealt nem kímélik ezúttal sem. A gyógyítást, pajzsokat adó tárgyak gyengítését szintén visszavonják.

A felső ösvényen sok karakter veszteséget szenvedett el a Fervor of Battle kivételével, így viszont előkerültek a poke hősök, akik Aery-t és a Scorch rúnákat használták előszeretettel. Emiatt pont azok a hősök kapnak most erősítést, már nem először, akik elsősorban erre a mesterségre voltak ráállva. 

Az egyik első darkin karakter, vagyis Aatrox pont ezek közé tartozik, így az alap támadását 68-ról 70-re növelik, ahogy Q (Dark Flight) sebzését is 10/35/60/95/120-ról 20/50/80/110/140-re. Az E (Blades of Torment) sebzése is megnőtt, igaz ez csak minimálisan, 75/115/155/195/235 helyett 80/120/160/200/240-et fog tépni.

A top lane egyik poke királya már nincs ilyen rossz helyzetben, így ő nerfeket kap. Q-jának (Shock Blast) közelharci változatán a sebzést 80/130/180/230/280/330-ról 70/120/170/220/270/320-ra csökkentik, emellett pedig megnövelik az E (Thundering Blow) szintén közelharci változatának a CD-jét, mely a következőképp alakul: 5/14/13/12/11/10 helyett 20/18/16/14/12/10 másodperc. 

Az idézők szurdokának frissebb darkinjának a szintenként kapott AD-ját 2,8-ról 3,3-ra növelik. Passzívjára is kap átalakítást, ugyanis Rhaast formában nem 25+ 1%/szint mennyiséget gyógyul képességeiből, hanem 34% + 0,5%-ot szintenként. A végeredmény ugyanúgy 43% lesz 18-as szinten, de az alacsonyabb szinteken kicsit könnyebb dolga lesz.

Skaarl és Kled párosának alapszámait növelik meg, az alaptámadása 63 helyett 65-öt üt majd, míg a szintenként kapott AD 3 helyett 3,5 lesz. E (Jousting) képessége is erősödik sebzés terén, 25/50/75/100/125 helyett 35/60/85/110/135-öt fog ütni.

Renektonnál csak az alap statok változnak, 66-ról 69-re nő az alap AD-ja, míg a szintenként kapott AD 3,1-ről 3,75-re növekszik.

Teemonak túl jók a mostani rúnák, így ő nerfet kapott. A szintenként kapott HP mennyisége 94-ről 90-re, míg az alap támadása 58-ról 54-re csökkent.

Yasuot gyengének érezték a mágikus karakterek ellen, így a szintenként kapott MR-t 1-ről 1,25-re növelik. Emellett sebzés terén is féltették kicsit, így a Q (Steel Tempest) sebzését 20/40/60/80/100-ről 20/45/70/95/120-ra vitték fel. Végül pedig az ulti (Last Breath) hatótávját 1200-ról 1400-ra vitték fel. Ezzel utoljára a negyedik szezonban foglalkoztak, ekkor 1300-ról levitték 1200-ra, vagyis most nagyobb, mint amikor kiadták.

Nem hős, de mindenképp a top lane-hez köthető a Tiamat, és az ebből készülő Hydrák is is. Az alap tárgy sebzését 20-ról 25-re növelik, ez megkönnyítheti a splitpusherek dolgát. Ez alapján a Titanic Hydra sebzése is nő 5-tel, vagyis 35 helyett 40 lesz, viszont a Ravenous Hydra sebzése változatlanul 80 marad.

Itt van még a Giant Slayer vonal, ami pár éve a Last Whisper szerepét vette át. A plusz sebzés mértéke nem nagyon változott a HP különbségek alapján, viszont ahhoz, hogy ezt elérjük, már 2000 HP különbségre van szüksége. Ezáltal is biztosítják kicsit, hogy a Giant Slayer és a Lord Dominik's Regards tényleg a tankok ellen fejtse ki teljes hatását.



A preseason elején minden lethality tárgyat felerősítettek és adtak hozzájuk kettőt ebből az értékből. Mint az kiderült az elmúlt hetek során, hiba volt, így a Serrated Dirk 12 helyett 10-et, a Duskblade of Draktharr, Edge of Night és a Youmuu's Ghostblade 20 helyett 18 lethality-t ad ismét.

A mid és a bot lane-nel, valamint a rúnákkal folytatjuk a következő oldalon!

A középső ösvényen is történtek változások bőven, ez egyrészt a megváltozott rúnák által megvariált mágikus ellenállásoknak is köszönhető. Emiatt sokan előnyt élveznek, ezeket a karaktereket gyengítik kissé.

Azir W-je (Arise!) az early game-ben változatlan marad sebzés terén: 60/62/64/66/68/70 (1-6 szint között). Mid game-től már gyengítik, 75/80/90/100/110/120 helyett csak 72/75/80/85/90/100-at fog sebezni. A late gameben pedig szintén gyengül, 130/140/150/160/170/180-ról 110/120/130/140/150/160-ra csökken a sebzése.

Cassiopeia ezzel szemben erősítést kap, a Q (Noxious Blast) manaköltsége 60/65/70/75/80-ról 50/55/60/65/70-re csökken. E (Twin Fang) képességének AP rátáját növelik 0,5-ről 0,6-ra, az alap sebzés változatlanul 10/30/50/70/90 marad.

Corki ugyan alapból lövész volt, de egy ideje már inkább miden látjuk. Ott egy kicsit erősnek tűnik a többi karakterhez képest, főleg passzívjával, ezért az alap AD-ját 63-ról 60-viszik le, míg a szintenként kapott mennyiség 3,5-ről 3-ra csökken. Emellett a Q (Phosphorous Bomb) sebzését is mérséklik 75/120/165/210/255-ről 75/115/155/195/235-re.

Katarina E (Shunpo) képessége leginkább a helyezkedésről szól, ezért a sebzését ennek is csökkentik 30/45/60/75/90-ről 15/30/45/60/75-re.

Zoe, a mid legújabb szereplője. Nehezítették a Q és R kombóját, csak akkor növekszik meg a Q range-e, ha Zoe már az új helyszínen van, nem rögtön az ulti használatakor, így több időnk lesz reagálni, neki pedig kevesebb arra, hogy trükközzön.

A bot lane-nél is sok újdonság jött. Ezreal visszább esett, Miss Fortue feltört és a lethality itt is megkavarta a dolgokat.

Ezreal végül megkapta a beígért nerfet, szintenként 2,8% helyett csak 1,5% támadási sebességet kap.

Leona is túl erős volt, Q-jának (Shield of Daybreak) sebzése 30/55/80/105/130-ról 10/35/60/85/110-re csökken.

Miss Fortune végül egy mérsékelt, de még így is erőteljes nerfet kapott E-jére (Make it Rain), 14/13/12/11/10 helyett 18/16/14/12/10 másodperc lesz a CD rajta.

Rammus-szal külön foglalkoztak. Nála csak annyi változott, hogy a meccs elején kapott plusz 15% attack speedet elvették tőle. Ez talán kicsit visszafogja majd az early game-ben.

Rúnák terén sok újdonság –egy-kettőt leszámítva– nem jött.

Ha a Sorcery útvonalat választjuk elsődlegesként, akkor a másodlagostól függetlenül 12 AD-t, vagy 20 AP-t kapunk adaptívan. Az Inspirationnél pedig hasonló helyzetben 13 AD-t, vagy 22 AP-t kapunk adaptívan. 

A Manaflow Band az egyik legnépszerűbb másodlagos rúna lett, ezért a CD-t 60-ról 75-re növelik rajta. 

Hasonlóan járt a Scorch, mely eleinte gyengébb lesz, így 30-60 helyett 20-60-at sebez, illetve éget majd a szintünk alapján.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések