Vajon melyik játékok végeztek 2017-ben a legjobb helyen, ha versenyeik összdíjazását nézzük? Változott valamennyit a sorrend, vagy még mindig ugyanaz a nyerő, mint 2016-ban?
A gamer-világ történetében először, az idén rendezett versenyek összdíjazása meghaladta a 100 milló dolláros határt, és végül 109 millió felett állt meg. Az Esport Observer pedig összegyűjtötte nektek azt a 10 játékot, amely a legmagasabb díjazású bajnokságot rendezte 2017-ben.Már zsinórban negyedik éve a Dota 2 a legjobban fizető cím a játékok közül, ami nem meglepő, hiszen ők szervezik az egyik leghíresebb nemzetközi bajnokságot. A verseny közel hét éve kerül megrendezésre, és ez idő alatt, több mint 81 millió dollárt osztottak szét a játékosok között. 2013-ban a Valve Corporation bejelentette, hogy megvásárolhatóvá tesznek olyan elektromos könyvecskéket, melyekben a Dota 2 játokosok tippelhetnek a bajnokságok végkimenetelét illetően, ezzel ajándékokat és plusz tartalmakat szerezve maguknak. Az ebből befolyó összegek egy részét is a versenyek lebonyolítására, díjazására fordítják a szervezők, így lehetséges az, hogy a játék minden évben egyre nagyob összdíjazású eseményeket szervez.Az első öt helyezett, ahogy látjuk, 2016-ban is mind listavezető volt, sőt a pozíciójukat is sikeresen megőrizték. A változás talán csak annyi, hogy mindegyik összdíjazásában növekedés figyelhető meg. Szintén a Valve Corporation tulajdonában álló Counter-Strike:Global Offensive, a második helyen végzett, versenyeik összdíjazása majdnem kétmillió dollárral emelkedett. Ha egy kicsit jobban belenézünk a számokba, akkor az is kiderül, hogy a 3.622 esport rendezvény közül a CS:GO az amely vezet, hiszen ebben az évben 852 különböző bajnokságot tartottak. A harmadik helyezett nem más lett mint a League of Legends, amiből csupán 100 versenyt rendeztek idén, de végül 11.8 millió dollár talált gazdára a nyertesek között. Ez 12,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest.
A legjobb 10 helyezett között talán a Halo 5 az, ami a legnagyobb csökkenést mutatta be összdíjazás terén (idén csupán 11 versenyt tartottak, tavaly ezzel szemben még 34-et). Kíváncsian várjuk, hogy esetleg ez a szám 2018-ban változni fog e, ugyanis a Halo Esport több szerződést is aláírt például a 343 Industries-al vagy a Major League Gaming-el, hogy létrejöhessen a Halo Bajnokság Sorozata.A Hearthstone versenyek összdíjazása is jócskán csökkent az előző évhez képest, méghozzá 20 százalékkal. Reméljük, hogy a jövő év kedvezőbb lesz a játékosok számára, főleg úgy, hogy 2018-ban akarják bemutatni a már sokak által várt Masters Programot. De a Blizzardnak idén sem kell panaszkodnia, ugyanis egy másik játékuk 70 százalékos növekedést mutatott be 2016-hoz képest. Az emlegetett cím pedig nem más, mint az Overwatch. A szakértők egyenlőre azt remélik, hogy a most megindult növekedés 2018-ban is folytatódni fog.
A 2016-os listához képest az ideiről egyedül a Smite maradt le, a helyére ugyanis utolsó befutóként lépett be a H1Z1. Viszont kiváncsian várjuk, hogy 2018-ra meg tudja e tartani a helyét olyan versenytársak ellen, mint a Fortnite vagy a méltán híres PUBG.