Ez most komoly? Ryze true damage-et kap?!

Ez most komoly? Ryze true damage-et kap?!

A mémek is újra élnek. Újfent reworköt kapott Ryze, valamint a "Better nerf Irelia" rajongói is örülhetnek, mivel Irelia nerfeket kapott!

Újabb izgalmas patch érkezett meg hozzánk, ahol számtalan újdonsággal találkozhatunk, úgy mint Ahri, vagy LeBlanc, akik ismét más formát öltöttek. Természetesen Ryze sem maradt ki, ezúttal a Q-ját és az ultiját változtatták meg, valamint a várva Irelia nerfek is élesedtek. 

Kezdjük a legfontosabbakkal, azaz a minireworkökkel!

Megérkezett! Bizony, visszakaptuk több próbálkozás után a régi a LeBlanc-ot, akit még az Assassin rework előtt ismertük meg és akitől oly sok embernek az égbe áll a haja. 

A passzívja újfent a Mirror Image lesz, vagyis ha 40% HP alá kerül eltűnik egy másodpercre, majd egy klónnal együtt tér vissza, ami irányítható és 8 másodpercig marad a pályán, vagy amíg megölik.

A Q-ja a Sigil of Malice megint a jelzős rendszerrel fog rendelkezni, vagyis a következő képességünk berobbantja ezt a jelzőt plusz sebzésért. Az alap sebzése a gömbnek 55/90/125/160/195 + 0,4 AP, a jelző sebzése pedig 55/80/105/130/155 + 0,4 AP. A manaköltsége pedig 50/60/70/80/90.

A W-je továbbra is a Distortion, aminek a sebzése 85/125/165/205/245 + 0,6 AP, a CD pedig 14/13/12/11/10 másodperc. Csökkent viszont az ugrás sebessége 1600-ról 1450-re, a visszaugrás pedig az érkezéstől számított 0,2 mp-en túl valósítható meg. A különbség az, hogy már nincs az a W jelzős késleltetett rendszer mint korábban.

Az E-je az Etheral Chains, ez nagyrészt változatlan marad működésben, a sebzése 40/60/80/100/120 + 0,3 AP. Ha sikerült legyökerezni az ellenfelet akkor további 60/90/120/150/180 + 0,7 AP sebzést okozunk és mindez 70 manába kerül majd, a hatótáv pedig 20-al csökken 865-re.

Az ultija újfent a Mimic lesz, mely lemásolja a legutóbb használt varázslatot erősebb formában, viszont klónt már nem lehet vele idézni. Nézzük egyesével a képességeket:

  • Az RQ sebzése 70/140/210 + 0,4 AP, míg a jelző berobbantott sebzése 140/280/420 + 0,8 AP
  • Az RW sebzése 150/300/450 + 0,75 AP
  • Az RE találati sebzése 70/140/210 + 0,4 AP, míg a földbegyökerezésé 140/280/420 + 0,8 AP

Újra érdemes lesz elővennie a karaktert azoknak, akik a rework előtt nagyon szerették, de az új formáját meg annyira nem. Akik pedig ellene lennének, csak annyit javaslunk, hogy inkább bannoljátok ki.

Ahri is sok változáson esett át, amivel több PBE patch-en keresztül is próbálkoztak. Volt olyanról is szó, hogy az ulti ugrásszáma például a képesség szintjével együtt nőne egészen 5-ig. El tudnátok képzelni egy Ahrit, aki ötször ugrik? Még a három is frusztráló lehet üldözésnél, nem beszélve a pozicionálás szempontjából. Nézzük mit kapott végül.

A passzívja új nevet és működést kapott, mostantól Vastayan Grace-ként hívják. Ha Ahri két találatot visz be egy ellenfelének (csak hős) 1,5 mp-en belül, akkor 20% mozgási sebességet kap három másodpercre. A CD ezen a képességen 9 mp. Ez azért elég izmos, mert a Q-nak is két része van (oda-vissza), a W is három lövedéket ad a fejünk fölé, E után elég csak egy valamivel eltalálni, az ulti alatt pedig biztosan megkapjuk.

A Q-ja továbbra is Orb of Deception, de ennek a passzív része átkerült a Vastayan Grace-re, a Q pedig mondhatni a korábbi passzívot kapta meg. Ha Ahri 9 képességtalálatot produkál (képességenként maximum hármat), Essence Theftet kap, aminek hatására a következő Q-ja 3/5/9/18 életerőt tölt vissza minden egyes ellenséges egység eltalálása után.

A W a Foxfire. Ennek a működése is változott kicsit. Egyrészt csak 40 manába kerül majd, illetve a lövedékek elsősorban arra a célpontra fókuszálnak, akit eltaláltunk az E-vel (Charm), illetve akit utoljára megütöttünk egy alaptámadással. Ez azt jelenti, hogy ha lane-en ezzel szeretnénk cserélni E találat nélkül, el kell találni egy alaptámadással az ellenfelet, ami azonnal minionaggrot jelent, szóval csak ésszel. Az effektív hatótávja 725 a fókuszált ellenfelekkel szemben, a többiekkel szemben pedig 700. A gömbök késleltetése növekedett, a képesség használata után 0,25 helyett 0,4 másodperc után indulnak csak el.

Az E továbbra is a Charm. Itt több minden változott, egyrészt a sebzés  60/90/120/150/180 + 0,4 AP lett, ez valamivel alacsonyabb, mint korábban, viszont újra megadja azt a 20%-os sebzésnövelést az eltalált célponttal szemben minden képességünkkel, kereken 5 másodpercig. Ha jót akartok magatoknak, ezt mindenképp kerüljétek ki, lehet, hogy még egy Q-val is jobban jártok, ha választani kell. 

A Spirit Rush működése szerencsére változatlan maradt, csak a számok lettek kicsit mások. A sebzése valamivel csökkent, 60/90/120-ra, viszont az AP ráta nőtt 0,35-re, ezzel a late game-ben is kicsit fajsúlyosabb lehet a képesség.

A következő oldalon Irelia nerfjeivel és Ryze reworkjével folytatjuk!

Összességében elmondható, hogy az új Ahri roppant mozgékony lesz és valószínűleg elég idegesítő is, főleg az E sebzésnövelésével. Hatos szintig kezelhető, de után nem lesz könnyű dolgunk, az biztos.

Legyünk őszinték,  kicsit túl jól sikerült ez az Irelia rework és talán még idegesítőbb, mint előtte volt, főleg ha valaki tud vele játszani. Eszméletlen mozgékonysággal rendelkezik, kellő sebzéssel és a tárgyválasztásai elég tankossá teszik őt ahhoz, hogy ne olvadjon el egyből, ráadásul sok CC-t is hoz magával. Szerencsére nerfeket kapott, de még ez sem biztos, hogy elég lesz neki. Az alap páncélját azért 31-ről 34-re növelték, biztos ami biztos. A nerfek egyébként leginkább az ultiját érintették, a többi helyen nem nagyon nyúltak hozzá.

Sőt, a Q-ja (Bladesurge) még erősebb is lett, mivel a minionoknak az eddigi 60 helyett 70%-os sebzést okoz, tehát könnyebb lesz ide-oda ugrálni vele.

Az E-je (Flawless Duet) egy kisebb gyengítést kapott csak, ami annyit tesz, hogy a képesség nem ad passzív jelzőt minden egyes eltalált minion után. Ezzel gyakorlatilag eddig egyből a maximális négy jelzőt és ezzel együtt a plusz sebzést, valamint támadási sebességet elég könnyű volt elérni.

Az ulitja (Vanguard's Edge) egy roppant erős eszköz jelenleg a játékban. Nem elég hogy jó a sebzése, nagy a hatóterülete és annyira nem nehéz vele találni, még le is fegyverzi az ellenfeleket. A CD-jét növelték 120/105/90-ről 140/120/100 másodpercre, valamint a lövedék sebzéséből is visszavettek: 150/275/400 helyett 125/225/325. A felállított fal sebzése pedig szintén csökkent 125/200/275-ről 75/125/175-re.

Míg ezek a nerfek jól mutatnak elsőre, a karakter mozgékonyságán és sokoldalúságán, valamint nehéz kezelhetőségén mit sem változtat. Nehezebb lesz azonnal megölnie valakit, az tény, de még így is roppant idegesítő lehet majd sokak számára.

Ha már LoL és rework, nem lehet teljes ez a mondat Ryze neve nélkül. Bár egyelőre még csak a PBE-n tűntek fel ezek a változások, eléggé megkavarhatják a karakter működését. Mielőbb beleugranánk a PBE-s minireworkbe, nézzük meg, hogy az élő szervereken mit kapott a 8.8-ban. Sok mindenről egyébként nem beszélhetünk, mindössze az E (Spell Flux képességének manaköltségét vitték fel eleinte 40/55/70/85/100-ról 60/70/80/90/100 manára.

És akkor jöjjön a PBE finomság.

Általánosságban javítottak a képességek előkészítésében, itt a Q, W és E képességekre kell gondolni, vagyis könnyebb lesz őket gyors kombókba láncolni.

A Q (Overload) képességszintját 6-ról 5-re csökkentették, az ultinál majd megértitek miért. A sebzés is változik ennek fényében 0/85/110/135/160/185 (+0,45%) (+3% bónusz mana) helyett 60/90/120/150/180 (+0,5 AP) (+2% bónus mana)-ra. Kap egy új hatást is, (14 + 2/szint)% bónusz sebzést okoz tényleges sebzésként (true damage) olyan célpontokra, akiket eltaláltunk előtte az E-vel. A manaköltség viszont nő 40-ről 40/50/60/70/80-ra. A pajzs mértéke 60+5/szint helyett fixen 50/75/100/125/150. A mozgási sebesség pedig 25/28/31/34/37/40% helyett 20/25/30/35/40% lesz, vagyis eleinte kevesebb, de hamarabb kapjuk meg a 40%-ot a végén. A rúnák időtartama viszont csak 4 másodperc lesz az 5 helyett.


A W (Rune Prison) CD-je változik 13/12/11/10/9-ről 15/13/11/9/7-re, vagyis eleinte gyengébb, később viszont erősebb lesz. A sebzés sem változatlan, 80/100/120/140/160 (+0,6 AP) (+1% bónus mana) helyett 80/100/120/140/160 (+0,6 AP) (+4% bónus mana). A CC típusa is módosul 0,75 mp root-ról, helyette minden esetben csak 50%-ban lassítja az ellenfelet, ami 1,5 mp alatt tűnik el, cserébe ingyenes lesz a képesség használata. Helyette a képesség használata visszatölti a maximális manánk 6/7/8/9/10%-át.


Az E (Spell Flux) működése is jócskán változik. A CD 3,25/3/2,75/2,50/2,25 helyett 3,5/3/2,5/2,0/1,5 másodperc lesz, tehát a lategame-ben elég gyakran tudjuk ezt dobálni. Az AP ráta 0,3-ról 0,4-re nő, viszont a bónusz manából kapott ráta 2-ről 1%-ra csökken. Mostantól nem okoz plusz sebzést másodjára, erre lesz a W-. A továbbhaladás sebzése így mostani 50% helyett 100% lesz, tehát megint lehet minionokat ölni vele rendesen. A továbbterjedés hatótávja viszont csökken 350-ről 275-re viszont a célpontok szélét nézi, nem a közepét, tehát minionok között ugyanúgy terjed nagyjából, más hősökre pedig könnyebben.


A mókának ezzel még nincs vége, az ultijának (Realm Warp) is teljesen megváltozik a helye a játékban. Mivel a Q vesztett egy szintet és csak ötig lehet fejleszteni, az ulti kapott egy harmadik szintet. Ezeket a szinteket ugyanúgy 6/11/16-os szinten tudjuk elérni. Az ulti hatótávja teljesen más lesz, minden szinten ugyanakkor. Korábban ez 1750/3000 volt, most fixen minden szinten 4000 lesz! Összehasonlításképp a Twisted Fate ulti hatótávja 5500. Cserébe egy elég izmos CD-t is kapott első szinten 300 másodperc, ami konkrétan a Flash CD-je, tehát jól meg kell gondolni a használatát. Kettes szinten 240 mp, hármas szinten pedig 180. Eddig mindkét szinten 180 másodperc volt.

Valószínűleg már nincs olyan élő ember a készítőket leszámítva, aki még számon tudja tartani, hogy ez Ryze-nak már hányadik változata. Teljes reworkről nem beszélhetünk ezúttal, de a karakter működését  nagyban fogja befolyásolni, főleg az ulti, illetve a W működése. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy tényleges sebzéssel is gazdagodott, viszont az egyik legmegbízhatóbb CC-jét vesztette el félig. Hogy ennek milyen hatásai lesznek majd az ő teljesítményére jó kérdés, ha tippelni kellene, solo queue-ban ugyanúgy gyenge lesz a győzelmi aránya, főleg a magas ulti CD miatt, viszont a profik körében talán pont a megnövelt ulti hatótáv miatt még erősebb választás lesz. Ennek az az oka, hogy a profiknál jelenleg a makrójáték mindennél fontosabb és nincs még egy olyan hős, aki akár az egész csapatot képes a fél pályán át magával vinni.

Újfent kapkodhatjuk a fejünket, hiszen ez csak pár nagyobb változás a 8.8-as patch-ből, illetve Ryze a 8.9-es PBE patch-ből. 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések