Elég masszív nerfek várnak Azirra a 8.10-es patch-ben

Elég masszív nerfek várnak Azirra a 8.10-es patch-ben

Egyszer már eltemettük az uralkodót több mint egy évig, -vajon a történelem ismétli önmagát?

Azirnak sajnos nem ez lenne, vagy lesz az első komolyabb változása. Korábban is volt már ilyenre példa, de most a 8.10 során megint kap egy jó nagy adag változást. Elvileg ezek a frissítések valamilyen reworköt készítenek elő, mert elég jelentős dolgok módosulnak ezeknek köszönhetően, amik a képességek mechanikai működéseit sem kímélik. Ettől függetlenül új képességgel valamiért még nem gazdagodik. Így tehát tényleges reworkről nem beszélhetünk, inkább csak egy erőteljes kiegyensúlyozásról.

Először is az alap statjai változnak. A HP regenerációja és a szintenként kapott regeneráció mértéke enyhébb buffokat kap, ahogyan a növekvő támadási sebessége is. Cserébe az alap HP-ja 50-el csökken, ami azért kezdésként elég jelentős, több mint egy alaptámadásnyi sebzés lényegében az első szinteken egy mágussal szemben. A Q-jának a sebzése is módosul, ahogyan az ultié is, de a legnagyobb frissítések mégis a W-t és az E-t érintik. Sajnálatos módon ide is kapta a legnagyobb nerfeket, -pedig ez a két képesség határozta meg igazán a mivoltát.

A W-t (Arise!) rendesen visszafogják majd. Az AP rátája leesik egészen 20%-ra, jelenleg ez 60%. Emellett a támadási sebességi is csökken a képességből, ráadásul nem kis mértékben. Ez a kettő együtt eléggé nagy nerfnek ígérkezik, hiszen a sebzés mértékét és folytonosságát is jelentősen lenerfelik, elvileg az alapból kapott szintenként növekvő támadási sebesség kellene ezt kompenzálja, -de aligha fogja. Ami viszont újdonság, hogy a képesség sebzése mostantól Azir szintjével együtt növekszik, nem a képesség szerint. Emiatt elég lesz csak egy pontot rakni bele, bár az Azirok eddig is a Q-t maxolták először és csak aztán a W-t, így most sem változik olyan sok minden. Ez viszont azt jelenti, hogy még gyengébb képesség lesz, hiszen Azirnak tapasztalati szintekre lesz szüksége ahhoz, hogy relevánssá váljon. 

Nézzük az E-t (Shifting Sands). Itt legalább kap egy egész elfogadható sebzésnövekedést az első szinteken, de a late game-re ez kiegyenlítődik a mostani szinttel, viszont 10%-kal több lesz az AP ráta rajta. Ezt leszámítva viszont leginkább nerfeket kap. A manaköltség 40-nel növekedik, a CD úgy szintén 5 másodperccel az első szinten és a pajzs mértéke is kevesebb lesz az alacsonyabb szinteken. 

A legnagyobb nerfek tehát mana és CD téren érték, így sokkal okosabban kell majd használni. Ha nem találunk vele, akkor 100 manát és 24 másodpercet veszítünk. Itt jegyezném meg, hogy mindezt annak fényében vegyük, hogy a W-re jó eséllyel csak egy pontot fogunk tenni és utoljára maxoljuk ki, tehát az E képesség hamarabb kap további pontokat de még így is elég büntető lehet az átlagjátékos számára. 

Nem véletlenül emeljük ki az átlagjátékost, mert a profik valószínűleg még így is játszani fogják bizonyos kompozíciókban. Főleg olyankor, ha azokra a "scaling" van rábélyegezve, mert ez a változások mind-mind azt a célt szolgálják, hogy eleinte gyengébb legyen, de később valamennyire azért visszatérjen. Nem mintha jelenleg az amatőrök között nagy sikernek örvendene, platinum felett jelenleg is csont utolsó.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések