Változnak a szerepek, mage-ek jöhetnek az ADC helyére!

Változnak a szerepek, mage-ek jöhetnek az ADC helyére!

Könnyebben összeláncolható képességek, célpontkezelés és persze maga a mid season volt a téma, ahol az ADC-k szerepéről is szó esett.

Meddler egy jó időre eltűnt a Riot fórumairól, pedig korábban már megszokhattuk, hogy elsősorban ő osztja meg a legtöbb újdonságot a játék kapcsán. Ennek oka az volt, hogy ő is ember és szabadságon volt Japánban, de most visszatért, így a kommunikáció is újra folyamatos lesz a részükről a készülőben lévő frissítésekről.

Nézzük tehát mire számíthatunk a Riottól az elkövetkező időszakban?


Input buffering. Ez magyarul nagyjából annyit tesz, hogy a beküldött parancsok kezelése, legalábbis a játékos szempontjából. Ez azért fontos, mert több olyan karakter van, aki komplett kombókra épít, amit megfelelően kell végig vinni, a képességek között nem sok időt hagyva. Erre a célra fejlesztik már egy ideje azt a funkciót, ami pontosan ezért fog felelni. Itt olyanokra kell gondolni, mint például Ryze, aki a gyors képességrotációkról híres, de elég ha csak Alistar W-Q kombóját idézzük fel. Ilyen kezelésre több karakternek is szüksége lenne, hogy animáció közben már elő tudjuk készíteni a következő képességet. 

Hasonló javítást kapott anno a 7.11-ben Lee Sin W-je is, hogy a kombói folyékonyabbak legyenek. Miközben Ireliát fejlesztették, kitaláltak egy új technikát is, amivel az egymás után következő képességek előkészítése könnyebb lesz mindenkinek. Egyelőre Irelia esetében jól teljesít, így hamarosan minden képességre alkalmazni fogják, reméljük nem túl sok hibával. Jelenleg is tesztelhető ez a funkció, aminek hála jó eséllyel sok karakter játéka más érzés lesz számunkra. Az élő szerverekre a 8.9-ben tervezik bevezetni.

A másik téma, amivel foglalkoztak az a célzási rendszer. Jelenleg is van egy olyan funkció a játékban, aminek hála csak hősöket tudunk célozni, semmi mást nem. Ez úgy működik per pillanat, hogy egy beállított gombot kell lenyomva tartani, és addig hiába jobbklikkelünk tornyokra, minionokra, vagy szörnyekre, nem fogjuk őket megtámadni. Ez rengeteg helyzetben lehet hasznos, például torony alatt, vagy ha sok minion között harcolunk és mindenképp az ellenséges hőst szeretnék támadni például az ADC-vel, vagy a dzsungelesek számára, mikor a csirkék mögé akarnak menni, ahova elég nehéz kattintani, ha már látjuk őket a pályán.

Sokan jelezték viszont, hogy ez elég macerás és lefoglalja egy ujjunkat fixen, amíg ezt a gombot nyomjuk, ezért ki-be kapcsolhatóvá tervezik ezt tenni. Ezt persze mi magunk állítanánk be, tehát, ha valaki már megszokta a mostanit és nem szeretné így használni, annak erre is meg lesz a lehetősége. Egyelőre még csak belsőleg tesztelik, ezért még a PBE-n sem jelent meg. Ha minden jól megy, akkor a PBE-re is bekerül hamarosan. Egyelőre nem látnak semmi olyan akadályt, ami ezt lehetetlenné tenné.

És akkor a mid season változások. Korábban már volt szó arról, hogy szeretnék kicsit átgondolni az egyes szerepeket a játékon belül, ez elsősorban az alsó ösvényt érintené. Ezzel sok hőst tudnánk oly módon játszani, ahogyan jelenleg ez lehetetlen, és ezzel együtt új csapatkompozíciók is születhetnének. Emellett viszont figyelni szeretnének arra, hogy ami most működik, az ne romoljon el és hogy ezt ne kényszerként érezzék az emberek, hanem egy lehetőségként. Nem akarnak egyből fejest ugrani minden téren, így a rövid távú célok között egyelőre a mágusok életképessé tétele szerepel az alsó ösvényen az ADC-k mellett. Elég nagy méretű változásokat teszteltek le, amik ugyan életképessé tették a mágusokat, ahogyan szerették volna, de elég sok utólagos balance-olást igényeltek volna.

Ezért inkább olyan változásokat eszközölnek, aminek köszönhetően pár helyzet javul, illetve előkészítik a terepet más szerepcseréknek is a játékon belül. Ilyen például a mágusok sorsa a boton, de nem csak oda szeretnék korlátozni őket, hiszen jelenleg is látunk Ryze-t vagy Cassiopeiat topon. Ezek a változások még nem fogják annyira megreformálni magát a játékot, inkább egy folyamatot szeretnének, ahol szép fokozatosan módosul a helyzet, így nem kell hirtelen sok mindent kiegyensúlyozni, amit könnyebb elrontani. Az biztos, hogy több hős fog új szerepben tündökölni, de ez még teljes mértékű. 

Pontosabb példákat is felsorolt, hogy mikre számíthatunk. Ezek mind olyan újítások szerintük, amik csak színesebbé teszik a mostani játékot, de más fejlesztéseknek is teret enged.

  • megváltoztatják a mid/late game ADC-k sebzését, hogy azok ne tudjanak olyan hirtelen eltüntetni papír karaktereket, de azért még képesek legyen megbirkózni a tankosabb célpontokkal. Ez több lehetőséget ad a többi papír karakternek, hogy érvényesülni tudjanak az ADC-kkel szemben is, míg az ADC-k nem vesztik el teljesen a harcot a tankok ellen.
  • változnak a mágusok képességárai is, így több fajta ellenféllel szemben tudják megállni a helyüket eleinte az ösvényen, ugyanakkor a mid game-től már ne tudjanak folyamatosan CD-ről CD-re képességet használni és ezzel végtelen wavecleart elérni
  • megnövelik az AP alapú karakterek sebzését is a tornyokkal szemben, így pozíciótól függetlenül tudnak majd érvényesülni az ösvényeken, akár egy ADC-vel szemben is, illetve csapatuknak is hasznosabb tagjai lehetnek egy-egy ostrom helyzetben. Emiatt lehet, hogy változik majd a tornyok tankossága, hogy ne essenek le feltétlenül könnyebben, vagy gyorsabban, mint jelenleg.
  • végezetül könnyebbé teszik egyes pozícióknak, illetve karaktertípusoknak a carryzés lehetőségét, így a csapatok nem kizárólag az ADC-től függenek majd, ha sebzéskiosztásról van szó. Egy elfeedelt mid, vagy topos, esetleg dzsungeles ugyanúgy képes kell legyen a hátán vinni a meccset, aki mögé be lehet állni, ha korai előnyt szerez magának.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések