Menekültél már el egy harcból minimális HP-n, majd egy Karthus ulti képében már láttad a biztos véget? Szerencsére viszonylag sok eszköz létezik arra, hogy ezt megússzuk.
Kevés olyan képesség van, ami a pályarésztől függetlenül bárhol képes minket megtalálni. Ezek egyike a Soraka ulti mellett a Karthus ulti (Requiem). Ennek hatására Karthus három másodpercen keresztül készíti elő a képességet, aminek végén minden ellenséges hőst megsebez függetlenül attól, hogy épp hol tartózkodnak a pályán. A képességet egyébként Karthus passzívja (Death Field) teszi igazán félelmetessé, hiszen hiába öljük meg Karthus, utána hét másodpercen keresztül még mindig tud képességeket használni, ráadásul manaköltségtől függetlenül.
Ryze még várat magára, míg más hősök és tárgyak változtatást igényelnek - PBE
A tegnap esti frissítés bár nem túlzottan nagy méretű, mégis fontos változtatásokat tartalmaz.
Általában ilyenkor szokták elhasználni a végső képességét is, hiszen amíg él, addig sok mindennel megszakítható, viszont a passzívja alatt ezt semmilyen hatással nem lehet megállítani. A Requiem mindenkit céloz és el is talál, hacsak nem vagyunk egy kicsit kreatívak. Természetesen önmagától nem képes ezt minden hős kikerülni, de azért akadnak páran. Emellett bizonyos tárgyak is a rendelkezésünkre állnak.
Az első és legkézenfekvőbb megoldás természetesen a Zhonya's Hourglass, vagy Zhonya homokórája. Aktiváláskor 2,5 másodpercre sebezhetetlenné és célozhatatlanná válunk teljesen. Igaz, ez idő alatt mi sem tudunk semmit csinálni, de a célnak tökéletesen megfelel. Az év elején megjelent új rendszernek köszönhetően kapott egy kistestvért is, a Stopwatch-ot, ami csak egyszer használható, de ezzel is kivédhető.
A másik megoldás a Guardian Angel, amivel lehet, hogy meghalunk, de pár másodperc után újra feléledünk, csak arra figyeljünk, hogy ennek elég nagy a CD-je, így minden Karhus ulti ellen nem jelent megoldást.
Szintén megoldás lehet még a Banshee's Veil/Bansheek fátyla, de ennek a gyakorlati kihasználása sokkal problémásabb, főleg egy harcban, ahol szinte biztos, hogy legalább egy képességgel eltalálnak minket előtte, levéve ezzel a pajzsot.
És akkor nézzük a hősöket, akik képesek kijátszani ezt célozhatatlansággal!
Nem mindenki tudja, de Camille az ulti használata közben a felugrástól egészen a földet érésig célozhatatlan. Ehhez persze szükséges, hogy még elérhető legyen és találjunk célpontot, de ha ez megvan, jó időzítés mellett elkerülhetjük a sebzést.
Ez egy fokkal már biztosan ismertebb, de Elise is képes kijátszani pókformában az E (Rappel) képességével, hiszen ilyenkor a levegőbe emelkedik és célozhatatlanná válik.
Viszonylag újabb érkező a reworkölt Evelynn, de ő is képes erre az új ultijával. Ha jól időzítünk és a megfelelő pillanatban ugrunk hátra vele, abban a pár pillanatban Evelynn is célozhatatlan, tehát Karthus sem éri el.
Fizz botra ugrását (E) valószínűleg mindenki ismeri, hiszen számtalan helyzetet került el vele, ráadásul egy rövid ideig ott is tud maradni rajta. Ugyanezt a mechanikát alkalmazva könnyedén elkerüli Karthus végső képességét.
Az ultija alatt el tudunk "bújni" egy ellenfélben, ilyenkor pedig nem lehet minket célozni.
Bár nagyon nehéz pont jól időzíteni vele, technikailag az is megoldható, hogy pont akkor ugorjunk le Skaarlról, amikor elcsattan az ulti, mert ilyenkor eltűnünk egy rövid pillanatra, ezért képes például torony alá is olyan jól érkezni, mert ilyenkor az aggrot is ledobja magáról.
W közben, amíg tart az animáció és ugrik a célpont fele, Maokai célozhatatlanná válik.
Szintén végső képesség a válasz egy végső képességre. Pantheon képes nagyokat ugrani a pályán, ám ehhez fel kell emelkednie a levegőbe. Amíg ott tartózkodik őt sem lehet semmivel elérni.
És itt az igazán nagy érdekesség, vagyis Ryze. Realm Warp képességét két másodpercen keresztül készíti elő, majd azt követően magát és mindenkit, aki a körön belül van elteleportálja, hacsak nem érte őket hard cc. Ha ezt megfelelően időzítjük, a teleportálás időpontjában minden körben tartózkodó egyén egy röpke pillanatra célozhatatlan lesz, ami pont elég ahhoz, hogy akár az egész csapatot megmentsük.
Nincs kényelmesebb hely a törékeny karakterek számára, mint Tahm Kench biztonságos bendője. Amíg benne tartózkodunk, addig nem érhet el minket semmilyen hatás, így a Karthus ulti sem. Ettől függetlenül Tahm Kench saját magáért nem sokat tud tenni, inkább másokat ment meg.
Vladimirnek elég egyszerű dolga van, neki elég megnyomni a W-t, amíg vértócsa formában tartózkodik, őt sem lehet megérinteni.
A lövészek közül az egyetlen, aki képes akár saját magát is megvédeni ettől, hiszen az ultija alatt a levegőbe emelkedik és egy rövid időre őt sem lehet semmivel célozni.
Ezek a karakterek a célozhatatlansággal érik el a kijátszást, de vannak más lehetőségeink is. Ez az úgynevezett Stasis hatás, hasonló, mint a Zhonya hatása, vagyis minket sem lehet célozni, de mi sem tudunk semmit csinálni.
Aatrox is így viselkedik az újjáéledése közben, ilyenkor nem tud további sebzést kapni, a kivitelezés már kicsit problémásabb.
Barddal viszont már annál inkább, csak arra figyeljünk, hogy inkább csapatunkra dobjuk az ultit, mivel a jó eséllyel már halott Karthus-ra semmilyen hatással nem lesz.
Ekko az ultija közben épp az időt tekeri vissza, nincs ideje holmi Karthus ultikkal foglalkozni. Ha pont a csattanás előtt használjuk el, akkor nem fog minket sebezni.
Bár magát nem tudja menteni, de hozzá kötött csapattársát minden további nélkül, mindössze be kell őt húznia a végső képességével.
Bár a Zhonya szinte mindig megtalálható nála, a biztonság kedvéért még ott van a végső képessége is, amivel egy jégbörtönbe zárja magát, ilyenkor pedig sebezhetetlen, sőt még gyógyul is.
Zilean Chronoshiftje gyakorlatilag egy plusz Guardian Angelként működik, amivel egy csapattársát, vagy akár saját magát biztosan meg tudja menteni a haláltól.
Végezetül pedig akadt még pár hős, akik egy úgynevezett Vanish, vagyis eltűnés segítségével kerülhetik ezt ki. Ezekkel a képességekkel általában nagyon jól kell időzíteni, mert ez a hatás rövid ideig tart.
Rek'Sai képes eltűnni az ultija előtt egy rövid pillanatra, mielőtt ráveti magát áldozatára. Ha ezt jól időzíti, a Karthus ulti nem fogja őt elérni.
Azt mindenki tudja, hogy Shaco leklónozza magát a végső képességével, amit viszont már kevesebben, hogy mielőtt ez megtörténik, egy rövid pillanatra eltűnik, ezt pedig tökéletesen ki lehet használni ilyen képességek elkerülésére.
Master Yi az Alpha Strike-ja közben eltűnik, ezzel biztosan mindenki találkozott már és sokan panaszkodnak is rá, csak maradjon ellenfél, akire elhasználhatjuk.
Végezetül pedig Zed is képes elkerülni a halált, ironikus módon egy jól időzített Death Markkal, hiszen mielőtt betámadja ellenfelét három árnyékkal együtt, egy pillanatra ő is eltűnik a pályáról.
Ezen kívül még van három hős, akik védekező képességgel ki tudják védeni.
Sivir E képessége a soron következő képességet, ami eltalálná őt, teljesen hatástalanítja, ráadásul még manát is tölt vissza.
Nocturne is rendelkezik egy hasonló pajzzsal, bár ez manába kerül, de a működése hasonló mint Siviré, a manavisszatöltést leszámítva.
Fiora a W képességével egy rövid időre sebezhetetlenné válik, ezáltal a sebzést elkerüli.
Végső képességével pár pillanatra magát, vagy egy csapattársát sebezhetetlenné tudja tenni.
Az ultijával egy egész területen meg tudja akadályozni azt, hogy bárki is meghaljon.
Egy újabb végső képesség, ami sebezhetetlenné tesz mindenki egy kis késleltetés után, pont elegendő ahhoz, hogy Karthust beelőzzünk.
Öt másodpercig halhatatlanná tudja magát tenni, tehát ő is képes túlélni a Karthus ultit.
Poppy-t csak plusz egyként említenénk meg, mivel ő maximum hibaként csinálhatja meg. Az ultijával képes az ellenfeleket fellökni a levegőbe és egy kis időre célozhatatlanná téve őket, ezzel akár meg is mentheti Karthus célpontjait, tehát nem túl kívánatos eredmény.
Hányat ismertetek a fentebbi megoldásokból?