Globálisan nőhet az e-sport befektetések száma a fogyasztói költekezésnek köszönhetően

Globálisan nőhet az e-sport befektetések száma a fogyasztói költekezésnek köszönhetően

Ezúttal a KSV társalapítója számolt be részletesen üzleti meglátásairól.

A hagyományos sportokból jól láthatjuk, hogy a szurkolók természetükből adódóan óriási pénzösszegeket képesek áldozni annak érdekében, hogy kifejezzék kötődésüket kedvenc klubjuk iránt.  Gondoljunk csak egy-egy átigazolási időszakban a mezeladásokból származó bevételekre, melyek gyakran a játékosok vételárait is bőven meghaladják.

Kent Wakeford, a KSV eSport társalapítója arra számít, hogy a kompetitív videojátékok világa ehhez hasonló fogyasztói élményt és költekezést fog kiváltani a közeljövőben.

„A tradicionális sportok esetében egy átlagos néző évi 50 dollárt költ a csapatára, míg az e-sport esetében ez az összeg jelenleg nagyjából 5 dollár. A két érték között ugyan hatalmas a különbség, de ha ezt sikerül leküzdeni, akkor az üzleti lehetőségünk 10-szeresre nő.”

Wakeford szerint ezt a változást úgy lehet elérni, ha a klubok bővítik merchandising kínálatatukat és korszerű e-sport arénákat építenek. Mindezek mellett  a társadalomnak szüksége van egy kulturális átalakulásra, ami ugyan komoly kihívásnak tűnhet, de globális szinten ez a folyamat már évek óta megindult.

Láthatjuk, hogy a hagyományos sportok képviselői világszerte ágazaton kívülre fektetnek be. Ott van például a New England Patriots tulajdonosa Robert Kraft, aki e-sport csapatot indított. Még a pankrációval foglalkozó cég, a WWE is beszállt ebbe a számunkra igen kedvező a trendbe, és dollármilliók révén részesedést szerzett a Cloud9 csapatában.

„Egyre több és több tőke áramlik be az e-sportba. Ezen tőke megfelelő befektetése biztosítja az e-sport rajongók számára a felejthetetlen szurkolói élményt. Azt a bizonyos élményt, melyhez nagyban hozzájárul a merchandising, valamint minden egyéb érték, mely egy rajongói léthez elengedhetetlen.”

„A mai top e-sport csapatok menedzsmentjei már tudják, hogyan kell a szurkolókat elcsábítani azokra a rendezvényekre, amelyek szépen lassan beépülnek a kultúránkba.”

Az egyik fő indok, amiért a KSV hosszútávon befektetést hajtott végre az Overwatch League-ben szereplő Seoul Dynasty-ba éppen ez a kulturális változás volt.

„Amit tisztelek az Overwatch League-ben az a globális, város alapon működő franchise rendszere. Rengeteg tőkét fogunk invesztálni, annak érdekében, hogy Szöul és környékén élő e-sportrajongók igényeit kielégítsük. Ha a hűség kialakult és a csapatok a legkorszerűbb arénákban játszanak, végtelen mennyiségű merchandising termékekkel fűszerezve, akkor a fogyasztói kiadások minden bizonnyal szignifikánsan növekedni fognak” - tette végül hozzá Wakeford.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Üzlet - A lábtörlő jelentősége otthonodban

Gondoltál már arra, hogy a lábtörlő milyen fontos szerepet játszhat a mindennapjaid során? Minden egyes belépésnél találkozunk vele. De hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb darabot, és milyen szempontokat tartsunk szem előtt?

Közvetítések