Itt a 8.9, mostantól sokkal jobban kell vigyázni a manára!

Itt a 8.9, mostantól sokkal jobban kell vigyázni a manára!

Nerfelnek szinte mindent, ami mana, cserébe kicsit erősebb lesz néhány tárgy.

Új hónap, új patch, a nyolcadik szezonban ez szám szerint már a kilencedik. A május eleji frissítés fő fókusza a mana körül forog, ugyanis a Riot szerint mostanában túl könnyű varázslatokkal takarítani az ösvényt és még csak manát se veszítesz sokat a tárgyakból, alap statokból kapott mana és mana regen miatt. A mostani update-tel az a cél, hogy óvatosabban bánj a képességeiddel, ám azok jobban oda fognak pörkölni találatkor. Hogy ez mit is jelent pontosan? Nézzük!

Tárgyváltozások

A Doran's Ring/Doran Gyűrűje mostantól nem ad alapból mana regent és gyilkosság után se kapsz vissza manát. Helyette 5 manát kapsz 5 másodpercenként és +5 sebzést minionok ellen.

Lost Chapter/Az elveszett fejezet: 200 arannyal többe kerül, cserébe 25 helyett 40 AP-t ad

Tear of the Goddess/Istennő könnycseppje: 100 arannyal többe kerül, 15% helyett már csak 10% manát kapsz vissza, és amikor a passzívból max manát kapsz, nem a teljes, maximális manát kapod, hanem az aktuális manád százalékos arányát. Ez igaz a Manamune-ra és az Archangel' Staffra is.

Hextech GLP-800: Egy vérbeli buff, az Aurelion Sol mainek örülhetnek: 200 arannyal kevesebbe kerül, 100-zal több manát ad, a lassítás kétszer olyan hosszú és a fagyasztás is gyorsabban lő ki.

Fiendish Codex/Pokoli Kódex és Rylai's Crystal Scepter/Rylai Kristálybotja: +5 AP

Twin Shadows/Ikerárnyak: +10 AP

Seeker'sArmguard/Keresők Karvértje: 100 arannyal olcsóbb, de a Zhonya ára változatlan maradt

Spellbinder/Bűbájgyűjtő: Kis extra aranyért sok buff! 100 golddal többért kapunk +20 AP-t és a mostani 30 helyett 50%-os mozgási sebesség bónusz. Cserébe picit csökkent a kapott AP az aktívból, 100-ról 80-ra.

Mejai's Soulstealer/Mejai léleklopója: Már 10 stack elég a bónusz mozgási sebességhez.

Luden's Echo/Luden visszhangja: 100 arannyal olcsóbb, cserébe 100-zal több manát ad.

Tornyok

Az AP-re építő hősöket valahogy mindig kifelejtették azokból a bulikból, amikor toronysebzésről volt szó. Most egy kicsit rájuk is figyelnek, az AP-ból sebzéssé konvertálás 50% helyett 60%, és ha egy AA AP bónuszt használ a torony sebzéshez, az egész átalakul varázssebzéssé.

Hősök

Jöjjön a legnagyobb falat!

A Doran's Ring és a Lost Chapter nerfje miatt 25 (!) olyan hősön növelték az alap manaregent és az alap manát, akiket ez fájdalmasan érint. Cserébe a szintenkénti mana növekedést felezték mindenkinél.

Ezzel az a cél, hogy a játék legelején még legyen manád, aztán viszont kezdj el óvatosan bánni a képességeiddel, mert gyorsan el fogsz fogyni! 

Az érintettek: Ahri, Anivia, Annie, Azir, Brand, Cassiopeia, Fiddlesticks, Heimerdinger, Karthus, Lissandra, Lux, Malzahar, Orianna, Swain, Syndra, Taliyah, Twisted Fate, Veigar, Vel'Koz, Viktor, Xerath, Ziggs, Zilean, Zoe, Zyra

Van még néhány hős, akik kevésbé manaéhesek, vagy nem függnek ennyire a korai manaregentől és szintenkénti manától, ők csak simán több manát kapnak mostantól másodpercenként, vagyis buffolják őket: Diana, Galio, Kayle, Morgana, Teemo

Hősváltozások

Most, hogy már teljesen kimanázódtunk, nézzük meg, hogy egyébként milyen hősváltozásokat kaptunk!

Amumu: A Q költségét harmadolták, elég komoly buff! Végre valami, ami visszahozhatja a játékba a magányos kis múmiát!

Caitlyn: Megkönnyítik az ösvényfázist, a passzívja minionok és szörnyek ellen +100% total AD, amit a critical strike befolyásol még.

Dr. Mundo: Komoly buffot kapott az ultija, 3. szinten 100%-ra gyógyít vissza.

Garen: A magasabb szinteken növelték a Q sebzését nem is kicsit, míg a W-ből kapott ellenállás 30-ról 40-re ugrott. Itt van Darius megfelelő kihívója?

Irelia: Úgy tűnik, a Riot szerint nem erős, szóval egy kicsit még erősítenek rajta, nagy szörnyek ellen szintén nullázódik a passzívja mostantól, szóval irány a jungle!

Ivern: Az erdő gyermekére már ráfért egy kis tuning, a passzívja mostantól csak 22,5%-nyi életerőbe kerül 25 helyett, és szintenként változik az az idő, ami ahhoz kell, hogy fel tudja szabadítani a dzsungel szörnyeit, ez idáig 40,6 másodperc volt minden szinten, mostantól 1-6-ig 40-30, 7-11-ig már csak 27-15 másodperc, 12-14-es szinteken 11-3 másodperc, míg 15-ös szint fölött már mindössze egy másodperc!

Illetve, a Q-ja kicsit szélesebb lett, hogy könnyebb legyen vele eltalálni az ellenfeleket.

Kai'sa: A fejlesztett Q már csak 10 rakétát lő ki 12 helyett, illetve, minden sebzés területi sebzésnek számít már. Az E-je már csak 4 másodpercig tart 5 helyett, és a Runaan's Hurricane most már nem ad neki CDR-t.

Kassadin: Kicsit meghúzták az early game-jét, a Q-ja valamivel többet sebez a játék elején.

Kennen: A kis elektro-ninja kicsit gyengélkedett mostanában, ezért húznak néhány képességén: A W-jén növelnek az 5. támadás alapsebzésén, a kapott AD ratio-t felviszik 5. szinten 100%-ra, kicsit gyengítenek az AP ratio-n és az aktív alapsebzésen, ahogy kicsit emelnek az aktív AP ratio-n.

Az E-je új képességet kapott: miután kijött a Lightning Rush-ból, 30-70% támadási sebességet kap 4 másodpercre, de a védelmi képességei az E-nek megszűnnek, miután kijött abból.

Leona: a W-jén húztak egy kicsit minden szinten felfelé.

Lux: A hős, akinél szinte mindenhez hozzányúltak: első szinten bónusz támadási sebességet kap, majd szintenként kicsit kevesebbet, és az életereje is lassabban nő kicsivel minden szintlépésnél. A Q-ja többet fog sebezni a játék korai szakaszában, gyorsabban is tölt újra és kevesebbe is kerül. A W-je oda-vissza 200%-os pajzsot ad most már, nem csak visszafelé, míg az E-je kicsit lassabb lett és kisebb a hatósugara is, viszont olcsóbb és alacsonyabb a töltési ideje. 

Összefoglalva, ez egy erős buff, de ügyesebben kell célozni vele, ha jó Lux játékosok akarunk lenni.

Rammus: az alap páncél 20-ról 30-ra nőtt a W-n

Poppy: Gyorsabb lett egy hangyányit, a passzívját távolabbról tudja aktiválni. A W-jén csökkent minden: kevesebb mozgási sebesség, kevesebb ellenállás, kevesebb ellenállás bónusz 40% életerő alatt. Az E-jét viszont távolabbról tudja használni, az ultija pedig gyorsabb lett, míg instant felütésnél már nem untargetable a felütött ellenfél.

Shyvana: A W már nem kap plusz sebzést AP-ből. Az E AP ratiot több mint duplázták, ahogy az ulti is több sebzést kap AP-ből. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy sok AP Shyvanát fogunk látni rohangálni.

Sona: 3-mal több basic attack, 5-tel több sebzés a passzívból. A Riot szerint nem LUL, szerintünk LUL.

Syndra: A passzívja a Q esetében mostantól nem az, hogy tovább vannak életben a gömbök, hanem 15%-kal többet sebeznek hősökbe. 

Talon: Csak bugfix.

Warwick: Az alapsebzése 66-ról 63-ra csökkent, a Q-ja pedig max szinten 10 helyett 8%-nyi életerőt sebez csak.

Ziggs: Az öreg bombamester E-je kicsit többet sebez.

Hibajavítások

Végre javították a Rageblade bugot, ami miatt Jhin, meg 1-2 skines Master Yi is sokkal többet sebzett, mint illett volna.

Ezen kívül még vagy 25-30 apróbb bugot javítottak, főleg skinekkel, vizuális effektekkel, voice line-okkal kapcsolatban.

Epic szörnyek

Ahogy az már be lett hype-olva, a Baron alapsebzése csökkent, viszont az életereje 6400-ról 9000-re (!) nőtt. Viszont a corruption sebzésén elég komolyat buffoltak, 120 + 30%-ot kap a total AD-jéből mindene egyes alaptámadásra és tüskés támadásra, ezek pedig 0,75 másodpercenként jönnek. 

A Rift Herald kevesebbet sebez magán, mikor nekiront egy toronynak, viszont többet sebez tornyon! Idáig ez 150 + 25%-a volt az aktuális életerőnek, most ez 40% vagy 1500 sebzés, amelyik nagyobb. Ez főleg akkor izgalmas, ha még egy második toronyütésre is tudjuk használni.

Rúnák 

Az Unsealed Spellbookot teljesen átalakítják. Ugye ez volt az a rúna, amelyikkel meccs közben idézői képességet lehetett váltani, éles meccseken láthattuk, hogy amikor az adc felteleportált botról a felső ösvényre tornyot dönteni.

Az új képessége alapján az egyik idézői képességedet egy egyszer használatos, másik idézői képességre cserélheted. Miután a becseréltet elhasználtad, az eredeti fog visszajönni automatikusan. Az első csere a 6. perctől lehetséges, a csere töltési ideje pedig 4 perc, de minden további cserénél 15 másodperccel csökken (csak akkor, ha olyan képességet használsz, amit korábban még nem). 

Az eredeti idézői képességed, függetlenül attól, hogy nincs bent csere alatt, még töltődik újra, tehát, miután a becseréltet elhasználtad, lényegében azonnal visszakapod a másikat is. Mostantól pedig nem csak a bázison lehet cserélni, ha harcon kívül vagy, akkor bárhol. 

És a legjobbat a végére hagytuk

Végre választhatsz saját magadnak profiloldal hátteret! Persze csak a LoL keretein belül, de most már olyan splash artot, hőskinézetet vagy hőst választasz magadnak háttérnek, amilyet akarsz.

A teljes patch note angol verzióját itt találjátok.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések