Itt az év első hivatalos patch-e: hősfrissítések, honor rendszer és sok minden más a 8.1-ben!

Itt az év első hivatalos patch-e: hősfrissítések, honor rendszer és sok minden más a 8.1-ben!

Ezen a patch-en fognak az első LCS meccsek zajlani világszerte, úgyhogy nézzük is, mire kell felkészülni nekünk és a profiknak is!

Elérkezett az idei év első patch-e, ahol javításra kerülhet sok minden, ami eddig zavart minket a 7.24B során. Ez utóbbi patch egyébként extraként érkezett, ezért is viseli a B jelet, hiszen a Riot alapból nem használ betűket. A 8.1 munkálatai már nagyjából az ünnepek előtt kész voltak, így idén már csak kisebb simításokat kapott, az igazán nagy feladat majd a 8.2 lesz, de addig is nézzük mit kaptunk most.

10 érdekAshesség, amiről lehet, hogy nem tudtál! -2. rész

Minden játékban vannak apróságok, rejtett dolgok, érdekességek, utalások, amikről talán nem is tudunk.

A rangsorolt szezon január 16-án kezdődik, így az alábbi változások akkor lépnek érvénybe a szezonnal kapcsolatosan. Amint a szezon elindul, újra minden hőssel tudunk majd hextech ládákat kapni az S teljesítményekért, hiszen ezek minden szezon végén visszaállnak. Emellett megfigyelték, hogy sok challenger játékos gyakran került szembe masteres duokkal, ami kissé rontotta a játékok színvonalát, illetve bünteti a duo master párost is. Ezt figyelni fogják a következő hetekben, hogy mennyire van tényleges hatással a játékra, viszont egyúttal ismét engedélyezik a duozást challengerbe is.

És most jöjjenek a hősök, amik általában a legjobban érdekelnek titeket!

Változik Brand passzívja. Erősíteni fogják, ugyanis a Deathfire Touch mesterség már eltűnt, és ez a passzív azzal együtt volt erős. Ennek hiányában viszont kicsit gyengélkedik, így a korábbi 2% max HP-s sebzést 4% max HP sebzésre viszik fel stackenként.

Evelynn csak egy bugfixet kapott, az E (Whiplash) nem kerül CD-re, ha a használat közben a célpont látókörön kívülre esne és a képesség végül is nem sül el.

Graves eléggé eltűnt mostanság, ez több mindennek is köszönhető, de korábban már bejelentették a PBE-re is, hogy buffot kap. Két képességét erősítik, elsősorban a Q (End of the Line) olcsóbb lesz későbbi szinteken, így 60/70/80/90/100 helyett csak 60/65/70/75/80 manába kerül majd és CD-jét is csökkentik, minden szinten 1 másodperccel: 14/13/12/11/10-ről 13/12/11/10/9 másodpercre. A W (Smoke Screen) lassítása átalakul, 15/20/25/30/35% helyett 50% lesz minden szinten, ellenben a lassítás időtartama 1,5 másodpercről 0,5-re csökken.

Heimerdinger nem szerepel gyakran a metában, de még így is túl erősnek érzik az ultijával erősített tornyát, így visszavesznek a sebzéséből: 200/270/340 helyett 100/140/180-at tép, az AP ráta pedig marad továbbra 0.7.

A CDR rúnák hiányában Kayle elég nehezen éri el azt a szintet, hogy az E-je (Righteous Fury) folyamatosan elérhető legyen, viszont a többi rúna meg elég jó sebzést adott neki, mégis az E nélkül nehezen érvényesül. Emiatt csökkentik a CD-t az E-n, 16-ról 18/17/16/15/14-re, és visszavesznek a szintenként kapott AD-ból is 2,8 helyett 2,2 lesz, valamint a beépített támadási sebesség bónusza is 10%-ra csökken 15-ről.

Erősítik a skorpiófajzatot, egyrészt több  manája lesz, 272,2 helyett 320, valamint az E (Fracture) képességének proc sebzése, valamint a stun időtartama is nő. Előbbi 25/35/45/55/65 helyett 30/50/70/90/110-et üt, míg a stun 1 másodperc helyet 1,5 másodpercig tart.

Nagyon sok hibát javítottak a tekepálya egyik királynőjénél. Ezek mind az ultiját érintették. Egyrészt minden golyó megfelelően a célpontnak csapódik, akkor is ha közben meghal, vagy sebezhetetlenné válik. A három körülötte lebegő golyó is megfelelően materializálódik akkor is, ha a célpont meghal közben. Ezen felül nem lesz fura a mozgása arra a pár pillanatra, amíg az ultit készíti elő, illetve süti el. Azok a golyók, amik nem sebezték a célpontot az ulti alatt, azokat fel lehet használni más képességekhez rendesen. Szintén ezek a golyók nem fognak furán viselkedni az ulti után, ha bármilyen más képességgel nyúlnak hozzájuk. Illetve rögtön az ulti után létrehozott golyók sem fognak furán viselkedni, mikor más képességekhez használjuk fel őket.

Zoe sem maradhatott ki a jóbol, nála is volt bőven mit javítani. A Q (Paddle Star) rendesen csak akkor veszi figyelembe Zoe új helyét az ulti alatt, ha ott már ténylegesen megjelent az R (Portal Jump) után. Korábban ezt úgy kombozták, hogy csak a képesség célpontját kellett nézni, az nem számított, hogy mi időben odaértünk-e a karakterrel. A W (Spell Thief) is gyengül, minionokból ugyanis már nem fogunk Hextech Gunblade-et kapni, ami enyhén szólva is erős volt. Az E (Sleepy Trouble Bubble) késleltetése, mielőtt a csapda létrejön, 0,6 helyett 0,8 másodperc lesz, így kicsit több időnk lesz reagálni rá. Végezetül, hogy a Q-t kicsit elősegítsék az új mechanika mellett, az ulti (Portal Jump) nem rendelkezik már késleltetéssel, a térkapu azonnal megjelenik az eddigi 0,1 másodperccel szemben.

Varus is megkapta a splash art frissítését, ami már az új történetével van egyensúlyban.

Rúnák terén is történtek változások, egyrészt a Predator vonalon.
Ha megszakad a cipő aktiválása valamilyen okból, akkor a CD 50%-át visszakapjuk. Ha egy AoE hatás aktiválná a plusz sebzést, akkor mindig a legalacsonyabb életerejű célpontot priorizálja majd. A mozgási sebesség az első 1,5 másodpercben 50%-kal több, mint a leírt, de ez direkt nincs feltüntetve.

A rúnapárosítások terén is történtek változtatások, ezek leginkább a Resolve vonalat érintik akkor is, ha elsődleges vagy másodlagos.

A Resolve + Sorcery útvonalaktól 130 helyett 65 HP-t kapunk és mellé 10 AP-t, vagy 6 AD-t adaptívan. A Resolve + Domination szintén 130 HP helyett 65 HP-t és 9 AP-t, vagy 5,4 AD-t ad, adaptívan. Resolve + Precison 130 HP helyett 9% támadási sebességet biztosít.

Ha másodlagos, akkor pedig az alábbiak szerint alakul. Sorcery + Resolve adaptív 20 AP vagy 12 AD helyett mostantól 65 HP-t és 10 AP-t, vagy 6 AD-t ad, adaptívan. Ugyanígy a Domination + Resolve esetén 18 AP vagy 10,8 AD helyett 65 HP-t, és 9 AP, vagy 5,4 AD ad adaptívan. A Precision + Resolve a 18% támadási sebesség helyett 65 HP és 9% támadási sebességet.

Ahogy azt már korábban írtuk, a honor rendszer visszaáll a kettes szintre mindenkinek, aki felette volt. Akik alatta, azok maradnak az alacsonyabb szinteken, illetve az egész rendszer is átalakul. Az 5 szint megmarad, de minden szinten úgynevezett checkpointok lesznek.

Különféle jutalmak is járnak majd az egyes szinteken.

1. szint

Szintlépés1 kulcs

2. szint

Szintlépés:1 kulcs
Mérföldkő:2 kulcstöredék

3. szint

Szintlépés: A 3. szintű kapszula 3 kulcstöredéket, egy őrszemkinézetet, valamint 300 kék esszenciát vagy egy értékesebb hőstöredéket tartalmaz.
Mérföldkő: A 3. szintű gömbök 2 kulcstöredéket és 150 kék esszenciát vagy egy értékesebb hőstöredéket tartalmaznak.

4. szint

Szintlépés: A 4. szintű kapszula 4 kulcstöredéket, egy hangulatjelet, valamint 630 kék esszenciát vagy egy értékesebb hőstöredéket tartalmaz.
Mérföldkő: A 4. szintű gömbök 2 kulcstöredéket és 200 kék esszenciát vagy egy értékesebb hőstöredéket tartalmaznak.

5. szint

Szintlépés: A 5. szintű kapszula 5 kulcstöredéket, a Szürke Warwick vagy a Középkori Twitch hőskinézetet, valamint 960 kék esszenciát vagy egy értékesebb hőstöredéket tartalmaz. Ha mindkét kinézet megvan, akkor egy hangulatjelet vagy őrszemkinézetet kapsz helyettük.
Mérföldkő: Az 5. szintű gömbök 3 kulcstöredéket és 250 kék esszenciát vagy egy értékesebb hőstöredéket tartalmaznak.

Kövess Minket!



Közvetítések