A középső ösvény egykori koronázatlan királya siralmas helyzetben van

A középső ösvény egykori koronázatlan királya siralmas helyzetben van

Viktor main létemre a buffok láttán is eléggé elszomorít a karakter mostani állapota. A játékosai már arra kényszerülnek, hogy Fleet Footwork-öt hozzanak rá, annyira nem passzol vele semmi.

/A cikk a szerző személyes véleményét tartalmazza./

Viktor jó pár évvel ezelőtt kapott egy reworköt, amikor is megjelent a Hextech Core a tárgyai között melyet fejleszteni lehet a mai napig. Az elképzelés jó volt és viszonylag jól ki is egyensúlyozták, hogy az az egy tárgy kiesése ne legyen akkora probléma. Egész szépen megállta a helyét akkoriban és a 2015-ös évben nagy sikernek örvendett, sokat láthattuk például Azirral szemben, az volt az akkori meta leggyakoribb mides matchupja. A koronázatlan királya a hősnek ironikus módon pont Crown volt (koronát jelent), akit akkoriban a világ legjobb Viktor játékosaként tartottak számon.

ÉrdekAshességek: 10 érdekesség, amiről lehet, hogy nem tudtál -7. rész

Minden játékban vannak apróságok, rejtett dolgok, érdekességek, utalások, amikről talán nem is tudunk.

Aztán telt múlt az idő és Viktor is Azirhoz hasonló bánásmódban részesült, vagyis a földig nerfelték szegényt. Jelenleg ott tart, hogy több Viktor main is inkább Fleet Footwork-öt; avagy Szapora lábmunkát választ, köztük Dun, egy challenger szintű NA játékos.

Amikor először olvastam Meddler posztjai között, hogy a 8.3-ra buffot terveznek Viktornak, nagyon megörültem. Még jobban, mint amikor bejelentették tavaly az Azir reworköt. Mondanom sem kell, hogy a kapott buffok láttán a sírógörcs kerülgetett.

A Q (Siphon Power) erősített változata annyiban lett jobb, hogy a kapott pajzs az eredetihez képest 60%-kal nagyobb lesz. Ez mind szép és jó, de sajnos az a pajzs eddig sem volt feltétlen csereeszközként használva, egy all-intől pedig nem ment meg minket. Ahhoz, hogy ezt elérjük ráadásul ezt kellene elsőként fejleszteni, másodikként az ösvényfázis nagy részén már túl vagyunk, vagyis nem tudnánk minionokat tolni. A másik erősítés pedig az ulti (Chaos Storm) CD-jének csökkentése, ami szintén egy placebo buff, mivel ez pont nem az a képesség, amit minden egyes adandó alkalommal el akar nyomni az ember, amint elérhető.

Amikor még OP volt a Rylai's Crystal Scepter, lecsökkentették az ultijának a mozgási sebességét, ami érthető, hiszen egy mozgatható lassító mezőként üzemelt, ráadásul nem akármilyen sebzéssel. Azóta viszont a Rylai's-t nerfelték, a legtöbb Viktor main, köztük én is, már rég nem veszi meg, mivel nem éri meg a befektetett pénzt. Tehát a tárgy gyengült, de Viktor ultija változatlan maradt.

Arról nem is beszélve, hogy régebben 1000 arany volt minden fejlesztés. Oké, ez eleinte megkönnyítette a dolgát, hiszen hamarabb hazamehetett az első fejlesztésért. Viszont amikor ez történt, akkor még nem volt Lost Chapter, ami 900 aranyba kerül. Vagyis nekünk nyomás alatt kell tartani az ellenfelet, hogy ne tudjon előbb hazamenni érte, amíg nekünk nincs meg az 1250 arany. És még ha nem is mennek haza érte, nekik akkor sem akkora kiesés, mert a képességeik nem úgy vannak felépítve. Viktor E-je azonban harmatgyenge a Hexcore fejlesztés nélkül és jó eséllyel a legtöbb mides letolja az ösvényről.

Ez egyébként egy nagyon nagy gyenge pontja a karakternek. Főleg a mostani metában, ahol a mid leginkább a mides és a dzsungeles összhangjáról szól. Ha az ellenfél végrehajt egy sikeres ganket, még csak meg sem kell ölnie Viktort, elég hazazavarni 1250 arany előtt. Ha ez sikerül, Viktor nagyon nagy bajba kerül, mert a fejlesztései nélkül használhatatlan, ha viszont valamit kényszerből megvesz, mondjuk egy cipőt, vagy még egy Doran's Ringet, akkor annál később tud majd fejleszteni.

És igen, lehet azt mondani, hogy farmolj biztonságosan a tornyod alatt, de egy normális csapat ellen ez nem fog működni, arról nem is beszélve, hogy roamolni esélyed sem lesz, vagyis az ellenfél simán nyerhet ellened ösvényt úgy, hogy te 0 halállal rendelkezel, mert közben boton, vagy topon összeszedett egy-egy gyilkosságot. A roamhoz pedig nem árt betolni az ösvényt, ami meg a fejlesztett E nélkül nehéz...: -értjük a problémát.

Emellett a csapatharcokban is egyszerűen lehetetlen az E második felével, vagy az ultival konstans betalálni. A legtöbb hős manapság már rendelkezik valamilyen menekülő képességgel, és egyszerűen kisétálnak a sebzésünkből. Dun buildjeit nézegetve, de úgy gondolom, hogy komoly gondot jelent, amikor egy alapvetően támadási sebességet adó és nem éppen Control Mage-eknek kitalált Keystone-ra kényszerülnek, mert nincs jobb alternatíva. Már ha még valaki egyáltalán játssza Viktort. Ez persze valahol a Phase Rush hibája is, hiszen a Sorcery oldalon lévő rúna egyszerűen nem szolgálja ki a mágusok igényeit.

Neki az lenne a dolga, hogy irányítsa a csatamezőt, pont úgy, mint Azir, de erre a mostani állapotában egyszerűen képtelen és egy kis pajzsnövelés, meg ulti CD csökkentés nem igazán fog ezen változtatni.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!