A lövész meta átalakítása - röpke betekintés a 8.11-es frissítésbe

A lövész meta átalakítása - röpke betekintés a 8.11-es frissítésbe

Egyelőre kilenc tárgy és két rúna átalakítása/bevezetése van tervben, -a Cloak of Agility pedig 9 év után búcsúzik a LoL világából.

Nem is olyan régen már beszámoltunk arról, hogy a Riot a közeljövőben szeretné gyökerestül felforgatni a jelenlegi adc metát. Most elárulták az első konkrétumokat is, és azt kell mondanunk, hogy nem hazudtak az első híreszteléseknél. Előreláthatóan a 8.11-es frissítés után megannyi adc tárgy és két rúna is drasztikusan máshogy fog kinézni. Mindeközben pedig ejtettek pár szót a midseason során érkező frissítésről is.

Ez utóbbiról túl sok konkrétumokat nem osztottak meg velünk sajnos, csak azt, hogy nem kell gigantikus újdonságokra számítanunk, azokból ugyanis volt épp elég az elmúlt néhány szezonváltásnál, szezonközi frissítésnél, vagy épp már itt a nyolcadik szezonban, amikor is a 8.4 során megkaptuk a Conqueror kulcsmesterséget. A Riot szerint ez olyan mértékű újdonság, hogy akár szezonközi frissítésbe is beférne, szóval ez alkalommal is lesznek fontos újítások, mint például az adc meta megfejelése, de nem akkora horderejűek, mint amilyeneket korábban kaptunk. No, de vessük is bele magunkat a tárgyakkal és rúnákkal kapcsolatos újdonságokba!

Rúnák

Rúnák terén bővül a lövészek repertoárja egy új üdvöskével, a Hail of Blades-zel, amely az első három ellenséges hősök ellen kilőtt alaptámadásunkra bónusz támadási sebességet ad. Itt olvashattok róla részletesebben egy korábbi cikkünkben.

A Fleet Footwork sem ússza meg szárazon, a korai szinteken kevesebb mozgási sebességet fog nekünk ajándékozni, illetve az általa biztosított heal mennyiség csak az 1-es és 18-as szinten marad meg ugyanaz, közötte csökken az érték.

Tárgyak

Az Infinity Edge jelentős változásokon megy keresztül. A fegyver maga többet nem ad kritet és többet nem is növeli annak a sebzését, helyette a kritikus találati esélyedet duplázza meg, tehát ha egy másik tárgyól neked már van 30% krit esélyed, akkor az új IE-vel elméletileg felugrik majd 60%-ra. Ezenfelül a krit ütések egy részét true damage-ként adja át, illetve megváltozott a tárgy összetétele is, mostantól két B.F. Sword alkotja azt. A Cloak of Agility teljesen kikerül a receptből, de nem csak az IE receptjéből, az egész játékból is, -így egy olyan tárgytól kell elbúcsúznunk, ami a kezdetek kezdete óta a játék része volt.

A Stormrazor névre keresztelt tárgy egy új kiegészítője lesz a boltnak, amely sebzést és támadási sebességet fog nekünk adni. Két passzív képességgel fog rendelkezni: amennyiben egy bizonyos ideig nem ütünk meg semmit az első lövésünk fixen kritet fog lőni, illetve krit lövés esetén rövid időre megnő a mozgási és támadási sebességünk.

A jó öreg Essence Reaver sem fogja szárazon megúszni ezt a balhét, számos változtatás érkezik majd ő rá is. A tárgy többet nem ad esélyt kritikus ütésre, az alaptámadások többet nem a maximális mana alapján töltenek vissza manát, és a más forrásból származó kritikus találati esély nem csökkenti több a töltési időket ezen a tárgyon keresztül. Ezek helyett az alaptámadások a hiányzó mana értéke alapján fognak minket szépen lassan feltölteni, illetve a végső képességünk használata után a következő basic attackunk egy kis időre bónusz támadási sebességet biztosít számunkra, ez idő alatt pedig az alaptámadásaink csökkentik a töltési időket a nem végső képességnek számító varázslatokon.

A Lord Dominik's Regardhoz is hozzányúlnak kicsit, többet nem ad bónusz sebzést olyan hősök ellen, akiknek a maximális életereje nagyobb, mint a mienké, helyette jelentős mennyiségű páncéltörést fog magában hordozni a fegyver. Továbbá az alkotó elemei közül eltávolítják a Giant Slayert. Mivel a változás egy része a Last Whisperen át következik be, így várhatóan a Mortal Reminder is pofozáson fog átesni.

A BotRK és a Bloodthurster is módosításon fog átesni, ám egyelőre nincs arról információs, hogy ez milyen tekintetben valósul meg.

A megannyiszor életet, sőt meccset mentő Guardian Angel mind a receptjében, mind az értékeiben változni fog. A Cloth Armor helyére a Chain Vest kerül, ennek köszönhetően pedig a tárgy több páncélzattal fog felruházni minket, a megnövelt sebzésen felül.

A Maw of Malmortius akárcsak néhány előtte átbeszélt tárgy szintén egy felemás változtatás áldozata lesz. Több sebzést és több varázsellenállást fog adni, viszont a tárgy által biztosított pajzs többet nem erősödik a varázsellenállásunk mennyisége által.

A számok tekintetében mindez nagy vonalakban azt jelenti, hogy a játék korai szakasza jobban fog fájni a lövészeknek, több sebzést fognak benyelni, a late game során viszont kicsivel nehezebb lesz őket felrobbantani. Ezenfelül az early game során kevesebb, míg a későbbiben több AD-val fogunk rendelkezni összességében. A Riot elmondása szerint számokban ez nagyjából azt jelenti, hogy:

  • -5 páncél
  • -2 alap életerő regen
  • +6-15 életerő
  • +6 életerő növekedés
  • -4 alaptámadás sebzés
  • de +0,7 idővel növekvő sebzés

Aki a 4 értéknyi sebzéscsökkenés miatt aggódna, az hessegesse el a félelmeit, ugyanis ha egy minionnak 4 életereje marad, miután beadtuk neki az elvileg last hitet, a rendszer ugyanúgy meg fogja adni a killt. 

Áttekintve a várható újításokat egyértelmű, hogy a Riot lassítani akar a lövészek erősödésén, a játék egy még későbbi szakaszára akarja kitolni az adc-k idejét, így az olyan, kissé már így is elfelejtett hősök, mint Ashe vagy Vayne, a hősgyűjtemények legaljára csúszhatnak le, aligha fog velük bárki is játszani, főleg rankedet, de ezek egyelőre csak tervek. Továbbá szeretnék elérni, hogy ne csak a krit sebzés vásárlása legyen az egyetlen esélyünk a sikerre, egyéb más buildekre is szeretné rávenni a játékosokat a Riot. Ezek az átalakítások persze más hősökre is kihatással lesznek, hiszen attól, hogy valami lövész tárgy, még nem csak lövészek használják. Yasuonál és Tryndamere-nél is közvetett változásokra számíthatunk.

Ti mit gondoltok erről a vérfrissítésről?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések