Minden, amit az armorokról és a sebzésről tudnod kell

Minden, amit az armorokról és a sebzésről tudnod kell

Könnyű elveszni a fegyversebzések és a páncélértékek útvesztőjében, hogy mi mennyit is sebez és hova, valamint mikor mit kell lecserélni. Remélhetőleg ezután tisztább lesz minden!

Sokan irreálisan korán, esetleg túl későn cserélik le a sérült kevlárjukat vagy sisakjukat. És azt például tudjátok, hogy melyik helmet vagy vest a sebzés hány százalékát nyeli el? Vagy azt, hogy melyik testrészen mennyit sebzel? Vagy melyik fegyverrel tudod kiosztani a legnagyobb sebzést? Ebből a cikkből (remélhetőleg) mindegyik kérdésre választ kapsz.

Ahogy a játékosoknak, úgy a különböző armoroknak is saját "életerejük" van - még ha hülyén hangzik is, hiszen élettelen tárgyakról beszélünk. Az egyes vestnek összesen 200 hp-ja van, ez pedig a sebzés 30%-át nyeli el. A kettesnek némileg több, 220 életpontja van, ezzel pedig 40%-kal csökken a bejövő golyók hatása. A military vestnek, avagy a hármasnak már 250 van, ez pedig 55%-kal csökkenti az elszenvedett damage-et. A sisakoknál is hasonló a helyzet, ott az egyes azonban csak 80 életpontot kapott és 30%-ot nyel be, míg a kettes már 150 hp-s és 40%-ot "tompít". A jó kis hegesztőmaszk, a hármas 230 életponttal rendelkezik és 55%-ot véd. Ebből jól látható, hogy a kevlároknál nincs olyan hatalmas különbség, míg a sisakoknál sokkal nagyobbak az eltérések.

Azt sem túl nagy ördöngösség megjegyezni, hogy melyiket, mikor, melyikre érdemes lecserélni. Az egyes vestet már a legalább 89 hp-s kettesre nyugodtan cserélhetjük, míg hármasra már 68-tól is. Kettest hármasra akkor jó, ha az a military legalább még 113 életerővel rendelkezik. Sisakoknál kicsit egyszerűbb a helyzet, ott egyest kettesre 91 hp-tól érdemes. Egyesről hármasra vagy kettesről military-ra pedig mindig megéri. Aki elVESTette (haha) volna a fonalat, annak talán ez az egyszerűsített kép segít.

Hogy hova is érdemes lőnöd? Az alábbi kép megmutatja testrészenként, hogy az alapsebzések hány százalékát szenvedi el az ellenfél, ha az adott helyre lövünk neki. Ebben természetesen nincsen benne az, hogy rajta valamilyen vest vagy helmet van, így a fent említett százalékok még levonódnak. Példaként, az M16A4 alapsebzése 44. Ha valakit kifejelünk vele, akkor az ő életerejéből levonódik az a 44 pont. Ha viszont csak a nyakát találjuk el, máris csak 33 lesz a damage. Ha pedig a lábfejét érinti a golyó, akkor mindössze 13-mat kap.

Egy képpel feljebb említettem az átlagsebzést. Ahogy az sejthető, ez az érték minden fegyvernél más és más. Közülök a legnagyobb damage-dzsel rendelkező fegyver az AWM, majd őt követi az M24 és a Kar98k. Az ő értékeik 120, 88 és 75. A félautomaták között az Mk14 vezet 61-gyel, míg az AR-eknél holtversenyben az AKM és a Groza rendelkezik a legnagyobb értékkel, 49-cel. Számomra kissé érdekes volt, hogy a SCAR-L, az M416, az AUG és az M16A4 is ugyanakkora sebzést tud egy lövésből kiosztani, 44-et.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések