Ráadásul felmerül az egyensúly kérdése is, mikor egy tárgyat egyszerre két karakterkaszt tagjai is használhatnak; -az egyik mindig erősebb lesz, mint a másik.
Az élő szervereken még nem elérhető a Stormrazor, de hamarosan érkezik. Ez egy új tárgy lesz a játékon belül, amit a Riot Games elvileg a lövészeknek szánt és ez alapján alakították ki a tárgy értékeit is.
Jelenleg a tárgy úgy néz ki, hogy 3400 aranyba kerül, bár ez lehet változni fog, hiszen még csak PBE-n pofozgatják. Két darab B.F. Sword-ból és egy Daggerből épül. Mindezért cserébe kapunk 65 AD-t, és 25% támadási sebességet. Emellett rendelkezik két egyedi passzív hatással is. Az első szerint, ha az utóbbi 2,5 másodpercben nem támadtunk meg senkit, akkor a következő alaptámadásunk biztosan kritikus találat lesz. A második passzív szerint pedig ha kritikusan találunk, akkor egy rövid időre plusz támadási sebességet (25%) és mozgási sebességet (8%) is kapunk 1,5 másodpercre.
Alapvetően ezt a tárgyat a Riot Games az ADC-knek szánná és mivel a krit esély amúgy is ritkább lesz a játékban, elsőre úgy tűnik, hogy minden rendben, ráadásul ezzel a lövészek late game státusza is erősödik. Akkor mi a probléma? Az orvgyilkosok, azon belül is a dzsungeles AD karakterek, akik szintén tudják hasznosítani ezt a tárgyat. Ha kicsit elvonatkoztatunk a konkrét statoktól és a tárgy tényleges hatását nézzük meg egy Rengarra, vagy Kha'Zix-ra, akkor ez sebzés szempontjából lényegében egy erősebb Draktharr.
Amikor jönnek gankelni, jó eséllyel előtte senkit nem támadtak meg 2,5 másodperce, tehát biztosan kritikus találat lesz az első, vagyis kétszeres sebzést okoznak egy alaptámadással és akkor még Rengar például nem Q-zott. Ha netán talán mellé még egy Draktharr is párosul, akkor a burst sebzés egy mides, vagy ADC számára szinte biztosan halálos lesz, feltéve ha elég korán meg tudják ezt venni. És ha minden kötél szakad, az új Infinity Edge-el még true damage is párosul mellé, ergo visszatérhetnek a one-shot AD dzsungelesek, de akár más AD orvgyilkosok is, mint Talon, vagy Zed például. A legjobbat pedig nem is említettük, Gangplank-et. Neki lényegében minden Q-ja fixen kritelni fog, ha eléggé türelmes.
Erről az egészről a Sword of the Divine jut eszembe, bár az tény, hogy erősebb volt, hiszen három alaptámadás, és/vagy három alaptámadás erejéig adott 100%-os kritikus találati esélyt. Nem véletlenül vették ki ezt a tárgyat sem, hiszen pont a fentebb említett karakterek all in potenciálját emelte a magasságos egekbe. Mindemellett a Riot is kimondta, hogy ezekkel a változásokkal pont az a céljuk, hogy az ADC-k early game-jét kezelhetőbbé tegyék és inkább később teljesedjenek ki igazán.
A gondot pont ez a végletesség okozhatja majd, hogy nem mindenkinek lesz jó, de akinek igen, annak nagyon is. Például ahhoz képest, hogy a lövészeknek szánták, ők valószínűleg kevesebbet tudnak majd kiszedni belőle, mint az orvgyilkosok. Mivel ez a két kaszt a játékon belül nagyon eltér egymást, egy valóságos rémálommá válhat a tárgy kiegyensúlyozása, hogy az az ADC-knek jó legyen, de a többiek ne legyenek hirtelen permaban OP-k, -mint ahogy most is kinéz a helyzet.