Kérdeztünk, s a fejlesztők válaszoltak arra a kérdésre, hogy miért került néhány lövész hatótávolsága csökkentésre és azt is megtudtuk, hogy mások miért kezdenek ilyen alacsony értékkel.
A játékban talán mondhatni, hogy a támadási hatótávolság a hősök egy leg fontosabb értéke. Néhány hősnél ez jelzi, hogy jobb vele vigyázni, mert ez az egyik erőssége, lásd például Caitlynt. Mivel muszáj figyelni az egyensúly fenntartására is közben, így az a hős, amelyik nagyobb hatótávval rendelkezik, kevesebb erőt kap a képességeiből és ez igaz fordítva is.
A lövészek régebben nagyon hasonlóak voltak egymáshoz viszonyítva, így elkezdték tudatosan egyedibbé varázsolni őket. Kettő közülük jelenleg a lövészek határait feszegeti, természetesen nem másról van szó, mint Xayah-ról és Kai'Sa-ról. Orgyilkosba hajló tulajdonságaikkal és azzal, hogy időnként megcélozhatatlanok, eléggé pengeélen táncolnak, így egyértelmű volt mindenki számára, hogy nem kaphatnak egy 650-es egységű hatótávolságot, mint Caitlyn.Kalista és Tristana esetében rendkívül sok idő telt el úgynevezett gyengepont nélkül. Az, hogy régen piszkálták az erejüket, mindig csak átmeneti megoldás volt, amivel halogatták a tényleges és egyben végleges megoldást. Majd végül felhagytak az erőviszonyok piszkálásával és csökkentették a támadási hatótávolságukat. Igaz komoly lépés, de szükséges volt, azonban eltalálták az egyensúlyt is vele, mert a változtatás többet használt, mint ártott volna.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy többet nem fognak nagy hatótávolsággal rendelkező lövészt tervezni. Ha olyan lesz a karakter, a történet és az időzítés, akkor ugyanúgy elfogják készíteni, mint a korábbiakat.