Szegényebb supportok, gyengébb pajzsok és gyógyítások várhatóak - Meddler

Szegényebb supportok, gyengébb pajzsok és gyógyítások várhatóak - Meddler

Már megint a supportok vannak terítéken, akikre a 8.12 után komoly változások várnak. Megnyirbálják az aranymennyiségüket, és a pajzsokkal is kezdenek végre valamit.

Meddler ezúttal leginkább a supportok témájával foglalkozott, de azért szó esett a középső ösvényről, és a 8.9-ben bevezetett manaváltozásokról, illetve azok hatásairól.

Az utóbbi hétben folyamatosan figyelték a mágusok karaktereit, hogy mit sikerült náluk elérni. Az alapvető cél az volt, hogy kicsit több manából gazdálkodjanak eleinte, több képességet tudjanak használni, de a lategame-ben visszavettek az erejükből. Ezzel egy fajta egyensúlyt szerettek volna megteremteni és áttenni az erejük egy részét az early game-re, ami nagyjából sikerült is az adatok alapján. Ettől függetlenül akad pár hős, akik továbbra is rengeteg manát tudnak elhasználni, ezért kissé gyengébbnek érzik őket. Itt elsősorban Aniviara, Malzaharra, Cassiopeiara és Taliyah-ra gondolnak. Velük nincsenek annyira megelégedve, -így az ő eseteiket még átvizsgálják, hogy hol lehetne egy keveset visszaadni nekik-, de összességében a változtatást sikeresnek tartják. 

És akkor jöjjenek a supportok, mert itt van miről beszélni. A mid season patch hivatalosan a 8.11 lesz, még akkor is ha ebben az egy patch-ben nem feltétlenül lesznek akkora horderejű, mint a korábbi években. Ezt fogják folytatni majd a 8.12-ben, ahol többek közt a támogatókkal fognak részletesebben foglalkozni. Egyelőre még nem tudják pontosan mit is fognak velük tenni, de azért Meddler felvázolta az alapokat. 

Gyógyítások/Pajzsok

Ezt még akkor vezették be, amikor a supportok sokkal kevesebb aranyból gazdálkodhattak. Mivel ezek jelenleg nem csak egysíkúan erősödnek, például AP-ból, hanem több olyan többszöröző hatás is van a játékban, ami hatással van rájuk, ezért elég nehéz őket kiegyensúlyozni (rúnák, Ardent Censer, stb.). Elsősorban olyan dolgokat fognak megvizsgálni, hogy mennyire értékelték alul ezeket az értékeket, hiszen a tárgyak eléggé olcsóak jelenleg, valamint azt is, hogy esetleg képességenként legyenek erősíthetőek ezek a dolgok, így könnyebben követhetővé váluk az erejük, mennyire függjenek az AP-tól, és milyen tárgyak milyen előnyöket adjanak nekik.

A védekező eszközök megbízhatósága

Mostanság elég sok védekezési mechanizmus sokkal megbízhatóbb, mintha az agresszióra építenénk, itt elsősorban Lulut és Jannát emelték ki. Ők nem jeleskednek túlzottan az agresszióban, de a védelemben annál inkább, amivel a legtöbb próbálkozást megakasztják az ellenfél részéről. Itt a fő pont ezeknek a rizikója lesz, vagyis azzal, hogy egy adott pillanatban védelmet nyújtanak, a védelem lejárta után mennyivel lesznek sebezhetőek, ezt szeretnék jobban kihangsúlyozni az említett hősöknél, hogy ne jelentsen akkora előnyt a védelem elérhetősége. Ez megjelenhet például rövidebb ideig tartó pajzsokban, vagy jobb időzítés szükségeltetik majd a megfelelő védelemhez. Erre olyan ötleteik vannak például, hogy a pajzs mértéke már kevesebb, ha a védett karakter előtte kapott sebzést és hasonlók.

A support tárgyak hatékonysága

Itt elsősorban azokat a tárgyakat vizsgálják meg, amik a pajzsokat és gyógyításokat erősítik, de nem velük foglalkoznak kizárólagosan. Jelenleg elég sok támogató tárgy sokkal olcsóbb, mint amilyennek kellene lennie. Ennek oka az, hogy a supportok mindig is kevesebb aranyból gazdálkodhattak, de az utóbbi évben történt változások óta ez már egyáltalán nem igaz. Így az új aranymennyiség tekintetében kell őket beárazni. Ha más változás nem is történik, biztosan többe fognak kerülni.

Ez lesz a három fő kategória, ami alapján tüzetesen átvizsgálják majd a támogatók helyzetét. Ezek mellett azért más lehetőségeket is feltérképeznek, de ott nem annyira várhatóak változások a közeljövőben. Inkább másodlagos területekként kezelik őket, amikhez csak akkor nyúlnak, ha feltétlenül szükséges, mivel az ottani következmények nem ennyire egyértelműek. És hogy mik ezek?

  • Nagyon változatosság az aranyat/XP-t biztosító support tárgyak terén (ez eléggé nehézkes lehet, mivel hatással van a roamolásra és a wardolási mintákra is, amikkel más problémák merülhetnek fel, ahogy befolyásolnak más ösvényeket)
  • Visszavenni a supportok átadott erejéből, amivel a carryket látják el (ezzel megoldódna pár probléma, így több lövész gyengeséget vehetnének ki, ha már nem annyira support függőek, de eléggé megsínyli a többi ösvény, ha az onnan érkező lehetséges támogatást nézzük)

A következő poszt témáját is felfedte Meddler, ami nem más lesz, mint a True Damage, avagy tényleges sebzés. Elég sok párbeszéd volt ezzel kapcsolatban a fórumokon és redditen is, hiszen egyre többet kapunk belőle. Egyrészt megjelent a Conqueror rúna, valamint az új ADC tárgyak is bevezetnék ezt a mechanikát, ahogy más rúnák is. Egy szóval, sokkal elérhetőbbé vált ez az egyéb esetben igencsak ritka sebzésfajta. Ennek hátterére és indokaira szeretne majd rávilágítani.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések