Miért lett hirtelen ennyire jó a Minion Dematerializer?

Miért lett hirtelen ennyire jó a Minion Dematerializer?

Sok más Inspiration rúnával egyetemben ennek sem tulajdonítottak nagy fontosságot, aztán rájöttek, hogy nagyon is használható.

A rúnák frissítése sok újdonságot hozott, ezt szerintem senki sem tagadhatja. Sok rúna ráadásul nagyon izgalmas volt már első ránézésre is, de voltak olyanok, amik elsőre inkább hülyeségnek tűntek, vagy csak egyáltalán nem érdekeltek senkit. Ilyen volt a minion dematerializer is, és bár az elképzelés jó volt, sokan elég hamar elásták a rúnát, mondván túl gyenge.

Többen abban reménykedtek, hogy megoldják a minion problémát több hős számára, akiknek nehezebben ment a farmolás. Lux például nem tudja letakarítani a hátsó caster minionokat, de ezzel már hamarabb eléri azt a pontot. Ettől függetlenül, a legtöbben hasztalannak ítélték az egészet. Ez azonban nem is olyan régen megváltozott mind a solo, mind a profi meccseken. És hogy miért? Nagyon egyszerű a válasz, nagyon megsegíti az ösvénytolást.

Az NA LCS Giliusa kezd rájönni, hogy a LoL csapatjáték

Abbiechan | 18/02/03 14:21A Team Liquid-et, Immortals-t és CLG-t követően Dardoch most az Echo Fox-ban próbál szerencsét. Erről, személyiségének fejlődéséről és még sok más érdekességről számol be nektek interjújában. Noah Whinston - akit legtöbben az Immortals vezérigazgatójaként ismernek - 2017 májusi bejelentése, amelyben búcsút intettek profi League of Legends junglerüknek, Joshua "Dardoch" Hartnettnek, talán senkit sem ért meglepetésként.

Ahhoz, hogy ezt pontosan megértsük, előbb nézzük a működését. A rúna ad egy tárgyat, ami maga a dematerializáló, és hat töltettel látja el. Ha rányomjuk egy minionra, akkor az azonnal eltűnik. Ugyanarra a fajta minionra innentől a meccs végéig plusz 4% sebzésünk lesz és minden további minion, amit így elpusztítunk, további 1%-ot ad szintén meccs végéig. Ha egyenlően osztjuk el, akkor lényegében minden minionfajtára, legyen az közelharci, távolsági, vagy ágyús minion, 5% plusz sebzésünk lesz.

A rúna a meccs első 155 másodpercében nem elérhető, vagyis pont az első ágyús hullámnál tudjuk használni. Ez azért is jó, mert ahogy az eltűnik, mi azonnal meglépjük a 3-as szintet, ezzel is meglepve ellenfelünket.

Bdd például előszeretettel használja, és általában mindhárom minionfajtából leszed legalább egyet, tehát mindenkire legalább 4% plusz sebzése lesz. A hármas szintű előnyét is mindig megszerzi. Emellett más képességekkel is együtt lehet használni. Ryze esetében, ha jól időzítünk az E-vel és akkor "esszük" meg a miniont, akkor a jelzők tovább terjednek akár a többi minionra vagy épp az ellenfelünkre. Szintén használható például Malzahar E képességével, így tovább adhatjuk az ellenfélnek, aki biztonságban hiszi magát, látva a minion teljes életerejét.

De ami miatt igazán erős, az az ösvény prioritás. Mostanság minden erről szól. Ha nem tudod időben betolni az ösvényed és valami más hasznosat is csinálni mellette miden, akkor valamit nagyon rosszul csinálsz. Ha viszont igen, akkor be tudod gyorsabban tolni a minionokat, tudsz roamolni, ki tudod segíteni a dzsungelesed, buffokat tudsz lopni, előbb lépsz szinteket, hamarabb szeded le a tornyot, stb. Ilyen előnnyel rengeteg mindent lehet kezdeni és az ellenfélnek fél szemmel szinte mindig a midet kell néznie, hiszen bármikor bárhol feltűnhetünk, főleg az olyan mobilis hősökkel, mint mondjuk Ryze. De még az alsó ösvényt is segítheti, akik így könnyebben tudnak csapatuk segítségére sietni.

Sokat segít egyébként a hazatéréseknél is, ami nagyon fontos. Ezt solo meccseken sokan nem veszik figyelembe, pedig nagyon nem mindegy, hogy milyen állapotban hagyjuk ott az ösvényt, mikor hazamegyünk vásárolni. Ideális esetben nem akkor megyünk haza, amikor már se HP-nk, se manánk, vagy épp halottak vagyunk, hanem amikor a minionhullám a megfelelő helyzetben van és akad elég aranyunk arra, amire szükségünk van. Ez különösen igaz profi meccseken, nem szeretnél túl nagy teret adni az ellenfélnek, vagy ingyen farmot, esetleg farmot bukni a saját tornyunk alatt úgy, hogy nincs ott senki, aki összeszedje. Ha mindig fel tudjuk tolni az ösvényt, netán még teleportunk is van, akkor fixen nem bukunk semmit egy hazatéréssel.

A tempó sokat számít. Minél kevesebb időt töltesz az ösvényen farmolással, annál több időd marad másra, legyen az egy sárkány, egy torony, esetleg még több farm egy másik ösvényen. Az első torony még mindig nagyon sok plusz aranyt jelent, tehát abszolút megéri ez a befektetés, feltéve ha összejön persze.

És hogy mikor érdemes neked használnod? Nos, ez nagyban függ a játékstílustól. Ha passzív játékos vagy, aki inkább csak farmol, de nem nagyon mozog el az ösvényéről, akkor nem biztos, hogy akkora hasznát veszed. Ettől függetlenül bárkinek megkönnyítheti a dolgát a farmolásban. Ezek alapján tehát érdemes ezt választani, ha:

  • rossz matchupod van, vagy nem jó a farmolási készséged és szeretnéd elkerülni a tornyod alatti állandó dekkolást és hasztalanságot
  • szeretsz roamolni, és szeretnéd hamarabb betolni az ösvényt, hogy elsőként mehess egy másik ösvényre
  • olyan dzsungelesed van, aki szeret invadelni, te pedig szívesen segítenél neki ebben, itt alapvetően early game dzsungelesekre kell gondolni, mint Kha'Zix
  • akadnak más ösvények, amiken segíteni szeretnél

Ezt az egész jelenséget pedig csak felerősíti a teleport meta. Majdnem bárki választhat most már Unsealed Spellbookot, még a dzsungelesek is, akik olykor a Smite-jukat sem restek feláldozni a TP-ért. Ez tehát az alapötlet, told be az ösvényed és csinálj valami hasznosat, amíg a másik próbál lépést tartani.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések