Természetesen nem csak Olaf kapott frissítéseket, megjelent végre Kai'sa is. Furcsa mód most leginkább csak a hősökhöz nyúltak, de azért a Cinderhulk nerf nem maradt ki.
Az előző patch-hez képest valamivel kisebb lett a mostani, de azért fontos frissítések így is érkeztek bőven, elsősorban a profi meta hősökre, de lesznek itt még érdekességek, úgy mint Olaf, vagy épp Nocturne, valamint további Zoe változtatások. Nézzük is meg a legfontosabbakat!
A sokak által várt Kai'Sa végre az élő szervereken is elérhetővé válik. Róla már több ízben is írtunk, a képességeiről az alábbi cikkünkben olvashattok bővebben!
Kai'Sa már a célegyenesben van, megérkezett a részletes hősbemutatója
Négy és fél percnyi tömény segítség, hogy ne rükvercbe induljunk el a karakterrel!
A mid lane legerősebb madara, legalábbis a profik között, további gyengítést kapott a Q (Conquering Sands) képességére minden szinten: 70/95/120/145/170 ⇒ 60/80/100/120/140. Nagyon nagy poke lehetőséget adott ez neki, amire amúgy is képes a katonáival, így ebből visszavettek, hogy élhetőbb legyen ellene a játék.
Továbbra is maradva a szárnyas karaktereknél, Galio is nagyon sok sikernek örvend mostanság. Míg a korai szakaszokban kezelhető, később azért elszaladhat vele a ló, főleg, hogy mostanság APC-ként játsszák, így a Q (Winds of War) költségét növelték később 70/75/80/85/90-ről 70/85/100/115/130 manára, illetve a CD is nagyobb lett 10/9/8/7/6 helyett 10/9.5/9/8.5/8 másodperc.
Jhin az utóbbi időben folyamatosan buffokat kap, hogy visszarángassák végre a színpadra a művész urat. Több "beépített" támadási sebzést fog kapni a passzívól (Whisper) az teljes AD alapján: 2/3/4/5/6/7/8/9/10/11/12/16/20/24/28/32/36/40% teljes AD helyett 1-18 szintek között ⇒ 4/5/6/7/8/9/10/11/12/14/16/20/24/28/32/36/40/44%-ot teljes AD alapján a különböző szinteken. A Q (Dancing Grenade) is erősödik az a teljes AD alapján, 40/45/50/55/60% helyett 40/47.5/55/62.5/70% sebzést kap. Végül pedig a W (Deadly Flourish) minden sebzésre aktiválható lesz, tehát Jhin képességeire is, korábban csak alaptámadással vagy az E-vel tudta ezt aktiválni.
Újdonságként itt van még Nocturne, akinél nem sok változás történt mostanában. A passzívja (Umbra Blades) erősődik, nagyobb gyógyítást kap a szintek alapján, szám szerint 15-40-et és a hősök elleni támadások nem 1, hanem 2 másodperccel csökkentik a CD-jét. A Q-nak (Duskbringer) növelik a kilövési sebességét 1600-ra, míg a W (Shroud of Darknes) aktív marad amíg eléri célpontját az ultival, az ulti (Paranoia) pedig 4 másodperc helyett 6 másodpercre sötétít el mindent és újraaktiválni is ennyi időnk lesz.
A mostani patch legnagyobb nyertese szerintem Olaf lesz, illetve lett. Az E (Reckless Swing) CD-je is csökken minden szinten eggyel, így 11/10/9/8/7 mp lesz a CD rajta és 0,4 helyett 0,5 teljes AD lesz a sebzésbónusz rajta, ez sokat számíthat, főleg ha topon látjuk, ahol egy Titanic Hydra is befér a buildbe. Szintén ezen a vonalon tovább haladva az ulti (Ragnarok) is erősödik bizonyos szinten. Az alap sebzése ugyan csökken 40/60/80-ról 15/20/25-re, de cserébe Olaf 30% bónusz sebzést kap a teljes AD-ja alapján, vagyis még ütősebb lehet, ha AD-t is vesznek neki.
Rengaron továbbra is folynak a munkálatok. A Ferocity jelzők a passzívon 8 mp-ig maradnak meg a 6 helyett, ez segítheti a haladást a dzsungelben, ha az azonos oldalon haladunk a táborok között. A Q (Savagery) alap sebzése növekszik 10-el minden szinten 30/60/90/120/150-ra, viszont eleinte kisebb lesz az AD ráta rajta. Aggódni nem kell, mert később jobb lesz, eddig 1,1 volt fixen, mostantól 1/1.05/1.1/1.15/1.2 lesz, vagyis hármasi szinttől felfele erősődik. Az E (Bola Strike) és W W bekészíthető lesz az ulti ugrás közben.
Ryze-nak kicsit túl jót tettek az új AP tárgyak, emiatt az E (Spell Flux) képességét gyengítik. Ugyan több sebzés lesz rajta alapból 50/75/100/125/150 helyett 70/90/110/130/150, de a továbbterjedő jelzők sebzése csak az 50%-a lesz, így nehezebb lesz vele egy picit tolni az ösvényt. Ami viszont igazán fájdalmas lesz számára, az az ulti (Realm Warp) CD növekedése 120-ról 180-ra. Persze a több CDR-rel, amit most a midesek kaptak ez nem akkora probléma, de így is ritkábban fogja használni ezt a profi környezetben igencsak erős varázslatot.
Skarner kicsit túl sok napvilágot látott az LCS-ben, főleg Észak-Amerikában, ami elsősorban az erősített E-nek volt köszönhető. Most ezt gyengítik, 1,5 helyett csak 1,25 mp-re kábítja ellenfeleit.
A cikk a következő oldalon folytatódik!
Swain még mindig gyengének érezhető, bár az LCK-ban már láttunk tiltásokat ellene. A Q (Death's Hand) CD-je csökken eleinte 5.5/4.75/4/3.25/2.5 mp-re, a W pedig nagyobb sugárban sebez. Az E (Nevermove) területe is növekedik, az ulti pedig áthatol a hősökön is.
Tristana megkapta a beígért nerfeket, de még így is fontos választás lehet majd a meccseken. 550-669 helyett 525-661 lesz a támadási hatótávja a 1. és 18 szint között, viszont a W (Rocket Jump) sebzése nő 60/110/160/210/260-ról 85/135/185/235/285-re, ezzel is bátorítva a játékosokat, hogy rizikósabb helyzeteket is vállaljanak.
A patkány korábbi nerfje túl erős volt, az E (Contaminate) alap sebzését 20/25/30/35/40-ről 20/30/40/50/60-ra viszik vissza, de ez még mindig egy nerf összességében az előző állapotához képest. Mostanában nem sokat láthattuk a profiknál, valószínűleg ezentúl sem fogjuk.
Volibear visszalökésének sebesség gyorsabb lesz, de ez nem erősítés, inkább az volt a cél, hogy a CC-nek a hatóideje gyorsabb legyen és ne fogja fel olyan sokáig az ellenfelet.
Végezetül Zoe. A mides mágust nagyon legyengítették, most kapni fog támadási hatótávot. A Q (Paddle Star) alap sebzését is növelik 45/60/75/90/105-ről 50/75/100/125/150-re, illetve szinttől függő pluszt is kap rá: 7/8/10/12/14/16/18/20/22/24/26/29/32/35/38/42/46/50. A továbbterjedő sebzés mértéke viszont 80% lesz a 100 helyett. A W (Spell Thief) is messzebbről aktiválódik, pont mint az alaptámadása, valamint 5-tel növelték minden szinten a sebzését 75/120/165/210/255-re, 0,6 helyett pedig 0,75 AP-t kap rá. Ezek erősítések, de még így is köszönőviszonyban sem lesz eredeti állapotával. Kétlem, hogy ettől visszatérne a metába, -de talán jobb is.
Sion csak a beígért bugjavításokat kapta meg az E képességére.
A Banner of Command csodás dolgokat művelt, azonban túlságosan felerősítette a minionokat. Mint kiderült, ugyanazt a buffot adta a minionoknak, mint a Baron, így ez duplázódott, ezért láthattuk azt az irdatlan sebzést a tornyokra. Mostantól ez nem fog összeadódni, de még így is erőseket fognak ütni.
A Cinderhulk is gyengült, ahogy azt beígérték, 20% helyett 15% bónusz HP-at ad, ez azért lehet fontos, mert ezzel egyidőben a Warmog passzívjának aktiválásához már 3000 HP kell a 2750 helyett, amit a gyengített Cinderhulkkal jóval nehezebb lesz elérni. Ezzel elérik jó eséllyel azt, hogy a tank dzsungelesek második tárgya nem a Warmog lesz és gyakrabban kell hazamenni eleinte HP-t tölteni.
Nagyon fontos változtatás még a Cloud Drake (Felhő sárkány) új buffja. Eddig jelzőnként 25 mozgási sebességet adott csatán kívül, mostantól 2%-ot jelzőnként mindig, akár csatában is, míg csatán kívül ennek a háromszorosát, vagyis akár 18%-ot. Ezzel könnyebb lesz a pályán rotálni és a roamoló supportokat is kisegítheti, valamint jó eséllyel nem fog 20 percig pihenni a pályán.
És végül, de nem utolsósorban egy jó hír. A beígért, javított tartalmú hextech ládák is megérkeztek. Minden láda legalább 4800 BE értékben fog tartalmat adni, a wardok mellé kapunk 150 narancssárga esszenciát, illetve az ultimate és mythic skineket nem kell külön kiváltani, azonnal megkapjuk. A hős mesterség is olcsóbb lesz, a hatos szint 2450 BE, míg a hetes 2950.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!