Kijövetele után nem sokkal, április 4-én Irelia nerfet kapott, erről és LeBlanc képességeinek effektjeiről beszéltek nemrég részletesebben a fejlesztők.
Mint annak hamar híre ment, Irelia nemsokkal kijövetelét követően, máris hotfix nerfet kapott abszurd győzelmi aránya miatt, ami nem kevesebb mint 54,5% volt. LeBlanc visszaállítása eredeti helyzetébe pedig továbbra is a levegőben lóg, de mint kiderült, rapid játékstílusa miatt vizuális effektjei, talán mégsem jók jelenlegi formájukban. Erről a két dologról beszéltek nemrég a Riot munkatársai, Riot Reav3 és Riot Maple Nectar.
Irelia nerf és ami mögötte van
Először is, a Riot tudatában volt Irelia erejével és a nerf után készek visszaadni neki ebből, ha túl szigorúra sikerült volna a közbelépés, emellett szem előtt tartják a lehetőségét annak is, hogy erejét a játék különböző szakaszai között arányosabban osszák el.
A gondolat emögött az, hogy tanulván Zoe esetéből, a hősök meg- és újraalkotásakor, Kai'Sa óta egy más taktika lépett érvénybe. Elsőre furcsának hangozhat, de a cél, hogy a hős első verziója egy kicsit túl erősre vagy túl gyengére sikerüljön, mégpedig azért, hogy csak egyszer kelljen átegyengetni. Ez hasznos a csapatnak, hisz egy projekt sem aprózódik el és hasznos a játékosnak is, mert nem kell számos patch-note-on át azt bogarásznia, most végülis használható-e a hős vagy sem. Irelia nerf utáni győzelmi aránya 47%-ra esett vissza, ami jelentős különbséget takar. Irelia szigorú megfigyelés alatt fogja eltölteni az elkövetkezendő időszakot, hogy kiderüljön, mekkora buff lehet szükséges a lehető legoptimálisabb erő beállításához. Ehhez kapcsolódóan eddig egy gondolat fogalmazódott meg biztosra, Irelia ösvényen töltött ideje szembetűnően gyenge teljesítményt mutat, míg későbbi, powerspike utáni játékideje ismét kimagaslik. Q és R képessége nem érinti a korai szakaszt, így ennek korábbi gyengítése eddig jó iránynak tűnik. Viszont a fent leírt erőviszonyt anélkül tovább bolygatni, hogy a late-game Irelia még ijesztőbb legyen, igencsak ingoványos talaj. Ha Irelia ismét figyelmet kap, azt vészszükség esetén micro-patch formájában, vagy a 8.8-as patch eljövetelével kaphatjuk kézhez.
LeBlanc vizuális effektjei
LeBlanc ismételt eljövetele már a küszöbön van és a korábbi LeBlanc main-ek újfent meghallják magukban SivHD "Brushy brushy!" felkiáltását.
Egy valami azonban változhat. LeBlanc vizuális effektjei egyszerűsítésre kerülhetnek, mert túl soknak bizonyulnak a játék pörgős kavalkádjának, különösen LeBlanc pattogós játékstílusával vegyítve. A minél részletesebb látvány, nem jelenti azt, hogy valami jobb, vagy jelen esetben megfelel a célnak. Az ösvényezés tud unalmas lenni, de a meccsek előrehaladtával naponta rengeteg ADC tűnik el egy pillanat alatt, egy teamfight alatt pedig számtalan skill és időzi képesség kerül elsütésre. Ilyen esetekben minden másodperc és minden pixel számít. LeBlanc csillogós és látványos effektjei fontos információkat rejthetnek el előlünk, agyunknak pedig fölöslegesen feldolgozandó információt jelent.