Sejuani még nem hagyott ki egy meccset sem Koreában

Sejuani még nem hagyott ki egy meccset sem Koreában

Gondoltátok volna, hogy Sejuani minden egyes LCK meccsen ott van? Ha nem is a játékban, de a ban fázisban biztos megjelenik. De vajon miért is van mindez?

Sok dolog megváltozott már a 2018-as LCK előtt Koreában. Két ismert csapat gondolta úgy, hogy már új névvel vág bele a Leauge of Legends talán legmagasabb szintű versenyébe (az egyikük pedig maga a világbajnok Samsung Galaxy, akit most már KSV Esport néven mutatnak be a kommentátorok). Továbbá, több mint 49 meccsen keresztül millió meg egy variációját leshettük el a különböző játékstílusoknak, taktikáknak. Volt azonban valami, pontosabban valaki, aki mindvégig kitartott. Sejuani. A vaddisznó hátán lovagló hős 2017 második fele óta a kompetitív jungle egyik legtöbbet játszott karaktere, és még midig nem látni jelét visszavonulásának. A már előbb is említett 49 LCK meccs alatt ő volt az egyetlen, aki minden egyes mérkőzésben szerepelt.
Igaz ugyan, hogy a legtöbb meccsnél mindezt bannok formájában tette. A sebzésével nincsen gond, viszont nem mondhatjuk kivételesnek, sőt a játék korai szakaszában igen kis nyomást tud csak gyakorolni az ellenfélre. Sok CC-vel rendelkezik, viszont ez is elmondható a többi tankos jungle karakterről. De akkor mégis mi volt az, amivel ki tudta vívni magának ezt a magas ban százalékot Koreában?

A legegyértelműbb választ kérdésünkre a mostanában kialakult meta adja, amelynek fontos összetevője a poke. A poke-al rendelkező karakterek (például Azir, Ryze, Gangplank) főként akkor, ha egyedül vannak az ösvényen, borzasztó erősnek bizonyulnak az új rúnák segítségével (Arcane Comet, Summon Aery, Perfect Timing). Ezeknek a hősöknek pedig nincsen szükségük a korai nyomásra, amit egy Kha'Zix vagy Evelynn tudna nyújtani nekik. A legfontosabb számukra a nagy rálátás, illetve a játék kései szakaszában egy engage-elni tudó játékos. Ez az, amit Sejuani tökéletesen tud biztosítani.
Hallottátok már az intelligens jungle-es kifejezést? A jungle-ben játszó karakterek többségéhez elég csupán az adott hős mechanikáját megtanulni, viszont egy Seju játékosnak nem a különböző kombinációk megjegyzése a cél. Át kell látnia az egész játékot, el kell dönteni, hogy hol veszik a legtöbb hasznát az adott helyzetben és csak így tudja megakadályozni, hogy az ösvények teljesen szétessenek. Ebből a nézőpontból pedig már megtudjuk érteni, hogy miért olyan kedvelt karakter Koreában. Ugyanis ahelyett, hogy lenne egy dolog, amiben kiemelkedően jó, inkább egyik képessége sem gyenge (túlzottan). Nagyon biztonságos választás a játék korai szakaszában és viszonylag nehéz kiüldözni a jungle-éből. Igen erős a counter-gank-ekben is, valamint olyan lefogásokkal rendelkezik, amikkel egy túlságosan előretolt ösvénynél is tud segíteni. A végső képessége pedig egy nagy távolságban ható területi CC, amivel el tudja dönteni akár az egész csapatharcot, sőt biztos, hogy az ütközet végére még marad annyi életereje, hogy elvigye a sárkányt vagy társai segítségével a Baront.

De a legfontosabb képessége mégis az, hogy nyugodtan fel tudja magát áldozni annak érdekében, hogy csapata megnyerje a játékot. Ezért választják olyan sokan Koreában (és ezért bannolják annyit). Az ottani játékosok úgy gondolják, hogy a jungle-es egy átértelmezett support karakter, akinek feladata, hogy támogassa a középső, illetve felső ösvényt a meccsek során. Mindez nem azt jelenti, hogy Koreában nem ismerik a carry jungle-es kifejezést, hiszen ott is láttunk már rengeteg Graves játékost. Azonban itt a játékosok jobban tudnak alkalmazkodni társaikhoz a meccsek során (természetesen előtte a kiválasztásoknál is), így pedig Seju talán az a karakter, aki a legjobban illik abba a régióba.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések