A 8.4-es patch megjelenésével Lee Sin folyamatosan zuhan a statisztikákban, azonban még nincs mindennek vége, a Tracker's Knife nélkül is megmenthető.
Ha nagyon őszinték akarunk lenni, Lee Sin hanyatlása nem a 8.4-gyel kezdődött, ami azt illeti már a preseason megjelenése óta folyamatosan esik vissza, igaz nem pont ilyen mértékben, mint a legutóbbi patch során. Ha a korábbi időszakot stabil hanyatlásnak lehet nevezni, akkor a 8.4-et egy katasztrofális landolásnak egy égő helikopterrel.
Kai'Sa már a célegyenesben van, megérkezett a részletes hősbemutatója
Négy és fél percnyi tömény segítség, hogy ne rükvercbe induljunk el a karakterrel!
A champion.gg szerint az egyik legrosszabbul teljesítő karakter a játékban, -nem véletlenül. Az alábbi két grafikon tökéletesen mutatja azt az egy ideig stabil hanyatlást, majd a hirtelen jött zuhanást a 8.4 során, melyet a folyamatos gyengülése okozott.
És hogy ne csak őt lássuk, hanem össze is tudjuk hasonlítani másokkal, jelenleg a 43. helyen áll a dzsungelesek között, mindössze Olafot, Gragast és Rengart megelőzve, de őket sem sokkal. Eddig, ha nem is volt a legerősebb, legalább élvezetes volt vele a játék, most pedig 15 helyet esett vissza az utóbbi időben.
Visszatérve a preseasonre, már az új rúnák sem igazán feleltek meg neki, a tankosabb Resolve rúnákat nem igazán tudta kihasználni, a megszokott Electrocute pedig inkább egy kényszermegoldás, semmint optimális. A kegyelemdöfés természetesen a Tracker's Knife/Nyomolvasók Késének kivétele volt, amivel mondhatni megpecsételték az egyik legnépszerűbb karakter sorsát. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha valamilyen érthetetlen oknál fogva mégis őt választanánk, akkor kötelezően meg kell tartanunk a Ward Trinketet, különben tényleg teljességgel haszontalanok leszünk, mivel a Wardok mondhatni a kitjének a része, legalábbis eddig az volt.
Mint említettem, eddig sem az erőfölénye miatt volt közkedvelt, bár a viszonylag alacsony 48%-os győzelmi arány a magas választási aránynak is köszönhető. Most azonban mindez 47%-ra esett le, ami már nem az egészséges szint. És hogy még jobban érezzük, hogy mekkora a baj, mindez 6%-os választási arány mellett, holott bizonyos szintig ez a kettő fordítottan arányos. Minél kevesebben játszanak egy hőst, valamennyire annyival jobb a győzelmi aránya, mert jó eséllyel a hozzáértők használják csak, persze vannak kivételek.
Volt idő, amikor a solo queue-ban és a profik között is a legkedveltebb karakter volt, emlékezzünk csak vissza a 2016-os VB-re, ahol Peanut ezzel a karakterrel csinált magának hírnevet, hiszen fantasztikusan lavírozott vele a pályán. Most pedig egyértelműen látszik, hogy szüksége lenne egy kis törődésre. De mi segítene rajta? Nem elég, hogy a Tracker's Knife kikerült, de vele együtt a Sightstone rendszert is most dolgozták át, a küldetéseket pedig dzsungelesként szinte lehetetlen rövid időn belül teljesíteni.
A legegyszerűbb megoldásnak elsőre a Q Sonic Wave/Resonating Strike sebzésének megnövelése tűnhet, hiszen ez az első számú képessége. Ezzel talán kompenzálnának valamennyire a mozgékonyság elvesztéséért. Ez egy viszonylag egyoldalú erősítés lenne, melynek komoly következményei lennének, és nem is feltétlenül az eredeti problémára jelentenek megoldást. Szóval nem biztos, hogy ez lenne a legjobb ötlet.
A legnagyobb változás természetesen a W-t érintette, hiszen ezzel lehetett például a wardokra is ugrálni. Mivel így a hangsúly lekerül róla, lévén, hogy nem lehet már annyit ugrálni, a Q és az E sokkal nagyobb hangsúlyt kapna a játékon belül, esetleg egy alacsonyabb CD a Q-n segíthetne, de ezzel is óvatosan kell bánni. Szerencsére van még egy harmadik képessége is, az E Tempest/Cripple. Az összes közül talán ez volt a "legunalmasabb" és ez nyújtotta a legkisebb élvezeti faktort, így talán ezt fel lehetne áldozni a fejlődés oltárán, hogy valami jobbat kapjunk cserébe.
Mind a három másik képessége után, ha jól találtunk velük, nagyon elégedettek voltunk magunkkal, de az E csak úgy ott volt. Persze jó a lassítás, de ahhoz nem kell akkora "skill", hogy eltaláljuk. Mivel a W-ről elég sok hasznosság lekerült, talán ezt lehetne pótolni az E-n, és valahogy újragondolni az egészet.
Van egy harmadik lehetőség is, talán ez jelenti a legnagyobb veszélyt az egész játékra nézve, de mégis ez lehet Lee szempontjából a legkönnyebben járható út. Ha minden egyes dzsungeles tárgyhoz egy –azaz egy– darab wardot raknának. Igaz még így is bőven kevesebb wardból dolgozhatna, az az egy sokat számít, de mégsem lenne az, hogy egyáltalán nem tudja kihasználni. Ezzel már fixen lenne egy ward ugrása a fontos pillanatokban és megakadályozná az eredeti problémát, ami a rálátás kihasználása volt eddig. Egyébként is gondolkozott a Riot Games egy ilyen megoldáson, igaz ott control ward lett volna, mely nem csak hazatéréskor, hanem ellenséges oldalon lévő dzsungeltáborok takarítása után is feltöltődött volna. Ez elősegítené az agresszívabb játékstílust és talán Lee Sin sem érezné magát ilyen cefetül.
Személy szerint a második és a harmadik megoldás között vacillálnék, a második jobb lenne, mert újdonságot adna neki, a harmadikkal pedig egy kicsit visszakapnánk a régi Lee Sinből, igaz, az mindenkit érintene. A veszély egyértelmű, és a Riotnak fel kell tennie a kérdést, hogy valóban a két ward okozta eddig a problémát a Tracker's Knife-on, vagy egyáltalán akár egy ward megléte is sok a dzsungelesnél, hiszen ő mozog a legszabadabban a pályán. Ha az utóbbi, akkor sajnos egyértelmű, hogy egy hős kedvéért ezt nem fogják felülírni, még ha az Lee Sin is.
Egy dolog biztos; valaminek történnie kell, amiből végül Lee Sin erősebb lesz, mert jelenleg egyszerűen nincs okunk arra, hogy őt válasszuk.