Gondoltátok volna, hogy Sejuani minden egyes LCK meccsen ott van? Ha nem is a játékban, de a ban fázisban biztos megjelenik. De vajon miért is van mindez?
Sok dolog megváltozott már a 2018-as LCK előtt Koreában. Két ismert csapat gondolta úgy, hogy már új névvel vág bele a Leauge of Legends talán legmagasabb szintű versenyébe (az egyikük pedig maga a világbajnok Samsung Galaxy, akit most már KSV Esport néven mutatnak be a kommentátorok). Továbbá, több mint 49 meccsen keresztül millió meg egy variációját leshettük el a különböző játékstílusoknak, taktikáknak. Volt azonban valami, pontosabban valaki, aki mindvégig kitartott. Sejuani. A vaddisznó hátán lovagló hős 2017 második fele óta a kompetitív jungle egyik legtöbbet játszott karaktere, és még midig nem látni jelét visszavonulásának. A már előbb is említett 49 LCK meccs alatt ő volt az egyetlen, aki minden egyes mérkőzésben szerepelt.Igaz ugyan, hogy a legtöbb meccsnél mindezt bannok formájában tette. A sebzésével nincsen gond, viszont nem mondhatjuk kivételesnek, sőt a játék korai szakaszában igen kis nyomást tud csak gyakorolni az ellenfélre. Sok CC-vel rendelkezik, viszont ez is elmondható a többi tankos jungle karakterről. De akkor mégis mi volt az, amivel ki tudta vívni magának ezt a magas ban százalékot Koreában?
A legegyértelműbb választ kérdésünkre a mostanában kialakult meta adja, amelynek fontos összetevője a poke. A poke-al rendelkező karakterek (például Azir, Ryze, Gangplank) főként akkor, ha egyedül vannak az ösvényen, borzasztó erősnek bizonyulnak az új rúnák segítségével (Arcane Comet, Summon Aery, Perfect Timing). Ezeknek a hősöknek pedig nincsen szükségük a korai nyomásra, amit egy Kha'Zix vagy Evelynn tudna nyújtani nekik. A legfontosabb számukra a nagy rálátás, illetve a játék kései szakaszában egy engage-elni tudó játékos. Ez az, amit Sejuani tökéletesen tud biztosítani.
Hallottátok már az intelligens jungle-es kifejezést? A jungle-ben játszó karakterek többségéhez elég csupán az adott hős mechanikáját megtanulni, viszont egy Seju játékosnak nem a különböző kombinációk megjegyzése a cél. Át kell látnia az egész játékot, el kell dönteni, hogy hol veszik a legtöbb hasznát az adott helyzetben és csak így tudja megakadályozni, hogy az ösvények teljesen szétessenek. Ebből a nézőpontból pedig már megtudjuk érteni, hogy miért olyan kedvelt karakter Koreában. Ugyanis ahelyett, hogy lenne egy dolog, amiben kiemelkedően jó, inkább egyik képessége sem gyenge (túlzottan). Nagyon biztonságos választás a játék korai szakaszában és viszonylag nehéz kiüldözni a jungle-éből. Igen erős a counter-gank-ekben is, valamint olyan lefogásokkal rendelkezik, amikkel egy túlságosan előretolt ösvénynél is tud segíteni. A végső képessége pedig egy nagy távolságban ható területi CC, amivel el tudja dönteni akár az egész csapatharcot, sőt biztos, hogy az ütközet végére még marad annyi életereje, hogy elvigye a sárkányt vagy társai segítségével a Baront.
De a legfontosabb képessége mégis az, hogy nyugodtan fel tudja magát áldozni annak érdekében, hogy csapata megnyerje a játékot. Ezért választják olyan sokan Koreában (és ezért bannolják annyit). Az ottani játékosok úgy gondolják, hogy a jungle-es egy átértelmezett support karakter, akinek feladata, hogy támogassa a középső, illetve felső ösvényt a meccsek során. Mindez nem azt jelenti, hogy Koreában nem ismerik a carry jungle-es kifejezést, hiszen ott is láttunk már rengeteg Graves játékost. Azonban itt a játékosok jobban tudnak alkalmazkodni társaikhoz a meccsek során (természetesen előtte a kiválasztásoknál is), így pedig Seju talán az a karakter, aki a legjobban illik abba a régióba.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!