Panaszkodók Ligája: Jogosak-e a leghangosabb sirámaink?

Panaszkodók Ligája: Jogosak-e a leghangosabb sirámaink?

Az elégedetlen Idézőktől hangos Szurdok egy mindennapi jelenség. Ez teljesen érthető egy népszerű játéknál, de felmerül a kérdés; mennyire a tervezők hibája az, ami miatt éppen reklamálunk és orvosolható-e a probléma? Esetleg nekünk kellene jobban odafigyelnünk?

Összeszedtük nektek a játék erőviszonyainak egyensúlyát illető, nyolc leggyakrabban vitatémává váló kérdést, ezek változását és helyenként az okait is.

Egyedül a világ ellen

Az egész ott kezdődött, hogy minden meccsen megtaláltuk azt az egyetlen embert, aki miatt elúszott a játékunk. Elvégre, nem számít az egyéni teljesítmény, ha valaki úgyis a többszörösét feedeli vissza az ellenfél zsebébe. Ennek fejlettebb változata a "minek erőlködjek, ha a többi társam nem hajlandó csapatként játszani", mely egészen odáig vezetett, hogy #betterbotlanewins.

Technikailag az utóbbiban van igazság, hisz ha az alsó ösvény nagy előnyre tesz szert, az két embert jelent, ez matematikailag egy csapat 40%-a. De az érzés amire ezek a kijelentések vonatkoznak - tisztelet a kivételnek - inkább vezethető vissza arra, hogy a legtöbb ember szeret carryképes helyzetben lenni, de nem tudja elviselni, vagy inkább elismerni, ha más is képes hasonló teljesítményre. Hogy ebbe mennyi beleszólása van a Riot csapatának? Az MR szintek megállapításán kívül vajmi kevés...

Sebzés átmentése a tárgyakba

Mindenki ismeri az érzést, amikor egy tárgyak nélküli hős magabiztosan elénk áll és minden hitetlenkedésünk ellenére igenis képes legyőzni minket, legalább két tárggyal a zsebünkben. A felháborodás valahol jogos, de sokszor több tényező is közrejátszik a hasonló vereségekben, melyeket a legtöbben ignorálnak, vagy nem vesznek észre. De akár hisszük akár nem, a Riot igyekszik elkerülni a hasonló szituációkat. Erre egyenlőre egy megoldás létezik, mégpedig az, hogy azon hősök erejét, akik képesek a fent leírtakra részben át kell ültetni a tárgyakba. Ez ugyan jobbára megoldja az eredeti problémát, de csak cseberből vederbe jutunk vele. A megoldás ott hibádzik, hogy amennyiben valaki előbb jut tárgyhoz - még ha egyébként senki sem halt meg sokszor, ellenben például több lehetősége van farmolni, mert az enemy jungler kiszorít minket -, aránytalan power spike-hoz jut. Az így kialakult hátrányt pedig legalább annyira nehéz ledolgozni, mint ha unfair szituációval állnánk szemben. A két erőegyensúly hibáját kijavítani pedig ilyen módon már paradoxon lenne.

Közelharci vs. 'Lövöldöző' hősök esete

Első ránézésre nem is kérdés, a távolsági győz. De éppen ezért a legtöbb közelharci hős rendelkezik valamilyen eszközzel arra, hogy a közvetlen közelünkbe férkőzhessen, a játék későbbi szakaszában pedig erős tankos tárgyak sora várja őket. Így már a közelharci van előnyben. De ehhez hozzá kell tegyük, hogy egy közelharci hőst, több távolsági is támadhat egyszerre, amire az egy-az-egy orientált közelharci már nem tud mit felelni. Éppen ezért tűnik fairnek, ha egy ilyen egy-az-egy elleni felállást, amikor a közelharci a saját karnyújtásnyi csataterére terelheti a harcot, a közelharci felé balance-ol a Riot. Na de akkor ott a Tolvajsurranó, amire az ADC cipő nem igazán válasz. Bonyolult, igaz? Ennyi oda-vissza passzolgatás után nehéz is eldönteni, végül kinek van igaza vagy hogyan lehetne igazságot tenni a reklamáló felek között.

top lane matchup

Unalmas hősök

Na ez az amit a Riot egy ideje már szeretne messziről elkerülni. De akkor sem felejthetjük el azokat az időket, amikor megvolt a 6 kötelező ban és a 15 kötelező hős akikből válogatni illett. Azt hiszem kijelenthetjük, hogy ezt a Riot igen derekasan megoldotta, de legalábbis javított a helyzeten. Ezért újabb panasszal kellett előállni. Ezért most már nem elég, ha egy hős izgalmas, de illik legalább kétféle játékstílussal rendelkeznie. Aktív vagy passzív? AP vagy AD? Tank vagy sebzés? Mid vagy támogató? Minden egyszerre? Az irreális elvárásoknak, nehéz megfelelni.

A támogatók helyzete

Ingoványos talaj. Régen aki támogatóként játszott, valahogy mindig kevesebbnek számított mint carryképes társai. Ez a térképre való rálátás fontosságával és az ösvényen eltöltött időre való jelentős szerepük és az erre a szerepkörre alkalmas hősök körének kiterjedése miatt mára már a múlté. Mi lett az új szlogen helyette? A támogatók túl erősek a játék korai szakaszában, ahhoz képest, hogy nem farmolnak és vesznek hamar tárgyakat. Komolyan...?

annie ward

Minionsebzés

Elég savanyú volt az ember szájíze, mikor a fáradságosan bevitt csekélyke találatért cserébe, az ellenfél minionjai a szuszt is kiütötték belőle. Az ettől való félelem, elég hamar passzív ösvényeket eredményezett. Mindenki félt kezdeményezni. A Riot megértően bólogatott és jelentősen csökkentették a minionok sebzését, illetve azt is, hogy mi alapján kerülünk náluk célkeresztbe. Az eredmény? A minion egy lecsapható légy lett és az agresszív, az ellenfél poke-olására koncentráló hősök, hamar elvették a többiek ebédpénzét. A helyzet súlyosságának csökkentésére a minionok ismét agresszívabb személyiséget kaptak, hamarabb lettek ránk dühösek. Hogy ez helyrehozta-e a helyzetet? A fórumok szerint a legkevésbé sem...

minions winions

Baron szerepe

Sokáig elvinni a Baront azt jelentette, hogy az előnyünk hatalmas, de szeretnénk még kicsit szórakozni. Nem osztott, nem szorzott. Ezen hamar változtatni kellett, Baront továbbképzésre küldték, ami egy kicsit túl jól sült el. Szerepe nagyban felértékelődött, elvitele meccseket dönthetett el végleg, vagy hozhatott vissza a hamvaiból. Elérte a célját? Végül is Baron fontos ember lett. Igazságos ez így? Hááát...

Tornyok és unalmas ösvények

A tornyok életereje és az első torony lerombolásáért járó jutalom előtt, néha igen unalmas volt az ösvényen az élet. Megérte csendben elfarmolgatni, ez a jobb helyzetben lévőt hamar hatalmas előnyhöz juttatta, míg ellenfele csak szenvedett. Az ösvényeken belüli csatározás hosszú és unalmas volt. Ezért jelentek meg a fent említett változtatások. Az eredmény? Sehol egy köszönöm Riot, most már túl hamar érnek véget a meccsek az első torony ledőlése után, hála a gyors ösvény rotának és az erre rosszul reagáló csapattársaknak.

boring lanes

Hogy minden fent említett panasz jogos-e? Valahol van bennük igazság, de őszintén remélem, hogy a problémák természetébe való betekintés segít majd valamelyest abban, hogy legközelebb egyel kevesebb durva ahngvételű fórumbejegyzés, vagy keresetlen hibajegy szülessen.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



League of Legends - Vizicsacsi volt midese nyerte az EMEA Masters-t

Letarolta az EMEA Masters teljes mezőnyét Tristan Schrage és az Eintracht Spandau. A német alakulat midesét a League of Legends közösség valószínűleg inkább a játékos nevén ismeri, ő ugyanis nem más, mint PowerOfEvil, Vizicsacsi egykori középső ösvényese.