Ösvényekre leosztott rangsorolást kaphatunk 2019-ben!

Egy friss bejegyzésben megtudhattuk mit tervez a következő szezonra a Riot a rangsorolt rendszerrel. Röviden összefoglaltuk nektek a lényeget.

Gondolom senkinek nem kell bemutatnom azt az érzést, amikor az automatikus csapatfeltöltés miatt másik szerepben játszhattuk le jó pár rangsorolt meccsünket. Általában habár a főszerepkörünkben tudtunk egy bizonyos (pl Platina) szinten teljesíteni, az adott „töltelékszerepben” nem feltétlen ugyanazt a színvonalat hoztuk. Ezt a rendszert egyébként 2013-ban vezették be, előtte csak egy szám jelezte a rangunkat, azóta pedig nem is nagyon nyúltak hozzá érdemben.

Azóta kissé elavulttá vált ez a rendszer, változtak az igények, ezért a Riot Games frissíteni szeretne. Beszámoltak a jövő évre tervezett Rangsorolt változtatásokról, amelyek a sokak által ismert problémákat hivatott kijavítani. Ennek során négy pontra osztották fel a rendszer hiányosságait:

  1. Világos visszajelzés
  2. Különböző kihívások
  3. Rendszeres mérföldkövek
  4. Mély és kitartó befektetés

Világos visszajelzés

Habár minden szezonkezdés egy új, „tisztalapos” kezdést jelent mindenkinek, nem szabadna, hogy ezzel együtt járjon egy 10 meccsig tartó bizonytalanság, melynek végén bekerülünk egy általunk várt vagy kevésbé várt rangba (általában az utóbbi). Itt annyi újdonságot terveznek, hogy minden egyes lejátszott besoroló meccsed után látni fogod azt a legalacsonyabb rangot, ahová innen bekerülhetsz. Magyarul az első meccs után azt a rangot fogod látni, amit akkor kapnál, ha mind a kilenc következő meccset elbuknád.

Különböző kihívások

Ez talán a legfontosabb a négy pont közül. Ez az újítás ugyanis sok problémára jelenthet megoldást. Röviden annyi a lényege, hogy minden játékos külön-külön, minden szerepben lesz rangsorolva. Így több rangunk (legfeljebb öt) lesz párhuzamosan, attól függően, hogy milyen szerepeket játszunk. Így, ha platos lövészként a dzsungel ingoványos talaján kell lavíroznod, akkor az ellenfeled is nagy valószínűséggel egy hasonló szinten lévő dzsungeles lesz, valamint a mérkőzés általános szintjét is az ott elfoglalt rangunk szerint fogja beállítani a rendszer.

Ez főleg a magasabb elokban fontos, hiszen a legtöbb Diamond játékos egy, vagy maximum két helyen tud ténylegesen azon a szinten játszani, ott pedig gyakran előfordul, hogy ezt nem kapják meg. Ilyenkor, hiába Diamond egyébként a játékos, egy mid-jungle main valószínűleg messze nem fog ezen a szinten ADC-t játszani jó eséllyel, vagyis nem állja meg a helyét az adott eloban, ez pedig rontja a mérkőzések színvonalát. Ilyenkor alacsonyabb szintű meccset fog kapni, ami inkább tükrözi az egyéni teljesítményét az adott szerepkörben. Ez a rendszer azonban a kevés játékosszám miatt Challengerben és Masterben eltűnik, ott marad a mostani felépítés.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért akarna bárki is off-role-ban játékot nyerni, hiszen az úgyse érdekli őket, tehát trollkodhatnának is akár. Erre is van megoldása a Riotnak, külön bónuszjutalmakkal fogja díjazni azokat a játékosokat, akik ilyen szerepben is nyerni tudnak, amikor autofillt kapnak. Emellett egy új büntetési rendszert is tesztelnek, ami szigorúbb lesz a mostaninál.

Rendszeres mérföldkövek

Aki rendszeresen figyeli OP.GG-n vagy más oldalakon az aktuális helyzetét, az észrevehette, hogy Ezüst felett már elég hamar a játékosbázis felső 20-30%-ába tartozhat. Ez annak tudható be, hogy a játékosok nagy többsége Bronz és Ezüst besorolású. Ezekben az osztályokban, illetve Gyémántban aránytalanul sok a játékos, akiknek nagyon nagy különbség lehet a képességeik, teljesítményük között. Erre a Riot megoldása pedig, hogy bevezetnek két új osztályt, viszont ezzel egy időben az öt divíziót négyre csökkentik.

Így jobban el lesznek különítve azok az eddig azonos besorolású játékosok, akiknek a képességeik között szemmel látható különbség van. Itt megint a meccsek színvonala az elsődleges szempont, hiszen lehet, hogy mi éppen S1-ből szeretnék G5-be promozni, de a csapattársaink színvonala nem feltétlenül egyezik a miénkkel.

Ez nem csak a low elot fogja segíteni természetesen, hanem a Diamond körülit is. Szokás mondani, hogy a Diamond 5-öt szinte bárki el tudja érni minimális játéktudással és elegendő kitartással. Míg ez nem feltétlenül igaz mindenki esetében, tény és való, hogy a Diamond 5 és a Diamond 4-3-2-1 között hatalmas különbségek vannak jelenleg, mintha egy külön divízió lenne mindegyik. Egyenletesebb elosztás mellett azonban nem lesz akkora csalóka a rendszer és mi is pontosabban mérhetjük fel, hogy mit várhatunk el csapattársainktól.

Mély és kitartó befektetés

Ma a rangsorolt jutalmakban ugyanúgy részesülnek azok a játékosok, akik a szezon elején, a besoroló meccseiket lejátszva, ülnek a babérjaikon, mint azok, akik végig küzdik a szezont, akiknek a megállást csak a szezonzárás jelenti. Hogy ezt az élményt javíthassák, a szezont három kisebb szakaszra osztanák fel, melynek végén az aktuális szakaszban nyújtott teljesítményed alapján jutalmaznának. Emellett ugyanúgy megmaradnának a szezonvégi jutalmak is. A kisebb szezonok között nem lesz visszaállítás, tehát nem veszítjük el a rangunkat.

Továbbá a keretek is végre megkapják azt a változtatást, amire már sokan vártunk. A keretek az aktuális rangodat fogják mutatni, a múlt szezon végi helyett. Ezzel együtt a profilodon megjelenő elemek is az aktuális beosztásodat fogják mutatni. Ezenfelül még sok apró jutalmat terveznek bevezetni, amelyeket a besorolásunk, illetve a szezonszakaszokban való részvétel fog meghatározni. A tervezett változások mellett még jobban fogják buzdítani a játékosokat, hogy folyamatosa akarjanak játszani, illetve teljesíteni, nem lesz elég a szezon elején elérni a goldot, már ha vágyunk bármilyen sikerre.

Ezek a fejlesztések az első nyilvános lépései egy nagyszabású ráncfelvarrásnak a rangsorolt rendszeren. Ezekkel kapcsolatban a Riot várja a játékosok visszajelzéseit, tippeket, észrevételeket, úgyhogy ne tartsatok magatokban semmit, írjátok le, ti mit gondoltok erről a kezdeményezésről!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!