Itt az új profi őrület: két Tear of the Goddess Ezrealra

Itt az új profi őrület: két Tear of the Goddess Ezrealra

Sőt, már szinte nevezhető is metának, egyre több profi játsza így Ezrealt, -tegnap pedig az MSI-on is elhozta Lloyd!

Nem telik el úgy nap, hogy ne látnák valami különlegességet a League of Legends világában, -de különösen mellbe vágó lehet egy-egy extrém újdonság, amikor profi mérkőzésen találkozunk vele először. Az MSI tegnapi Ascension Gaming vs. Gambit összecsapásán pontosan ezt élhettük át, amikor az ASC lövésze, Lloyd megépítette ezt a különlegességet. A koreai casterek tökéletesen elmagyarázták, hogy miért is nagyszerű ez a build jelenleg, az európai nézőket viszont annyira meglepte és annyira szkeptikusok voltak, hogy trollkodásnak gondolták az egészet. Pedig nem az, de még mennyire nem az! Íme a mérkőzés, lejjebb pedig szét is boncoljuk a build mögötti logikát!

A build alapvetően három fontos tárgyból épül fel. Manamune/Muramana, Iceborn vagy Trinity Force helyzettől és ellenféltől függően, illetve Archangel's Staff/Seraph's Embrace.

Miért Manamune/Muramana?

Az ikonikus "blue Ezreal" build alappillére volt ezen tárgy kiépítése, most pedig a legújabb őrületben is helyet kapott. Amiért nekünk kiemelten fontos, az az, hogy az aktuális mana 3%-ának felhasználásával az elfogyasztott mana kétszeresének megfelelő sebzést okoz a célpontoknak, két teljesen felstackelt Tearrel, illetve egy IceBornnal vagy Trinity Force-szal pedig az Ezrealünk olyan 4000 mana környékén fog járni. Ez azt jelenti, hogy 120 manáért cserébe 240 sebzést fog kiosztani.

Miért kell mellé az Archangel's Staff/Seraph's Embrace is?

A Seraph egy igencsak erős pajzzsal rendelkezik, amely a maximális manánk 15%-ának megfelelően tovább erősödik, ennek eredménye pedig, hogy a 4000 mana elérésekor 750 sebzést elnyelni képes shield pihen az ujjunk alatt (150 alap + 600 az extra manából), ez late game-ben semmiképp sem hátrány. Továbbá a tárgy által nyújtott 1400 mana 84 extra sebzést ad a Muramanank proc képességére, míg magát a tárgyat további 28 AD-val erősíti. Ezenfelül a tárgy 20% töltési idő csökkentéssel rendelkezik, ami nagyban hozzásegít minket a 45% eléréséhez. Mindezen felül egy apró, ám roppant jelentős extra. A Muramana és a Seraph ugyanazzal a passzív képességgel rendelkeznek, mind a kettő visszatölti a felhasznált mana egy bizonyos százalékát, ami technikailag azt jelenti, hogy a Muramana által felhasznált 3% mana költségét a 6% sebzésért lecsökkenti 2,25%-ra. Ez hosszú távon bődületesen sok mana megtakarítást jelent.

A Seraph ölelése viszont AP-val dolgozó hősöknek van kitalálva, mi pedig mégis Ezreal ADC-ről beszélünk jelenleg, akkor hogy is van ez? Valóban a lövész szerepét tölti be a karakter, viszont ebben a helyzetben nagyon sokszor AP-ból scale-el. A Gathering Storm rúnát használva, 200 és 400 körüli AP mennyiséggel fogunk rendelkezni, ami a játék késői szakaszában 570-1140 közötti sebzést is jelenthet, amivel Ezreal W képességére is nagy hangsúly kerül, így gond nélkül felveheti a versenyt a hétköznapi lövészekkel is.

CloudTemplar: Ez nem troll build, srácok. Valaha az volt, de változnak az idők, változnak a tárgyak.

Hogyan építsük ki?

Rúna tekintetében a standard Kleptomancy rúnát célszerű főágra vinni, míg másodlagosnak mindenképp a Manaflow Band vagy a Gathering Storm ajánlott.

A tárgyak vásárlását természetesen a Manamune-nal kell kezdeni, ami, ha ügyesek vagyunk a 20. percre már Muramanává is változik. Ezután az IceBorn Gauntlet vagy a Trinity Force következik, ugyanis két Teart nem lehet egyszerre stackelni, tehát csak akkor célszerű megvenni az Archangel's Staffot, ha már a Muramana elkészült. Ezt a tárgyat ajánlott egyben megvásárolni, vagy minél hamarabb teljesen kiépíteni, ugyanis a passzívja miatt kétszer olyan gyorsan stackelhető, mint a sima könnycsepp. Amennyiben ez a három alaptárgyunk már megvan, a maradék két helyet (mert cipőt mindenki vásárol ugyebár... igaz?) azzal tölthetjük ki, amit a szívünk vagy épp a meccs kíván. A Hextech Gunblade jó döntés lehet abban az esetben, ha szeretnél magadnak egy kis életerő lopást, vagy ha az ellenfél sokkal inkább páncélra épít és nem varázsellenállásra. Viszont fontos kiemelni, hogy a Gathering Storm csak addig ad bónusz AP-t, amíg az van többségben, ha az AD sebzésünk magasabbra nő, mint az AP, a bónuszt arra fogja adni.

A build hátrányai

Természetesen van az egész módszernek néhány hátulütője is, amelyekkel bizony számolnunk kell. Az Archangel egy meglehetősen drága tárgy, ami statok tekintetében nem is ad kirívó dolgokat más tárgyakhoz képest, továbbá a megvásárlása is és a fölstackelése is elég későre nyúlik, így a biztonságot nyújtó pajzsa csak a 30-35. perc magasságában kerül a birtokunkba.

Amennyiben pedig más, páncéltöréssel rendelkező tárgyakat kell vásárolnunk olyan izom tankok ellen, mint például Rammus, vagy bárki más, aki sorra akasztja magára az armort adó eszközöket, az is megeshet, hogy csak utolsó tárgyként tudjuk beszerezni az Archangelt. 

Végül nem feledkezhetünk meg arról sem, hogyha jelentős hátrányba kerülünk a korai szakasz során, akkor a két Tear kifarmolása nagyon időigényessé válik, -ami csak akkor ajánlott, hogyha bízunk a csapatunkban.

Nektek hogy tetszik ez a roppant különleges build? Én azt hiszem rövidesen ki fogom próbálni!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések