Az emberek néha figyelmetlenek, főleg ha valami újat kapnak, mint mondjuk a mostani rúnarendszer. Ilyenkor bizony előfordulhat, hogy egyes dolgokról megfeledkezünk, mint Smite-ot hozni jungle-be.
A hősválasztáson nagyon sok múlik, hogy ki, hova és milyen hőst szeretne vinni. Ugyanakkor az egyes idézői képességek is legalább ennyire fontosak. Ez különösen nagy szerepet kap például a dzsungeles esetében, ahol rengeteg minden változott, a meta, a táborok, a sárkányok, a dzsungel felépítése, de egy valami nem: minden esetben szükségünk lesz a Smite-ra, ha bármit is szeretnénk csinálni az ösvényeken kívül.
Hogyan játszd ki a bázistornyot és ölj meg valakit a saját kezdőjén - videó
Alapvetően szeretnénk elkerülni az ellenfél kezdő helyét, hiszen ott a legtankosabb karakterek is elolvadnak egy pillanat alatt. Kivéve, ha kicsi trükközünk a játékon belül!
Erre sajnos már én is számtalanszor láttam példát, sőt, bevallom velem is előfordult, hogy épp a mesterségekkel voltam elfoglalva, esetleg kirohantam egy pohár vízért és a Smite bizony elfelejtődött. Bár nem ennyire életbevágó feltétlen, de azért egy ADC-nél is fontos a Heal megléte, ahogy a supportnál is egy Exhaust/Ignite, TP-vel pl nem mennénk sokra, míg topon pont hogy egy Teleport kell. Anélkül nem fogjuk úgy kivenni a részünk a feladatokból, mint az ellenfelünk. Miden ennél nagyobb a szabadság, ott tényleg lehet Teleport, Ghost, Cleanse, Ignite, Exhaust.
Mivel ranked meccsekre általában posztok alapján jelentkezünk, hiszen előre beállítjuk és a játék is ez alapján sorol be minket egy-egy hősválasztási fázisba, talán nem lenne túl nagy dolog a Smite-ot automatikusan beállítani. A többi az egy dolog, legyen az a topos Teleport, vagy az ADC Healje, de egy dzsungeles Smite nélkül egyszerűen meg van lőve. Nem tudja még a dzsungeles tárgyat sem megvenni nélküle, hiszen ahhoz van kötve, és jó eséllyel egy Sárkányt, Baront, de akár még a saját buffjainkat sem fogjuk gyakran látni azon a meccsen. Azt is lehet mondani, hogy jó eséllyel olyan, mintha 4 v 5-ben játszanánk, mivel a feladatunkat nem tudjuk ellátni.
Szinte már hallom a felhördüléseket, hogy hát, aki annyira buta, hogy nem képes kiválasztani egy Smite-ot, az meg is érdemli. Nos, ezzel nem értek egyet. Egyrészt emberek vagyunk, másrészt úgy gondolom, hogy egy hiba miatt még senki sem érdemel meg fixen egy veszteséget. Márpedig ez azzal egyenlő, ne áltassuk magunkat, hacsak nem egy kritikán aluli bronze, esetleg silver alja meccsről van szó, akkor a Smite hiányát igenis érezni fogjuk erőteljesen.
Gondoljunk bele, hogy nem tudunk sem sárkányért, sem bármi másért harcolni, amíg az ellenfél dzsungelese meg nem hal, illetve már a mérkőzés eleje is problémás lehet. Hova fogunk egyáltalán menni? Smite és dzsungeles tárgy hiányában nagyon kevés karakter képes akár az első kört megtenni a dzsungelben, és akkor még nem számoltunk az ellenféllel, aki invade-elhet. Boton nyilván nincs már hely még egy 3. embernek, miden szintén elég furán mutatnánk, és kétlem, hogy sok topos kerülne szívesen szinthátrányba ellenfelével szemben, csak mert mi felezzük az XP-jét.
Erre egyszerű megoldás lenne, hogy ahogy korábban megoldották a Trinket ward automatikus megjelenését az inventory-ban, amint elhagytuk a bázist, ugyanúgy a hősválasztásnál automatikusan betehetné a Smite-ot arra a helyre, ami nem a Flash-ünk alapból. Igen, tudom, vannak olyan karakterek, akik nem feltétlenül Flash-t használnak, de ezek száma nagyon elenyésző, és még mindig inkább legyen egy Flash + Smite párosunk, mint hogy ne legyen egyáltalán Smite-unk. A másik opció, hogy a hősválasztás végénél, amikor már jó eséllyel a cserék is megtörténtek, és mindenki tudja, hogy játszik, lehetne egy figyelmeztető jel, felirat, hang vagy bármi, ami kifejezetten arra hívja fel a figyelmünk, hogy a Summoner Spellekről sem feledkezzünk el.
Ha pedig karaktert és/vagy pozíciót váltunk, akkor már tudunk mi váltani, de legalább az alap Smite legyen ott (maximum lecseréljük, ha mégsem kellene).