Tanulj játszani a profiktól: Vizicsacsi és Ornn

Tanulj játszani a profiktól: Vizicsacsi és Ornn

Vajon mi Vizicsacsi titka, amikor Ornn-ról van szó? Most ő osztja meg tapasztalatait és módszereit, azért, hogy ti is jobbak lehessetek a magyar srác talán már ikonikus karakterével!

A hegy mélyében megbúvó láng folyamatosan perzseli a Rift-et egészen előszezon óta. Nem túlzunk akkor sem, ha azt mondjuk, hogy azoknak, akik vágyják a sikert, meg kell tanulniuk Ornn-al, illetve Ornn ellen is játszani. Ma pedig egy olyan játékos segítségék kértük a tanításban, akit a Kovácsisten legjobb "használójaként" tartanak számon! Ő pedig nem más, mint a Schalke 04 felső ösvényén játszó Vizicsacsi.

Mi teszik olyan erőssé Ornn-t most?

Ornn annak ellenére is borzasztó erős, hogy nem olyan régen nerfelték, hiszen nagyszerű farmolási fázissal rendelkezik, illetve a csapatharcokban is nélkülözhetetlen karakternek számít. Először is: bármilyen karaktert megver, akit eltalál a Felszított Lángok (W) képességével, főleg akkor ha az ellenfél törékennyé válik. Az olyan hősökkel szemben sincsen túlzott problémája, akik erősebbek nála, hiszen nyugodtan farmolhat passzívan, miután pedig eléri a hatos szintet a végső képessége segítségével (A Kovácsisten Dühe) hatalmas nyomást tud rájuk gyakorolni. A másik dolog, amivel senki nem tud kezdeni semmit, az az, hogy Ornn mindig tárgyelőnnyel fog rendelkezni, passzívjának, a Lángoló Kohónak köszönhetően, így pedig nem kell annyiszor visszamennie a boltba. De mégis a legerősebb része az utlija, amit gyakran engage-re használnak. Hatalmas range-ének köszönhetően, A Kovács isten Dühe meglepetésként érheti az ellenséges hősöket, így pedig nagy mértékben segítheted csapatodat a csatákban.

Van esetleg olyan szituáció, csapatösszeállítás ami miatt nem Ornn-t választanád?

Ornn igen biztonságos választás mondjuk blind pick-eknél, hiszen nagyon jól szerepel bármilyen csapatösszeállítás ellen. Viszont azért vannak olyan speciális esetek is, ahol kevésbé hatékony, mint máskor. Például ha egy erős split push karakter ellen kellene játszania, aki ki tudja játszani 1v1-ben is és hátraszorítani annyira, hogy ne tudjon a csapatnák segíteni végső képességével. A másik ilyen helyzet, amire gondolni tudok, az az ellenfél csapatában helyet foglaló Braum vagy Yasuo lenne, hiszen mindketten jól tudnak reagálni az Ornn engage-ekre.

Runák és Idézői képességek

Milyen rúnát ajánlanál Ornn-nak?

Elsődleges rúnának az Elszántság (Resolve) fát ajánlanám. A Halhatatlanok Szorítása (Grasp of the Undying) igen kiváló közelharci karakterek ellen, könnyű használni és extra sebzést is biztosít, továbbá az ösvény fenntartásában is nagy segítségre lehet, így elengedhetetlen Ornn-ak, aki egy Tank karakter (így általában elsőként száll csatába). Ha esetleg nagy range-el rendelkező hőssel kellene farkasszemet néznem, ott inkább az Utórengést (Aftershock) használnám, hiszen a Halhatatlanok Szorításával folyamatosan szenvedni kéne, mert nem lehetne elérni az ellenfelet.

Másodikként a Rombolást (Demolish) kell Ornn számára hozni, hogy a push-ra szánt erejét növelni tudjuk. Mivel még mindig egy tank karakterről beszélünk, így nem fogunk neki sebző tárgyat építeni, ezért is jó a Rombolás, hiszen a tornyokat jobban tudod sebezni még kifejezetten sebzésre szolgáló tárgyak nélkül is.

