Rekordhosszúságú lett ez a patch is, a rengeteg PBE hírből ezt lehetett sejteni. Valami hiba azért becsúszott a rendszerbe, ami miatt globális szinten elnapolták az érkezését.
A 8.6 hamarosan érkezik, ám a megszokotthoz képest egy kicsit késik. Először a japán és az óceániai szerveren jelentkeztek problémák a szervereken, derült ki a Riot posztjából. Az utóbbin még mindig zajlanak a javítások, emiatt pedig az egész világon elnapolták a dolgot.
Ma reggel én is bejelentkeztem, ám a frissítés továbbra sem érkezett meg az élő szerverekre. Egyelőre nincs pontos időpont, hogy mikor fogják ezt élesíteni, de azt biztosra mondták, hogy 24 óra biztosan kelleni fog, tehát jó eséllyel csak holnap kapjuk meg. Ez azért is különleges, mert a patch-ek általában mindenféle gond nélkül szoktak zajlani. Két hetes ciklusok mellett van már némi rutinja a Riot Games-nek lassan 9 év után. Legtöbbször ha gond van, az általában egy skin kapcsán jelentkezik, más esetben csak ünnepek miatt szokott csúszni. Ezúttal viszont a mostani patch hozza majd az új audió motort, file-okat helyez át és csak emellé érkeznek a megszokott buff, nerf, rúnák stb.
A héten jön a Voicechat -Megérkeztek az első képek
Megérkezett a 8.6-os frissítés, így már nem kell sokat várni a voice chat aktiválására sem.
Mivel ennyire komoly a probléma és a csúszás sem egy-két óra, jó eséllyel inkább a technikai részével lehet gond, vagyis ami konkrétan belenyúl a játék file-okban. Most pedig nézzük, hogy ha megkapjuk, milyen újdonságokkal gazdagodunk.
Kiemelt helyen szerepel a Duskblade of Draktharr/Draktharr árnykardja, amit egy ideje már kalapálnak. Csökkenni fog a sebzése, és megegyező lesz mind közelharci, mind távolsági egységeken, 30-200-ig szinttől függően. Plusz hatás viszont, hogy amikor felfedjük a wardokat a passzívval, közelharci karakterként azokat egy ütéssel szedjük le. Ugyanakkor nem fog aktiválódni, ha már van Pásztázó lencsénk, vagy Látónk.Kayn esetében a W (Blade's Reach/Pengeösvény) bónusz AD rátája 1,2-ről 1,3-ra növekszik, az ultijánál (Umbral Trespass/Betolakodó Árnyék) pedig 1,5-ről 1,75 bónusz AD-ra. Ezzel az erősítéssel még félelmetesebb lehet már a mid game-ben is, főleg ha megvan az átalakulása.
Az ízeltlábút elég sokat változtatták PBE-n, végül arra jutottak, hogy a Q (Taste their Fear/A félelem íze) alap sebzését csökkentik valamivel 65/90/115/140/165-ről 50/75/100/125/150-re, viszont a bónusz AD rátát 1,2-ről 1,3-ra viszik fel, az elszigetelt célpontokkal szemben pedig még fájdalmasabb lesz, 65% helyett 100% további sebzést okozva. Ez leginkább a solo queue-nak kedvez, profik között ritka az ilyen halál. Az elszigetelt célpontok ellen az alap sebzés és az AD ráta is módosul, eleinte valamivel kevesebb lesz, de később több 107,25/148,5/189,75/231/272,25 (+1,98 bónusz sebzés) helyett 100/150/200/250/300 (+2,6 bónusz sebzés).
A W (Void Spikes/Ürességtüske) nem okoz bónusz sebzést szörnyek ellen.
A rémálmok megtestesítője erősebb ultit (Paranoia) kap, a sebzés is növekedik rajta 150/250/350-ről 150/275/400-ra, a bónusz AD ráta pedig 1,2-ről 1,5-re emelkedik.
Itt leginkább kisebb finomhangolásokat végeztek a képességek használata terén, főleg a passzívnál, hogy folyékonyabb legyen az egész. A Q (Savagery/Vadság) 1,3 helyett 1,4 teljes AD rátát kapott, illetve itt is rengeteg hibát javítottak. Az E (Bola Strike/Boladobás) bónusz AD aránya 0,7-ről 0,8-ra növekszik, ugyanígy az erősített változatnál is és itt is javítottak hibákat. Az ultinál (Thrill of the Hunt/A vadászat izgalma) az ugrás sebzésének AD rátája 0,3-ról 0,5-re nőtt. Összesítésben tehát erősödött Rengar, ám a ráták miatt ennek hatását igazán csak egy-két tárgy után fogjuk érezni.
A bohóc egy új hatást kapott a Q-ra (Deceive/Megtévesztés), mivel az első támadása a láthatatlanságból plusz 10/20/30/40/50 +0,7 bónusz AD + 0,3 AP-t okoz, fizikai sebzésként.
Róla már írtunk a PBE kapcsán, a passzívja (Blade's End/A kés hegye) alapsebzése 75–175-ről 75–245-re nő, ám az első 11 szinten nem lesz változás, a plusz sebzést ezután fogjuk érezni, emellett pedig az ultija (Shadow Assault/Árnytámadás) bónusz AD rátája 0,8-ról 1-re nő.
Wukong évek óta nem kapott érdemi frissítést, ezúttal a Q (Crushing Blow/Fejbecsapás) teljes AD rátája nő. Eddig fixen 1,1 volt minden szinten, most viszont képességszinttel együtt nő 1,1/1,2/1,3/1,4/1,5-re. Ne felejtsük el, hogy a képesség alapból páncélt is tép, szóval igazán fájdalmas lehet.
Zednél is érkeztek buffok, a Q (Razor Shuriken/Borotvaéles dobócsillag) az első célponton felül csak 50% sebzést okoz, viszont ha több csillag találja el ugyanazt a célpontot, akkor mindegyiktől ugyanannyi sebzést fog kapni, nem 75%-ot, szóval próbáljunk meg a minionok közelében maradni ha lehet. Az ultija (Death Mark/A Halál jele) pedig a tárolt sebzés mértéke nő 25/35/45%-ről 25/40/55%-ra.
A támadási hatótáv 500-ről 525-re nőtt, ez az ösvényen rengeteget fog jelenteni neki. A passzívja (Second Skin/Második bőr) arányát is módosították a jelzők kapcsán, mostantól 0,1/0,15/0,2/0,25/0,3 varázserő helyett 0,2/0,25/0,3/0,35/0,4 varázserő alapján sebez az ötödik lövésre, a robbanás aránya pedig 2,5% helyett 3,75% plusz sebzés lesz minden 100 AP után, ez utóbbi maximum az AP Kai'Saknak jelenthet sokat.
A Q (Icathian Rain/Ikáthiai zápornak is nő a hatótávja 600-ra 575-ről, emellett pedig 0,2-ről 0,4-re nő az AP aránya, hat rákétánál az AP arány 0,5 helyett 1.0. A W (Void Seeker/Ürességnyaláb) esetében csökkentették az AP arányt 0,65-ről 0,45-re, a fentebbi AP buffokkal elég izmos lett volna.
Az E (Supercharge/Turbófeltöltés) hamarabb aktiválódik majd, 1,5-0,-75 mp helyett 1,2-0,6 alatt. Emiatt, hogy a mozgékonyság megmaradjon, növelték a bónuszt rajta, 40/45/50/55/60%-ról 55/60/65/70/75%-re, a maximális bónusz mozgási sebesség mértékét is emelték, hogy ne akadályozza őt.
Végül az ulti (Killer Instict/Gyilkos ösztön) sugara, ami a hősök körül jelenik meg, 500-ról 525-re nőtt, hogy szinkronban legyen a támadási hatótávjával, illetve a pajzs használatkor aktiválódik, nem érkezéskor.
A vak szerzetesnek nagy szüksége van a buffokra a wardok elvétele óta. Ezt több fronton is próbálják pótolni, egyrészt több energiát kap vissza passzívjából, eddig fixen 20-at és 10-et kapott az első és második képesség után, mostantól ez 20-25/30 és 10/12,5/15 lesz, az 1., 7. és 13. szinttől. Ami igazán furcsa lehet majd a veterán Lee Sineknek, hogy növelték a Q hatótávját 1100-ról 1200-ra. Az ulti sebzése pedig 150/375/600-ra módosult, hármas szinten tehát plusz 150 sebzést kapott.
Az egykoron domináns lövész és mides a W-re (Ardent Blaze/Hívők tüze) kapott plusz alapsebzést, hogy jobban teljesítsen valamivel az ösvényen is, 60/100/140/180/220 helyett 85/125/165/205/245. Ez a plusz 25 sebzés leginkább eleinte lesz érezhető majd, valamit az ulti (The Culling/Sorozatlövés) 0,2 helyett 0,25-ös teljes AD rátát kapott.
Quinn már korábban kapott ígéretet a buffokra, ezeket most megkapta, vagyis a passzívja lövés közben is érvényesülhet, az ultija átalakuláskor mindenkire rárakja a Harrier/Pusztító jelzőt és könnyebben mozog majd vele, mivel nem fogja minden sebzés megszakítani a mozgási sebességet, hazatéréskor pedig automatikusan átalakulunk.
A Q (Gleaming Quill/Főnixtoll) AP rátája 0,5-ről 0,6-ra nőtt, ezzel kicsit jobban pokeolhatunk majd az ösvényen, valamint a W (Grand Entrance/Látványos belépő) is 0,5-ről 0,7-re módosult. Ezek nem rossz buffok egy supportnak, AP topként azért ne használjátok. Végezetül az ulti (Battle Dance/Harci tánc) hatótávja 600-ról 700-ra nőtt, cserébe a Xayah által kapott bónusz táv 100-al csökkent.
![]() |
Visszatér a Shurelya's Reverie/Shurelia ábrándja, mely 2100 aranyba fog kerülni, 40 AP-t ad, 200 HP-t, 10% CDR-t és 8% mozgási sebességet, az aktív képessége pedig 3 másodpercre 40% mozgási sebességet ad a szövetségeseknek, 60 mp CD mellett. |
![]() |
A mélységi maszk aurája kisebb területen hat, ám ott erősebb lesz 10% helyett 15% plusz sebzést biztosít. Ez ugyanúgy érvényes Ornn fejlesztett változtatása. |
![]() |
A Seraph's Embrace/Szeráf ölelése egy kicsit túl erős volt, ezért 3 helyett csak 2 mp-ig fog tartani, cserébe az aktuális mana 15%-ba fog kerülni 20 helyett. |
![]() |
A Dead Man's Plate/Holtak vértje mostantól varázssebzést okoz, és alaptámadáskor akkor is felemésztik a jelzőket, ha nincs meg a 100, minden pont egy sebzést jelent. A lassítást viszont csak 100 jelzőnél alkalmazza. |
![]() |
A Guinsoo's Rageblade/Guinsoo dühpengéjéről már írtunk korábban, változik a működése. 3000 aranyba kerül csak a 3600 helyett, viszont jobban fog skálázódni a többi tárgyból, hiszen minden találat az AD és AP alapján ad plusz találati sebzést. Fontos lesz tehát az AD, az AP és a támadási sebesség is, hiszen jelzőnként annak a 8%-át kapjuk meg. Nagyon durva late game tárgy lesz belőle, az biztos. |
![]() |
A Hextech GLP-nek a költsége változott, 200 arannyal olcsóbb lesz, tehát 2800. |
![]() |
![]() |
A Rapidfire Cannon/Gyorstüzelő ágyú és a Statikk Shiv/Statikk Töltőpenge aktivált sebzése egységesen 60-140 lesz az 50-120 helyett, viszont a Statikk nem okoz plusz sebzést a minionoknak. |
![]() |
![]() |
Az Ignite/Égetés combosabbat sebez 70-410 helyett 80-505-öt, a gyógyítás pedig magasabb CD-t kap, 240 helyett 270-at. |
Rúnák terén is sok változás történt. A Conqueror/Hódító újoncként érkezik, 4 mp harcban töltött idő után a következő 3 támadásunk 10-35-el többet sebez szinttől függően. A Bone Plating/Csontpáncél 5 helyett csak 3 másodpercig atkív. Szintén új rúna lesz majd a Chrysalis/Gubó, mely 60 plusz HP-t ad eleinte. 4 kiiktatás után felemészti a plusz HP-t és adaptívan ad 9 AD-t vagy 15 AP-t. Ezeknek köszönhetően a következő rúnáktól búcsúzunk: Iron Skin/Vasbőr és a Mirror Shell/Tükrös páncél.
Végezetül pedig, jön majd a One For All, vagyis az Egy mindenkiért játékmód, valamint a Voice Chat, azaz a hangalapú csevegés.