A noxusi uraság végre megkapta bejelentkező animációját, mellette pedig Jhin és Kalista kaptak egy kis figyelmet, de nem biztos, hogy ennek mindenki örülni fog.
A legújabb, tegnapi PBE patch nem mondható éppenséggel hosszúnak, ettől függetlenül azért akadnak benne fontos dolgok, hiszen a mostani meta egyik leggyakrabban használt karaktere; Kalista is szóba kerül. Swain bejelentkező animációja is megérkezett időközben, melyet alább tekinthettek meg!
A négyes szám mestere mostanság ugyan szerepel az LCS meccseken néha, de nincs a legjobb formában, főleg a játék késői szakaszában, ahol az ultija (Curtain Call), aminek a sebzése igencsak visszaesik a végére. Emiatt növelik a képesség sebzését, 50/115/180-ról 50/125/200-ra.
Jhin esetében nagyon nincs mit kifejteni, mindenki tisztában van vele, hogy már egyáltalán nem egy S tier választás, így érthető a buffolása.
Kalista ennek most pont a fordítottja. Bár az ereje már nem akkora, mint az Ardent meta idején, ahol szinte minden alkalommal tiltották, de továbbra is egy erős választás. Éppen emiatt a Riot úgy döntött, hogy ideje visszavenni kicsit az erejéből. Eredetileg 500-ra szerették volna levinni a támadási hatótávját. Ez eléggé lenyomta volna őt az ADC-k között, ekkora támadási hatótávval ugyanis az összes ADC közül mindössze Lucian és Sivir rendelkezik, de előbbi elég mobilis és kombózható, utóbbinak ott vannak a pattanó lövedékei meg az ultija.
Így utólag meggondolta magát a Riot is 525-re állította be végül a támadási hatótávot. PBE-n ez buffnak számít, az 500 után, az élő szervereken viszont jelenleg továbbra is 550-es hatótávja van, tehát ha ez marad, akkor nerf lesz. Emellett a W is változik, sokkal ritkábban lesz elérhető minden egyes szinten. Eddig ez fixen 30 másodperc volt, mostantól azonban 90/80/70/60/50 másodpercenként tudunk majd szellemeket kiküldeni a pályára.
Kalista esetében a tervezők azt nyilatkozták, hogy szeretnék az E (Rend) különleges mechanikáját megtartani és kihangsúlyozni, emiatt van például a 90%-os AD ráta csak az alaptámadásain. Ez persze elővetíti az on-hit buildeket, mivel minél több dárda áll ki valakiből, annál nagyobb a sebzésünk. Ez egyrészről jó, mert látványos és nézhető profi szinten, más részről viszont eléggé bekorlátozza a hőst és a kritikus találatot elősegítő tárgyak szinte teljesen kiesnek a buildjéből a Ruunan-t leszámítva.
A másik probléma a célpontokba gyűjthető dárdák száma. Ez jelenleg végtelen, vagyis a sebzés is elméletileg az. Felmerült már, hogy ezt korlátozni kellene, az viszont sokat venne el a karakter lényegéből és hangulatából, valamint jó eséllyel olyan limitet kapna, ami még így is túlsebzi a Smite-ot, tehát az alapvető "gondokat" nem oldaná meg, de talán nem is kell, ez is a karakter képességeinek része.
Továbbra is problémát jelent azonban az ultija, ami még mindig nagyon erős. Erre a Riot egyik kollégája egész egyszerűen azt mondta, hogy nincs jelenleg megoldásuk rá. A gondot nem is a kezdeményezés okozza egyébként, hanem az, hogy egy gombnyomásra a supportunkat fixen meg tudjuk menteni. Valahogy úgy kellene átalakítani, hogy kezdeményezni sokkal jobban megérje vele, mint a hozzánk kötött játékost megmenteni, de buffolni nem igazán lehet ilyen téren, mert már így is egy igen erős képességről beszélünk, -tehát ez egyelőre marad úgy, ahogy van.