Ezt követően választani kell, méghozzá a szituációtól függően: a Vasbőr (Iron Skin) azoknak az esetekben alkalmazható, amik egy fizikus sebzéssel rendelkező karakter az ellenfeled, míg a Tükrös Páncél (Mirror Shell) a varázslók ellen jó. De akár a Kondicionálást (Conditioning) is választhatod, ha könnyű ösvény elé nézel vagy jobban akarsz koncentrálni a passzív farmolásra.

Végül, de nem utolsó sorban válaszd a Megújult Erőt (Second Wind), viszont ha passzívan farmolós meccs elé nézel, vagy esetleg egy könnyebben megverhető karakterrel kerülsz szembe, akkor nyugodtan elgondolkodhatsz a Burjánzáson (Overgrowth) is.

A másodlagos ágon pedig a Boszorkányságot (Sorcery) szoktam használni. A Manaáramlás Öve (Manaflow Band) illetve a Transzcendencia (Transcendence) talán a két legjobb választási lehetőség ezen az ágon. A Manaáramlás Övével, mint ahogy a neve is mutatja, nem kell aggódnod a manahasználat miatt, így pedig hosszabb ideig maradhatsz az ösvényeden, sőt többször használhatod majd a képességeidet is. A Transzcendencia egy remek választás –Ornn szinergiája miatt– a töltési idő csökkentésének terén, ezzel pedig akár a 40%-ot is elérheted. Ha mégis úgy érzed, hogy nem kell a plusz mana, akkor elgondolkodhatsz a Végső Süvegen (Ultimate Hat) is, ami pedig a végső képességednek, A Kovácsisten Dühének töltési idejét csökkenti majd.

Idézői képességek

Az idézői képességek terén nincsen túl nagy mozgástér az esetek 100%-ában Teleportot illetve Átvillanást (Flash) kell hoznia az Ornn játékosoknak.

Ornn képességei

A képességek maxolásának sorrendje: R > W > Q > E

A Felszított lángok (W) Ornn egyetlen képessége amellyel sebzést tud kiosztani, így logikus lépésnek tűnik, hogy azt húzzuk ki először. Viszont prioritásként még mindig a végső képessége szerepel, hiszen azzal tud a legtöbbet segíteni csapatának, ezt követi a már előbb említett W, majd a Vulkanikus Hasadék (Q) végül pedig a Perzselő Roham (E).

Ornn kombója

Q (Vulkanikus Hasadék/Volcanic Rupture) > W (Felszított Lángok/Bellows Bearth) > E (Perzselő Roham/Searing Charge)

Ez a sorrend igen nagy sebzést fog okozni ellenfelednek, amit nem is tud majd kikerülni (vagy csak nagyon nehezen). Ha nem csak lesebezni akarod az ellenséges hőst, akkor elnyomhatod az ultidat is a kombó után befejezésképpen. Viszont ha csapatharcot akarsz kezdeményezni, akkor minden esetben az R-el (A Kovácsisten Dühe/Call of the Forge God) kell kezdened amit kétszer kell elnyomnod ezután pedig jöhet a már eddig is ismert kombináció: Q > W > E.

Végül pedig: a hasznos tárgyak listája

Kezdőtárgyak

Elsőként ajánlatos eldönteni, hogy a romlás italát (Corrupting Potion) vagy Doran pajzsa (Doran's Shield) vesszük e meg. A romlás itala egy átlagos kezdő tárgy, hiszen életerő és mana visszatöltést biztosít a karakternek, na meg egy kis plusz sebzést is a harcban, amíg az ital aktiválva van. A másik alternatíva a már előbb is említett Doran pajzsa, amit általában a poke-osabb karakterek ellen érdemes megvenni, mint például Gnar és Jayce.

