2018-ban ismét átszerkesztették a ládák rendszerét és a kapszulákat, amikből hősöket kapunk. Eddig azonban teljes rejtély volt, hogy milyen szabályok alapján esnek az ingame tárgyak.
Néha kaparjuk a falat, hogy miért kapunk már megint egy értéktelen skint, vagy hőst egy-egy ládából, hiszen keményem megküzdtünk érte egy S rankkal, vagy ha mi nem is, legalább valaki a csapatban. Ezek után nem a legjobb dolog egy Tristanat vagy bármilyen más kezdő hőst nyitni, amiből kapunk kemény 90 kék esszenciát, plusz még ami a ládában van. Szintlépésnél pedig ennél többet kapunk, pedig ott csak játszani kell, mindegy milyen teljesítménnyel.
Legyen Ön is jó LoL-os - INTERAKTÍV JÁTÉK
Egy új interaktív játék ütötte fel a fejét saját házunk táján.
Aztán néha felnézünk egy-egy csoportba és látjuk, hogy más már a harmadik ultimate skinjét nyitja ki, mi meg még az elsőnél sem tartunk. Eddig tényleg a vak szerencse vezérelt mindenkit szó szerint, hiszen fogalmunk sem volt, hogy mi milyen eséllyel esik, maximum azt láttuk, hogy a szomszéd fűje mindig zöldebb, mert szerencsésebbek. Ezt a folyamatot egyébként Kína indította el, ahol törvény szerint minden egyes szerencsejáték esélye nyilvános kell legyen és mivel a ládanyitogatás valamilyen szinten az, elvégre pénzért kapunk előre nem látható terméket, így ezt is meg kellett mutatni.
A Riot ezt a hivatalos oldalán mutatta meg végül, a support aloldalak egyikén, amit azért nem sokan néznek napi szinten. No de nézzük is, mire milyen esélyünk van!
Ebből tehát látható, hogy 50% esélyünk van egy hőskinézetre, 25% hőstöredékre, és 10% egy permanens Emote-ra. 11,5%-kal nyithatunk ward skint és 150 esszenciát, és viszonylag kicsi, 3,5% esélyünk van egy ikonra és 150 narancssárga esszenciára. Ezek mellett bónuszként drágakövet 3,6%-kal nyithatunk, plusz ládát kulccsal pedig az esetek 10%-ban kapunk.
Azóta kiadtak egy új ládatípust is, mely a Masterwork Chest névre hallgat, ebben köztudottan csak kozmetikai játéktartalmak vannak, vagyis hőst nem nyithatunk belőle. Ez azoknak jó, akiknek már minden hős megvan. Nézzük itt is az esési százalékokat.
Hőskinézet az esetek 70%-ban esik, míg 525 narancssárga esszenciát 10%-ban kaphatunk. Emote innen is eshet, 10%-ban, illetve ward skineket és 150 narancssárga esszenciát is ilyen százalékban kaphatunk. Itt is akadnak bónusz tartalmak, az előbb említett drágakő, ami itt is 3,6%-ban esik, valamint a plusz láda és kulcs, amit 10%-os eséllyel kaphatunk.
Ezek persze a nagy számok és egy-egy játékos nem feltétlenül fogja ezt érezni, hiszen lehetünk pechesek is. Olyan szempontból azért jó, hogy most már nagyjából tudhatjuk, hogy ha több ládát veszünk, akkor nagyjából mire számíthatunk.
Van azért néhányé érdekesebb információ is ládák kapcsán. Minden egyes skin azonos kategóriába esik, vagyis ha skint kapunk, akkor az ugyanolyan eséllyel lehet sima, vagy ultimate, csak mivel nagyon sok skin van, ultimate-ből meg csak négy, így kis eséllyel eshet az. Minden ultimate és mythic skin azonnal aktiválja már magát, nem kell hozzájuk narancssárga esszencia. A rossz szerencse ellen is védenek minket úgymond, vagyis nem nyithatunk három ládát úgy, hogy ne legyen benne legalább egy skin. A drágakövekre is vonatkozik ilyen, de itt az arány sokkal rosszabb, csak minden 50 láda után kapunk egyet fixen. Arra is van esély, hogy egy ládából nyitott kulcsos ládából egy újabb kulcsos ládát nyissunk. Ahhoz, hogy hextech hőskinézetet nyissunk, amit egyébként csak drágakőből lehetne készíteni, nagyjából 1 a 2500-hoz az esélyünk.
Ezzel is az átláthatóságot szeretné ismét előtérbe helyezni a Riot Games, hogy mindenki pontosan tudja mire vállalkozik, mielőtt pénzt költene a ládákra. Továbbra is azt mondom, hogy hosszú távon talán jobban megéri magát a skint megvenni, mint ládákkal próbálkozni, de aki szeretné kísérteni a szerencséjét...