"Szponzoráljatok minket." -Hogyan vegyük fel a kapcsolatot a szponzorokkal?

A hazai e-sport csapatok menedzsmentjei még általában nem rendelkeznek azzal a rutinnal, ami szükséges lenne egy-egy előnyös együttműködés megkötéséhez.

A napokban jelentették be az amerikai FlyQuest és a Snickers közötti partneri kapcsolatot. Láthatjuk, hogy nemzetközi szinten a szponzoráció már egy óriási részét képezi az e-sport piacának, de az itthoni, többségében amatőr, vagy fél-profi státuszban lévő csapatok számára a szponzorszerzés komoly gondokat okozhat.

Remélhetőleg ez nem sokáig marad így: Magyarországon az e-sport irányítás terén komoly fejlődés figyelhető meg, aminek folyamán stabilabb, szabályozottabb keretek között működhetnek majd a végrehajtó szervezetek, csapatok. Valószínűleg ez azt is eredményezi, hogy a gazdasági szereplők egyre nagyobb mértékben kezdenek el nyitni az e-sport irányába. 

De hogyan is keressünk fel egy szponzort?

Mielőtt belevágnánk, lépjünk egyet vissza és gondoljuk át, mit is várunk a potenciális szponzorunktól. A szponzorációnak több szintjét különböztetjük meg:

  • Névszponzor: Ez a legmagasabb szintje a szponzorációnak. Az esporton belül nagyon népszerű, hiszen nincsen erre vonatkozó korlátozás, mint pl. a német bundesligában (Red Bull és az RB Leipzig esete, melynek teljes neve a szabályok szerint így Rasen Ballsport Leipzig).
    Reális körülmények között az alaptőke 75-100%-át a névszponzor finanszírozza. Azonban sok esetben behatárolhatják a későbbi mozgásterünket, esetleg további szponzorválasztásunkat.
  • Kiemelt szponzor: Névszponzor híján kiemelt szponzor az, aki leginkább járul hozzá a mi működésünkhöz. Alapesetben a tőkénk 50-75%-át teszi ki.
  • Hivatalos szponzor: Alaptőke 20-50%-át is elérheti.
  • Technikai szponzor: Az e-sport piacon velük találkozhatunk a leggyakrabban. Felszereléseket, mezeket, hardvereket, esetleg utazást, vagy különböző szolgáltatásokat biztosítanak a csapatunk számára.

Ezen kívül még előfordulhatnak egészen kis volumenű szponzorációk is, melyek inkább esetenként, vagy csak helyi szinten valósulnak meg.

Most, hogy megismertük a lehetséges szponzori szinteket, azon kell elgondolkodnunk, mit is szeretnének tőlünk az aktuális kiszemelt partnerek a szponzorációért cserébe, esetleg milyen információkat kellene megosztanunk magunkról.

 Néhány alapvető követelmény:

  • Projekt/Csapat/Személy adatok

Itt arra érdemes keresnünk a választ, hogy mitől is vagyunk mi különlegesek az adott partner számára. Ez a rész szervezetünk múltjával és jelenével foglalkozzon, de minimálisan térjünk ki a céljainkra is.

  • Közönség

A szponzor számára a legfontosabb dolog, hogy rajtunk keresztül kiket, hogyan és milyen mértékben tud elérni. Adhatunk elérhetőségeket a közösségi oldalunkról, Twitch, vagy Youtube csatornánkról, ahol a szponzor megbizonyosodhat a valós követői bázisunkról. Ha rendszeresen szerepelünk egy adott bajnokságban, ami a szponzorunk megjelenése miatt releváns lehet (pl. mezszponzor), úgy a bajnokság közönségét is megemlíthetjük.

  • Szponzortól való elvárásaink

Egyértelműen és tömören fogalmazzuk meg, mit is szeretnénk a szponzortól, és cserében mit és milyen módon kívánunk számukra biztosítani. Ne kérjünk túlságosan sokat, hiszen a magyar e-sport még nincsen abban a pozícióban, de az ellenkezője is kerülendő.

  • Személyre szabás

Kerüljük a sablon szövegeket! A szponzorok sem ugyanolyanok, a levelünk se legyen az.

  • Professzionalizmus

Ez ne csak a játékunkra terjedjen ki: a szervezet mindennapi kommunikációja, viselkedése, megjelenése is fontos. Ne felejtsük el, hogy egy szponzor számára a tökéletes szponzorált az, aki az ő arculatához hasonló értékeket képvisel.

 (A cikkhez Tim Krause-Murroni, a ROCCAT volt PR menedzserekének, illetve Thiemo Bräutigam, The Esport Observer ex-főszerkesztőjének írásait használtam fel.)

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját (X)

Az ESET, a világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata elnyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját az ESET HOME Security Essential megoldásával. Ez a rangos elismerés az ESET HOME Security Essential for Windows kiemelkedő teljesítményét és megbízhatóságát díjazza, amely hatékony védelmet nyújt a felhasználóknak a kiberfenyegetések széles skálájával szemben.

Üzlet - Hasznos tippek a ventilátor kiválasztásához

A háztartási ventilátorok jó szolgálatot tesznek a rekkenő nyári hőség idején a levegő átmozgatását illetően. Az ember 40-45 fokos hőmérséklet esetén éppúgy megizzadhat a lakásban, mintha intenzíven sportolt volna. A közérzetet jelentősen javíthatja, ha sikerül a levegőt keringetni.

Üzlet - Miért nélkülözhetetlen az esővédő a babakocsin?

A szülők gyakran érezhetik úgy, hogy az időjárás szeszélyei gátat szabnak annak, hogy a szabadban töltsenek időt gyermekükkel. Azonban a friss levegő minden korosztály számára elengedhetetlen, legyen verőfényes napsütés vagy csípős téli hideg.

Üzlet - Csinos fehérnemű: többet jelent, mint gondolnád!

Az intim együttlétek különleges pillanatai olyan élményeket nyújthatnak, amelyek örökre megmaradnak az emlékeinkben. Ennek fokozásához a vonzó fehérnemű is hozzájárulhat, ugyanis szinte varázsszerként kelti életre a vágyakat a hálószobában.

Közvetítések