Kai'Sa Arcane Comettel? Challenger top 30-hoz elég volt, talán nekünk is jó lesz

Kai'Sa Arcane Comettel? Challenger top 30-hoz elég volt, talán nekünk is jó lesz

A legtöbben Press the Attackkel, vagy Fleet Footworkkel játsszák a legújabb lövészt, de akad egy harmadik hasznos build is, amivel szintén lehet érvényesülni.

Kai'Sa elsősorban ADC-ként tűnt fel, főleg a profik között, néhanapján a dzsungelben is előfordul, de az nagyon másodlagos. Az alapvető jellemzői közé tartozik, hogy alacsony hatótávja van, fejleszthető képességei és egy viszonylag veszélyes kezdeményezése az ultiján keresztül. 

A legtöbben emiatt vagy a Press the Attack-et válasszák a plusz sebzésért, vagy a Fleet Footworköt a sustain miatt, amit egy Rageblade-el egészítenek ki. 

A karakter felépítése azonban annyira egyedi, hogy van lehetőségünk egy másik építési útvonalra is, amit egy jelenleg Challenger top 30-ban lévő játékos meg is csinált, ráadásul konzisztensen. A lényege, hogy Arcane Cometet használ és mindhárom képességet kifejleszti, igen még a AP-ből skálázódó W-t is.

Ezzel a builddel egyébként a karakteren egyénileg 67%-os győzelmi aránya van 94 lejátszott meccs után, mindez több mint 5-ös KDA mellett. Nézzük meg, miért is működik ez pontosan! Mivel a karakter alaptámadása nem ér el túl messzire, ezért leginkább a Q-val és a W-vel tudjuk alkalmazni a Cometet, ami elég jó poke sebzést ad. Az csak jobbá teszi a dolgot, hogy minden egyes lövedék a Q-ból DoT-ként számít az Arcane Comet szempontjából, tehát csökkenti annak a CD-jét. Ha mind a hattal betalálunk, az Arcane Cometünk máris 6x5=30%-kal hamarabb fog visszatérni.

Mivel a Sorcery ágat válasszuk, ez azt jelenti, hogy ki tudjuk választani az Ultimate Hat-et a plusz ulti CDR-ért, a Celerytit a mozgási sebességért, valamint a Gathering Stormot a skálázódásért, mivel amúgy is egy late game hősről van szó. Az Arcane Comet azért is fontos, mivel ezzel a builddel nem Q-val kezdünk, mint a legtöbben, hanem W-vel. Ennek oka egyszerű, 150% AD ráta van rajta, ráadásul teljes AD, nem bónusz. Már első szinten nagyjából 120 mágikus sebzést okozunk vele, a védelmek beleszámítása után, aktiválja a Cometet, ami további 25 fizikai sebzés, valamint azonnak 2 plasma stacke-et is rápakolunk. Sokan nincsenek felkészülve ilyen poke-ra, ezért könnyen büntethetjük őket. Ha mindehhez még párosul egy CC-vel rendelkező support, akkor ő további plasma stackeket tud pakolni az ellenfélre, vagyis nekünk mindössze 1-2 alaptámadás kell ahhoz, hogy aktiváljuk a passzívunkat még további sebzésért. Ettől függetlenül a W-t maxoljuk utoljára, de első szinten halálos lehet. 

Kai'Sa passzívja fejleszti az egyes képességeket, ha elér egy bizonyos AD-t, támadási sebességet vagy AP-t. Emiatt sokakban felmerült a kérdés, hogy megéri-e mindhármat kihúzni, a legtöbben csak a Q-ra és az E-re koncentrálnak, de Dan szerint igenis jó ötlet a W-re is figyelni. Itt jön a képbe a hibrid buildje, amit kitalált.   

Emiatt Dan először a Hextech Gunblade-et veszi meg, ami 80 AP-t és 40 AD-t biztosít, valamint egy aktiválható lassítást. Ezzel együtt az adaptív statjaink AP-ra váltanak AD-ról. Emellett a tárgy minden okozott sebzésnek a 15%-át gyógyításként is visszaadja nekünk, ezért a passzív aktiválása, vagy a Q és W eltalálása elég sok életerőt ad vissza. Korábban a Death's Dance volt a második, de azóta ezt leváltotta Guinsoo's Rageblade-re, érthető módon, hiszen pont azt a három statot adja, amire szüksége van, nem beszélve a plasma könnyebb stackeléséről a tárgy miatt. Ezután már a Q-t és a W-t fejleszteni tudja egyből, tehát több rakétát lő ki, valamint a W 3 plasma stack-et ad és hőstalálat esetén visszaadja a CD 50%-át egyből. Ezt követi vagy egy Ruunan's Hurricane vagy egy Nashor's Tooth követi, ezáltal az E is fejleszthetővé válik, megkapva a láthatatlanságot. Utóbbi ráadásul még CDR-t is biztosít, vagyis még gyakrabban használhatja a képességeit. 

A Rageblade még olyan szempontból fontos, hogy rengeteg fenntartható sebzést ad Kai'Sa-nak, mivel a Hextech Gunblade leginkább a burstöt tudja csak kisegíteni. Összességében tehát ez a build mindhárom képességet fejleszti, egész jó early sustaint ad neki, valamint a lategame-ben is biztosan halálosak maradunk.

Van azért egy hagyományosabb buildje is, ahol Death's Dance az első. Itt inkább AD sebzésre megy rá, de ez a sustain tökéletes Kai'Sanak hiszen a Q-ból rengeteget gyógyul és a burstöt is jobban bírja. Ezt egészíti ki az Essence Reaver, valamint a Ruunan's, így már 30% CDR-je van, hogy folyamatosan használja képességeit.

Ez inkább a bátrabb cseréket helyezi előtérbe a poke mellett, illetve az több sebzést adnak a Cometnek is, később pedig könnyedén jutunk el a 40%-os CDR-hez. Az egyetlen nehézség vele jelenleg az, hogy több mint 50%-os tiltási aránya van, de még így is 16%-os a választási aránya plat felett, a győzelmi aránya pedig 52-53% között mozog.

Sok sikert a kísérletezéshez, azonban előtte egy jó tanács: ez nem feltétlenül szokványos build és kicsit más játékstílust is igényel. Mielőtt kipróbálnátok élesben rankeden, teszteljétek le pár normál meccsen is előtte, higgyétek el, a csapattársaitok hálásak lesznek, ha nem rankeden botladoztok vele!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!