"Nincsenek problémák, csak sok, kihagyott és felhasználatlan lehetőség." - Oleksii Slabukhin, a HR marketingese beszélt az e-sportról

Rengeteg komoly és kevésbé komoly témát érintett, -többek között azt is, hogy hogyan érdemes "belépni" az e-sportba.

Ha felsorolunk egy e-sport csapatot, akkor leginkább arra 4-5 játékosra gondolunk, és esetleg még az edzőre. Arról azonban sokan megfeledkezünk, hogy minden nagyobb csapat mögött számos -őket segítő- ember áll. A skála nagyon széles: lehet az pszichológus, szakács, dietetikus, fizikai edzői, illetve akikből a legtöbb van, azok a menedzserek. Vannak, akik az alapfeladatokról gondoskodnak (general menedzser), van, aki a mémekről (igen, ez egy létező dolog!), olyan is van, aki a marketingről - a sort pedig még nagyon hosszan lehetne folytatni. A hellraisers.pro készített egy interjút a csapat marketing menedzserével, Oleksii "magician" Slabukhinnal, ami rengeteg komoly és kevésbé komoly témát érint. Többek között arról is szó esik, hogy hogy találhatunk állást az e-sportban. A teljes riportot ide kattintva olvashatjátok el angolul.

Szia Oleksii! Mesélj egy kicsit az olvasóknak magadról.

Szia! Nem akarok senkit sem untatni a történetemmel, ezért itt van 3 állítás rólam:

  1. Egyes körökben "magician" néven ismernek és igen, én tanítottam s1mple-nek néhány trükköt. (a magician magyarul varázslót jelent, ebből jön a kis szóvicc - a szerk.)
  2. A HR-szurkolók bocsássanak meg nekem, de csak Silver III vagyok CS:GO-ban. A boostolás az elveimmel szembemenne.
  3. Én vagyok az, aki giveaway-eket csinál a közösségi oldalakon és küldi nektek a skineket.

Hogy kerültél a HellRaisers-hez?

Ez egy kicsit vicces történet. A Kereskedelmi és Iparkamaránál dolgoztam (hogy melyik az országban, az bizalmas információ), majd hirtelen az egyik barátom ajánlott egy állást az e-sportban, ahol közösségi média fiókokat kellett menedzselnem. A Dota 2 iránti szeretetem miatt egyértelmű volt a válaszom.

Mik a kötelezettségeid egy csapat vezető marketingeseként, és hogy néz ki egy átlagos munkanapod?

Az én munkám fejleszteni a csapat marketingstratégiáját, együttműködni a szponzorokkal stb. Nem akarok senkit sem ilyen részletekkel terhelni, de egy dolgot mondok: soha nem unalmas itt, főleg a versenyek alatt. Nehéz megmondani, hogy miből áll a napom, hiszen minden mindentől függ. Mindenki akkor dolgozik, amikor ő akar. Én abban hiszek, hogy a legfontosabb dolog az eredmény. Nekem a legfontosabb emberek a szervezetben azok, akik eredményeket érnek el, ezért értékelem a csapatomat, tanítom és segítem őket, ahol tudom.

A community-val (közösséggel) dolgozol együtt, ami néha vicces szituációkat szülhet. Mesélj nekünk néhány ilyen vicces történetet, ami a csapat rajongóival kapcsolatos.

Őszintén szólva, nagyon szórakoztató. Minden meccs után elolvasom a közösségi médiában érkezett kommenteket, mindig érdekel a rajongók véleménye. Ami a történeteket illeti, nehéz kiemelni egy sztorit, hiszen nagyon sok ilyen van, főleg a fan chaten, Telegramon. Az olyan, mint egy nagy család. Különösen jó látni, amikor valaki ott találja meg a csapattársát. Az ilyen esetek motiválnak a legjobban.

Rengeteg nagy márka száll(t) be az e-sportba. Hogyan értékeled ezt a piacot?

Emlékszem, egy éve sokkolt, amikor a Visa belépett az e-sportba, majd utána az Audi is. Ez egy nagy ugrás volt. Sok nagy cég és sportklub csak most csatlakozik be. Például az USA-ban fontos a márkahűség és az olcsó kapcsolat a közösséggel. Nem fogod elhinni, de olcsóbb egy csapatot szponzorálni Amerikában, mint hirdetni a tévében. Egyébként pedig ez még hatékonyabb is.

Szerinted mik a legnagyobb hibák az e-sport médiában? Illetve mik a legjobbak?

Nincsenek problémák, csak sok, kihagyott és felhasználatlan lehetőség. A legtöbb irány már le van tesztelve. Például a tartalmak különböző típusai, média projektek és egyéb dolgok már működnek a sportban, ezek pedig csak most jönnek hozzánk. A legnagyobb probléma mégis a költségvetés hiánya, ami a hagyományos sportban megvan. Egyelőre nem mindenki tudja, hogy az e-sport a jövő, azonban a piacra való belépés évről-évre drágább lesz.

A játékosok könnyen beleegyeznek a különböző médiaszereplésekbe? Mesélj egy picit a videókészítés nehézségeiről, amik a HellRaisers YouTube csatornáján láthatók.

A játékosok nem bánják a szereplést. Az egyetlen nehézség, amit tapasztaltam az a filmezés az edzések ideje alatt. Néhány médiatevékenységet a szoros program miatt el kell halasztani: a csapatnak hat edzése van reggeltől estig, ezért nem akarom őket még jobban leterhelni. A legnehezebb dolog mindenkit egy időben, egy helyre összehozni. A többi dolog azonban könnyen megy. Vagyis, talán mégsem könnyű. Annak tűnik számomra, azonban nagyon komoly munkálatok folynak.

Az e-sport egy nagyon érdekes terület, nem csak a profi játékosoknak. Te nagyon jól ismered az egészet. Könnyű bekerülni az e-sportba és állást találni?

Ez egy nagyon jó kérdés. Én kapom az összes e-mailt az önéletrajzokkal, ami alapján egy időpontot kell egyeztetnem vagy fel kell hívnom az illetőt. Annak érdekében, hogy az interjú tényleg jó legyen, adok néhány instrukciót a tapasztalataimmal megfűszerezve, hogy hogyan lépj be az e-sportba.

  1. Úgy gondolom, hogy az emberek a munka legértékesebb tényezői, ezért minden tőlem telhetőt megteszek, hogy mindenki számára jó körülmények legyenek.
  2. A betöltendő álláshelyek kb. 50%-a marketing és menedzsment.
  3. A legfontosabb dolgok, amikre én figyelek az az angoltudás, az e-sportbeli ismeretek, de legfontosabb mégis az, hogy az illető mennyit dolgozott előtte és mit ért el. Ez megmutatja, hogy mennyire tudja megtanulni a dolgokat, amiket adok neki.
  4. Ha önéletrajzot, levelet, vagy valamit küldesz, akkor azt tedd egyszerűen olvashatóvá. 10 másodperc olvasás után meg tudom mondani, hogy az illető alkalmas a munkára, vagy nem.
  5. Rengeteg oldal van, ahol távmunkákat találhatunk az e-sportban. Nem mellesleg ezek jól meg is vannak fizetve. Mindössze annyit kell tenned, hogy beírod a keresőbe, hogy "esports jobs" és keresel egy szimpatikusat.
  6. Szakértelemre és tudásra van szükséged? Igen. Nagyon kevés olyan ember van, aki munkaképességgel nem rendelkező embert alkalmaz. Ha viszont van hozzá készséged, az jelentősen növeli az esélyeidet. Például ha a csapatunk SMM részlegén szeretnél dolgozni, akkor biztosan megkérdezem, hogy be tudod-e állítani és tudod-e elemezni a hirdetéseket. Ez mind megtalálható a Google-ban.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - A mezőgazdasági szektorban dolgozni dicsőség!

Néhány évtizeddel ezelőtt teljesen természetes volt az, hogy rengetegen a mezőgazdaságban dolgoztak. Aztán jött a robbanásszerűen fejlődő technológia, az urbanizálódás, a fogyasztó társadalom és megannyi egyéb modern hívság, és máris eltolódott a mérleg nyelve az ipari, gyári és szellemi munkák felé. 

Üzlet - Milyen luxusmeglepetést válasszunk egy dohányos férfinak?

Sokak szerint a szivarozás egyet jelent a luxussal, általában jól öltözött, tehetős üzletemberekkel azonosítjuk, ellentétben a cigarettázással, amely a nikotinéhség gyors kielégítésére alkalmas, vagy a pipázással, ami a vén tengeri medvék sajátja.

Üzlet - Már a sztárok is hódolnak a szülő-gyermek szettek trendjének

Az anya-lánya és apa-fia szettek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Ez a trend már a sztárvilágba is begyűrűzött: Beyoncé is jelent már meg kislányával közös összeállításban, de Vilmos herceg is szívesen húz a kis Györggyel összeillő ruhákat.

Közvetítések