Ezreal és Malzahar szép napjai véget érhetnek, nerfek várnak rájuk

Ezreal és Malzahar szép napjai véget érhetnek, nerfek várnak rájuk

A legújabb PBE patch-ben a már amúgy is lenerfelt Ezreal, valamint Malzahar is gyengítésre kerül. Eddig tartott az uralmuk?

E két hőst célozta meg ugyanis a Riot Games a legutóbbi patch során, és ha ezek a változások valóban maradandóak, akkor könnyen leüthetik őket a trónról. Érdekes módon a kevesebb nerfen átesett Malzahar kapta még most is a kisebb pofont, míg Ezrealt továbbra sem kímélik a fejlesztők. Azért Malzát sem kell félteni, megköszönni ő sem fogja, amit kapott.

5 hős, akire érdemes lesz figyelni a szezon indulásával!

Erre az öt hősre érdemes lesz figyelni, vagy ha kell, megtanulni velük és ellenük játszani, mert egy ideig fontos szerepük lesz a solo queue-ban, de jó eséllyel az LCS-ben is! Kevesebb mint 24 óra választ el minket a 8. szezon indulásától. Elég sok minden történt a preseason során, hősök, rúnák és tárgyak változtak nem kis mértékben.


Először is a Q AP rátáját vették vissza csúnyán, 80%-ról 65%-ra, ami nagyjából 30 sebzést jelent 200 AP-nál. Emellett az ulti is gyengül, hiszen a CD növekszik első szinten 20 másodperccel, míg második szinten is még 10-zel. Ez a két képesség kulcsfontosságú Malzahar repertoárjában. A némítás a Q-ból megkönnyíti az ulti használatát, hiszen menekülni nem tud a némítás alatt, utána pedig az ulti tartja egy helyben a célpontot, ráadásul a tócsa is szépen sebez. Ez a taktika gyengülni fog, elvégre ritkábban lesz ultink és a Q-val is nehezebb lesz poke-olni. Ez sok karakter lehetőségeit hozhatja felszínre, olyanok, akik elég mozgékonyak, hogy a legtöbb Q-ból kisétáljanak, vagy épp ranged karakterek, akik tudják tartani a megfelelő távolságot.

Mostanság azért is lett annyira meta, mert az Unsealed Spellbookkal elég sok lehetőség tárult fel előtte. A Flash mellett játszhatjuk Heallel, Ghosttal, Exhausttal, Teleporttal, de még akár Cleanse-zel is ha az indokolt. Mindez ráadásul azt eredményezi nála, hogy elég alacsony CD-vel rendelkeznek az idézői képességeink. Az Unsealed Spellbook 25%-ot, a Cosmic Insight 5%-öt, a CDR cipő pedig további 10%-ot ad, vagyis összesen 40% CDR-t tudunk összeszedni minden idézői képességre. Ez rengeteg. Egy Flash esetében, aminek az alap cooldownja 300 másodperce, és Malzának ez a fontos, 40% CDR mellett mindössze 180 másodpercet, vagyis három percet kell csak várni az 5 helyett. 

Fájdalmas lesz ez a két nerf, ez tény, de úgy gondolom, hogy amíg a Flash 3 perces CD-n is elérhető lesz neki, ami még mindig magasabb, mint az ultijának legnagyobb CD-je első szinten, addig úgy gondolom, hogy nem fog teljesen kikerülni a metából, bár az tény, hogy könnyebben megfogható lesz, a dzsungelesnek is nagyobb időintervalluma lesz gankelni egy-egy ulti után és Malzának is óvatosabban kell játszania. Kíváncsi vagyok, hogy ezekkel a gyengítésekkel vajon kiket fognak behozni ellene.

Ezreal csak egy nerfet kapott, de az elég nagy. Egész egyszerűen elvesznek 20 sebzést a Q-jából. Nem az AD scalingből, hanem a képesség sebzéséből. 35 helyett 15-öt fog a Mystic Shot sebezni, és ez nagyon nagy szó. Ezreal korábban, még a Q buff, majd azt követően az új rúnák megjelenése előtt is azzal a gonddal küszködött, hogy az ösvényen nem volt prioritása. Ugyan biztonságos választásnak minősült a hosszú távú poke és farm képesség, valamint a mobilitása miatt, de azonos tudású játékosok között lane-t nagyon ritkán nyert. Ez rendszerit a Tear of the Goddess és Sheen kezdésnek volt köszönhető. Ez a páros 1780 aranyba került, amiből szinte bármelyik másik ADC vett egy BF Swordot, meg esetlegesen egy cipőt, netán Daggert a plusz támadási sebességért, és még pár potira, esetleg Refillable Potionre, meg egy control wardra is futotta. Ezreal számára ezzel csak egy nagyon lassú scale-elődés indult el, míg a másik ADC rögtön 40 AD-val és némi mobilitással, vagy támadási sebességgel lett gazdagabb.

Anno a Q buffja miatt életképessé vált a dzsungelben is, és itt a Teart is kikerülhette, ezért volt annyira erős, majd a Kleptomancy megjelenésével hirtelen Ezreal lett a leggazdagabb karakter a játékban, így ismét játszható lett, de ehhez kelett a poke is az ösvényen, amit az állandóan kapott mana potik mellett nem volt nehéz megoldani. Így viszont a Q sebzése jócskán lecsökkenhet az első szakaszban, és míg ha talál, továbbra is aranyat, vagy tárgyakat kap, messze nem kell annyira tartani a sebzésétől. A Tear + Sheen kezdés "veszélye" ráadásul továbbra is fennáll, igaz azóta jobb szeretik előbb a Manamune-t befejezni és csak aztán a Trinity Force-ot, tehát még később lesz erősebb. Mivel Ezreal egyik fő sebzésforrása a Q, eléggé érzékenyen fogja érinteni ez a változás, mert átlagban az ellenfél ADC-je 5-600 HP-val rendelkezik.

Ráadásul az időzítés is a lehető legrosszabbkor jött, mert már amúgy is feltörekvőben volt több másik ADC is. Vayne, Twitch és Tristana jelenleg sokkal jobban teljesítenek nála a champion.gg adatai szerint. Ezután a nerf után pedig szinte lehetetlen lesz tartani velük az iramot, lényegében el kell gondolkozni azon, hogy megéri-e az ellenfélre "pazarolni" a Q-t és a manaköltségét, vagy inkább tartogassuk a biztonságos farmolásra, mivel sebzésünk úgysem lesz nagyon. Erről egyébként a korábbi attack speed nerf gondoskodott, amire azóta is sokan panaszkodnak, hogy már a last hitnél is túlzottan érezhető.

Ha játékban is marad, ez a nerf egy kis túlzással kicsinálta az ADC Ezrealt. Az új rúnák előtt nagyon jól megállta a helyét dzsungelesként, talán ismét ott fogjuk őt viszont látni, persze ez egyáltalán nem biztos. Az a -20 sebzés bizony a dzsungeltáboroknál is érzékelhető lesz és messze nem fog olyan gyorsan és hatékonyan haladni, mint a VB idején. Ha ezt valahogy átvészeljük, Press the Attackkel, Phase Rush-sal, Electrocute-tal, vagy esetleg Dark Harvesttel még feltűnhet az erdők mélyén.

Ezeket a változásokat elvileg a 8.2-es patch-ben várhatjuk, valamikor a jövő hét folyamán, feltéve, ha addig nem gondolja meg magát a Riot, amit mostanában elég gyakran tesz. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!