Első craft/visszateleportálás

Ez természetesen attól függ, hogy mivel kezdtél. Ha a romlás italával, akkor egy lágy vértet (Cloth Armor) érdemes magadhoz venni az AD-val rendelkező karakterek ellen, vagy ha inkább az AP-s hősök vannak túlerőben akkor a nullvarázs köpenyt (Null Magic Mantle) kell beszerezni. Természetesen utólag is vehetsz vagy kovácsolhatsz magadnak mondjuk egy Doran pajzsot, ha az ellenfél túl sokat sebez rajtad. Az ideális korai tárgyak közé tartozik a Jégkori lepel (Glacial Shroud) AD ellen, míg a Nullvarázs köpeny (Null Magic Mantle) illetve az Ősi korok katalizátora (Catalyst of Aeons) AP sebzéssel szemben.

Lényeges tárgyak

A három legfontosabb tárgy Ornn szempontjából a Mélységi maszk (Abyssal Mask) vagy a Jégkesztyű (Frozen Gauntlet) illetve az Igazi dicsőség (Righteous Glory) és a Warmog vértje (Warmog’s Armor). Viszont nem csak ezek használhatóak jól a Kovácsistenen, hiszen választhatjuk akár a Randuin-t, esetleg a Tüskevértet (Thornmail), de akár az Iron Solari medálját is (Locket of the Iron Solari) természetesen itt minden attól függ, hogy az ellenfél csapatba milyen karakterek találhatóak.

Tanácsok a farmolási fázishoz

Közelharcos karakterekkel szemben fontos, hogy ne használj manát a farmoláshoz és mindig próbáld meg az alaptámadásoddal elvinni a miniont, illetve fölöslegesen ne poke-old az ellenséget, csak akkor sebezd meg, hogy ha esetleg a közeledbe jön egy-egy farmért. A lényege az egésznek, hogy nem kell erőltetni a harcot, ha eléred majd a hetes szintet, akkor az azt fogja jelenti, hogy négy "pontod" lesz a W-en, azaz a Felszított lángokon, így pedig biztos, hogy nem tudnak majd úgy trade-elni veled, hogy te járj rosszabbul. A passzív képességednek köszönhetően, pedig biztos, hogy még tárgy előnnyel is fogsz rendelkezni. Ez azt jelenti, hogy hetes szint előtt szépen passzívan, míg hetes szinttől agresszívan kell játszanod.

Ugyan ez a szabály vonatkozik a nagy range-el rendelkező karakterekre is. Próbáld meg elérni a hetes szintet, mielőtt megmérkőznél velük. Ezt követően a Q+E kombinációval próbálj majd meg kicsit agresszívabban trade-elni. Ha sikerül eltalálnod az ellenfelet, akkor akár egy végső képességgel is megpróbálkozhatsz, ha elég bátornak érzed magadat. A másik opció range-es karakter ellen az, hogy megvárod a jungeles kolléga segítségét, hiszen ha hagyod, hogy túlságosan kitolja a saját ösvényét az ellenfél, akkor úgy máris könnyebb helyzetbe kerülsz egy kis plusz segítséggel.

Még beszélnünk kell rövid a Ornn azon adottságáról, hogy más ösvényeken is segítséget tudjon nyújtani. Ha gyorsan betolod az ösvényedet a Q+E kombóval, akkor esetleg elnézhetsz a középső ösvényre a ultid kíséretében. Ez a tény pedig hatalmas nyomást fog gyakorolni az ellenségre, főképpen a középső ösvényen játszóra illetve a jungelesre.

Tanácsok a csapatharchoz

Szinte minden esetben te leszel az, aki elsőként megy bele a csatába. Próbálj megy egy külső ösvényt (vagy az alsót vagy a felsőt) kitolni ameddig tudod, majd pedig csatlakozz a csapatodhoz amilyen gyorsan csak tudsz és próbálj meg a végső képességeddel meglepetésként lecsapni az ellenfélre. Ha az ellenséges hősök nagyon együtt mozognak akkor még az is előfordulhat, hogy három vagy négy embert is el tudsz találni az ultiddal, de akkor se aggódj, hogy ha nem sikerül ennyi embert "becserkészned". Ha az ultid akár egy embert is elér (és jobb esetben egy olyat aki a legnagyobb sebzést leosztó játékos), akkor már nyert ügye van a csapatodnak.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések