A koreaiak már megint kitaláltak valami újat. Mostanság a kritikus találatot adó tárgyak lettek menők a dzsungelesen és bizonyos helyzetekben nagyon jól működik.
Csak idő kérdése volt, hogy ennyi játékon belüli változás mellett mikor találják meg a következő "kiskaput", amire a Riot jó eséllyel nem gondolt. Az Ezreal dzsungel is a semmiből jött a keleti világból, most pedig legújabban a Critre fókuszáló Xin Zhaok törnek fel, vagy ahogy én hívom őket: Crit Zhao.
Quinn adc, avagy egy mára már furcsának számító pick
Heldeus | 18/02/04 16:23 Quinn 1 hónapon belül betölti ötödik életévét, ugyanis 2013 márciusa óta a League of Legends tagja. Ez idő alatt nagyon sok minden történt vele, az alap pozíciója Lövész, és sokáig itt is szerepelt a mérkőzéseken, ám a karakter kialakítása, változásai és a játék körülményei miatt már egyre inkább topra, vagy ritkábban dzsungelbe hozták el a játékosok, főleg a profik.
Az utóbbi pár hónapban, a mini reworkjét és kiegyensúlyozását követően Xin lett az egyik legjobb dzsungeles a koreai solo queue létrán. Ez mondjuk annyira nem meglepő önmagában, hiszen azért Európában és Észak-Amerikában is egész szép sikereknek örvend. Az ábrán a koreai statisztikái láthatóak.
Az egyetlen különbség a három régió között, hogy míg nálunk és Amerikában a hagyományos build megy, addig Koreában bejöttek a crit tárgyak. Ettől függetlenül ez nem jelenti azt, hogy ész nélkül ezeket kellene venni rá, hiszen a build nem jó minden helyzetben. Van, hogy jobban járunk, ha a megszokott bruiser féle tárgyakat vásároljuk meg.
És hogy miért működik? Nos, a kritikus találatok nagyon jó összhangban vannak Xin passzívjával, hiszen minden harmadik támadása erősített, ráadásul még gyógyít is. Ez a boost a kritikus találatokra is működik, és azon felül kapjuk meg még az AD proc bónuszt. Lényegében ez azt jelenti, hogy ha jól időzítünk a harmadik támadásunkkal, akár egy ütés alatt eltüntethetünk valakit. Ehhez vegyük még hozzá a Statikk Shiv aktiválását, meg még az Infinity Edge bónusz kritikus sebzését és talán érthető, hogy miért rengeteg sebzés ez.
Ezt a buildet használva, elég hamar rájöhetünk, hogy gyorsan fel tudunk robbantani ellenfeleket, hacsak nem tankokról beszélünk. A Warrior Enchantment a dzsungeles tárgyunkon alapból biztosít egy elég szép AD sebzést és az előző két tárggyal kiegészülve tényleg két-három ütés kell csak, vagyis egy passzív aktiválás maximum. Ha sikerül már az elején előnyt szerezni, akkor a snowball még erősebb lesz, mint sok más karakternél és az ADC-nek lényegében esélye sem lesz visszatérni a mérkőzésbe, főleg az ulti mellett.
Ha mindez nem lenne elég, a Press the Attack csak rátesz egy lapáttal erre az egészre, hiszen amikor egyszerre aktiválódik ez a passzívunkkal és még a Q-t is jókor használtuk, akkor a harmadik ütés még a levegőbe is röpíti az ellenfelet. Amíg ő ott elvan egy másodpercig, mi tovább tudjuk ütlegelni és jó eséllyel mire földet ér, már nem fog élni.
Természetesen nem végezné jól a Riot a munkáját, ha nem lenne hátránya ennek a buildnek. Éppen ezért érdemes megnézni az ellenfél csapatát is, hogy kikkel állunk szemben. Ha csak egy, vagy netán egy tankot sem látunk az oldalukon, akkor jó eséllyel használhatjuk ezt a buildet, hiszen mindenki szabad prédává válik számunkra. Két, vagy több tank esetében azonban nem érdemes erőltetni, mert hamarabb CC-znek le minket a tankok és amilyen a mostani meta, alig van olyan már, hogy sebzés nélküli tank, szóval jó eséllyel megszívjuk, főleg ha nem egyedül vannak. A tankok túl sok CC-t biztosítanak, nekünk pedig testközelbe kell kerülnünk és maradnunk is, hogy kiosszuk a sebzést. Ez időbe, az idő pedig harcok alatt HP-ba kerül, amiből nem lesz sok az előbb említett tárgyak mellett.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy nem csak nekünk lesz nehéz, ha nincs tankunk, nekik pedig kettő, vagy akár három is, hanem az egész csapatnak. Ennek nem az az oka, hogy Xinnek mindenképp tanknak kellene lennie a képességei alapján, hanem egyszerűen arról, hogy a csapatharcokban kell valaki, aki felfogja a sebzést.
Ha nem ismerjük annyira még ezt a buildet, érdemes vele kicsit kísérletezni normalokon, hogy ráérezzünk. Egyrészt arra, hogy pontosan mennyi sebzéssel is rendelkezünk, mivel teljesen más a mértéke, mint a sima buildnek, ugyanakkor túlbecsülni sem szabad, tudni kell, hogy mikor ugorhatunk be egy törékenyebb célpontra. A másik pedig a helyzet felmérése, hogy milyen ellenfeleink vannak és mi milyen helyzetben vagyunk hozzájuk képest. Ha elég elég nagy előnyt tudunk szerezni addig a pontig, hogy megszerezzük a Warrior Enchantos dzsungeltárgyat, akkor mehetünk a crit irányába, mert az nagyon felgyorsítja a haladásunkat és hamar befejezhetjük a mérkőzést.
Mindig mérjétek fel a helyzetet, ez a tárgykoncepció semmilyen formában nem nevezhető OP-nak és általános érvényűnek. Ha a körülmények adottak viszont, mindenképp próbáljátok ki, hiszen ki ne szeretne célpontról célpontra ugrani és csak nézni, ahogy gyűlnek a jó eséllyel egyre kevesebb aranyat érő killek a nevünk mellett.