Globálisan nőhet az e-sport befektetések száma a fogyasztói költekezésnek köszönhetően

Globálisan nőhet az e-sport befektetések száma a fogyasztói költekezésnek köszönhetően

Ezúttal a KSV társalapítója számolt be részletesen üzleti meglátásairól.

A hagyományos sportokból jól láthatjuk, hogy a szurkolók természetükből adódóan óriási pénzösszegeket képesek áldozni annak érdekében, hogy kifejezzék kötődésüket kedvenc klubjuk iránt.  Gondoljunk csak egy-egy átigazolási időszakban a mezeladásokból származó bevételekre, melyek gyakran a játékosok vételárait is bőven meghaladják.

Kent Wakeford, a KSV eSport társalapítója arra számít, hogy a kompetitív videojátékok világa ehhez hasonló fogyasztói élményt és költekezést fog kiváltani a közeljövőben.

„A tradicionális sportok esetében egy átlagos néző évi 50 dollárt költ a csapatára, míg az e-sport esetében ez az összeg jelenleg nagyjából 5 dollár. A két érték között ugyan hatalmas a különbség, de ha ezt sikerül leküzdeni, akkor az üzleti lehetőségünk 10-szeresre nő.”

Wakeford szerint ezt a változást úgy lehet elérni, ha a klubok bővítik merchandising kínálatatukat és korszerű e-sport arénákat építenek. Mindezek mellett  a társadalomnak szüksége van egy kulturális átalakulásra, ami ugyan komoly kihívásnak tűnhet, de globális szinten ez a folyamat már évek óta megindult.

Láthatjuk, hogy a hagyományos sportok képviselői világszerte ágazaton kívülre fektetnek be. Ott van például a New England Patriots tulajdonosa Robert Kraft, aki e-sport csapatot indított. Még a pankrációval foglalkozó cég, a WWE is beszállt ebbe a számunkra igen kedvező a trendbe, és dollármilliók révén részesedést szerzett a Cloud9 csapatában.

„Egyre több és több tőke áramlik be az e-sportba. Ezen tőke megfelelő befektetése biztosítja az e-sport rajongók számára a felejthetetlen szurkolói élményt. Azt a bizonyos élményt, melyhez nagyban hozzájárul a merchandising, valamint minden egyéb érték, mely egy rajongói léthez elengedhetetlen.”

„A mai top e-sport csapatok menedzsmentjei már tudják, hogyan kell a szurkolókat elcsábítani azokra a rendezvényekre, amelyek szépen lassan beépülnek a kultúránkba.”

Az egyik fő indok, amiért a KSV hosszútávon befektetést hajtott végre az Overwatch League-ben szereplő Seoul Dynasty-ba éppen ez a kulturális változás volt.

„Amit tisztelek az Overwatch League-ben az a globális, város alapon működő franchise rendszere. Rengeteg tőkét fogunk invesztálni, annak érdekében, hogy Szöul és környékén élő e-sportrajongók igényeit kielégítsük. Ha a hűség kialakult és a csapatok a legkorszerűbb arénákban játszanak, végtelen mennyiségű merchandising termékekkel fűszerezve, akkor a fogyasztói kiadások minden bizonnyal szignifikánsan növekedni fognak” - tette végül hozzá Wakeford.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - A mezőgazdasági szektorban dolgozni dicsőség!

Néhány évtizeddel ezelőtt teljesen természetes volt az, hogy rengetegen a mezőgazdaságban dolgoztak. Aztán jött a robbanásszerűen fejlődő technológia, az urbanizálódás, a fogyasztó társadalom és megannyi egyéb modern hívság, és máris eltolódott a mérleg nyelve az ipari, gyári és szellemi munkák felé. 

Üzlet - Milyen luxusmeglepetést válasszunk egy dohányos férfinak?

Sokak szerint a szivarozás egyet jelent a luxussal, általában jól öltözött, tehetős üzletemberekkel azonosítjuk, ellentétben a cigarettázással, amely a nikotinéhség gyors kielégítésére alkalmas, vagy a pipázással, ami a vén tengeri medvék sajátja.

Üzlet - Már a sztárok is hódolnak a szülő-gyermek szettek trendjének

Az anya-lánya és apa-fia szettek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Ez a trend már a sztárvilágba is begyűrűzött: Beyoncé is jelent már meg kislányával közös összeállításban, de Vilmos herceg is szívesen húz a kis Györggyel összeillő ruhákat.

Közvetítések