Már jó ideje annak, hogy bejött a ping-kerék, amivel sok mindent tudunk jelezni a csapatunk számára. A Riot azonban még informatívabbá tenné az "Úton vagyok" pinget.
A Riot Games a saját fórumain tette közzé, hogy egy teljesen új fajtájú "Úton vagyok" pinget fogunk hamarosan kapni. Eddig ezzel ugye meg tudtuk jelölni, hogy mikor, hova szeretnénk érkezni és aki jobban figyelte ezt a pinget, az azt is láthatta, hogy az érkezés irányát is nagyjából megmutatta nekünk a Riot Games.
Aki kész aki nem, szocializálódunk! Itt a nyílt lobby, követi a voice chat!
A 8.5-ös patch sok újdonságot hozott el a számunkra, és immár elérhető lett a nyílt lobby is, azonban a hang alapú csevegésre sem kell már sokat várni, hiszen érkezik a 8.6-os frissítés során.
Sokszor még így is elsiklott az információ, akció közben nem tudunk gépelni, az ember meglátja a pinget és azt hiszi, hogy a csapattársa máris ott lesz 1 másodpercen belül. Ez azonban nem mindig a közelből érkezik, van hogy a bázisról pingelünk, hogy majd egyszer érkezünk. Ezen a "hibán" szeretne segíteni, ugyanis az újfajta ping nem csak az irányunkat, de a hozzávetőleges távolságunkat is mutatni fogja mindenki számára. Ebből tehát az is lehet, hogy ha egy külső tornyot pingelünk meg, hangosabb lesz a hangja, vagy más hangszínű, esetleg egy másik ikon.
A poszt alapján a Riot Games még egyelőre nem döntötte el pontosan a kinézetet, meg a többit, de a design csapat már dolgozik a részleteken. Az is felmerült, hogy esetleg simán a chaten megjelenik egy távolság, ahogy eddig is volt szöveges része a pingeknek chaten, és maga a ping az érintetlen marad.
Az előnyeit már nagyjából leírtam, a cél az, hogy minél rövidebb idő alatt, minél láthatóbban és egyszerűbben közölhessünk fontos információkat csapattársainkkal. Sokszor egy-egy szempillantás alatt múlik egy helyzet sorsa és ha az alsó ösvényen éppen egy masszív 2v2 cserében vagyunk, kétséges, hogy leállnánk gépelni bármit is. Sokszor midről jöhet le akár a csapattársunk a dzsungelessel együtt egy négy emberes torony dive-re. Itt nagyon fontos az időzítés, hogy a két új tag nagyjából egy időben érkezzen és az szinkronban legyen a minionhullámmal is. Még így sem garantált a siker, de ha látjuk, hogy már mindjárt itt vannak, akkor még gyorsabban meg kell tolni az ösvényt.
A másik pedig a figyelemmegosztás, amit nem szeretnénk, mikor skillshotokat kerülgetünk, a sajátjainkkal célzunk és helyezkedünk. Ekkor nehézkes lehet fél szemmel még a térképet is nézni, vagy úgy bármi mást, ami nem épp a szemünk előtt zajlik. Ezzel az újítással viszont, elég a földre rakott pinget nézni, ami amúgy is ott van a képernyőn és máris látjuk, hogy nagyjából mikor számíthatunk segítségre. Ha közel van, akkor jöhet a teljes gáz előre, ha viszont a pálya másik feléről érkezik, érdemes még várni a kezdeményezéssel. Ezeken az apróságokon nagyon sok minden múlhat, hiszen a döntéseinket mindig a rendelkezésünkre álló információ alapján hozzuk meg, ha azok pedig hiányosak, nehezebb jó döntést hozni.
Arra egyelőre még nem kaptunk ígéretet, hogy ezt pontosan mikorra is tervezik betenni a játékba, mert a hősökön dolgozó alkotók is besegítenek a csapatnak, nekik pedig nyilvánvalóan nem ez a prioritás. Jó eséllyel egy darabig még várni kell majd rá, de ahogyan a ping-kerék is hasznos újítás volt, úgy gondolom ennek is meglesz a helye a játékban.