Fontos játékmenetet érintő változások, rúna és felszerelés balance-ok érkeznek a következő frissítéssel.
Annyi minden történik a hamarosan érkező, 8.11-es frissítés kapcsán, hogy már mindenki csak a fejét kapkodja, hogy most akkor pontosan mi is fog történni. A Riot korábban egy bitang hosszú listát tett közzé az AD tárgyak változásáról, amik bekerültek a PBE-re is, majd néhány nappal később kivették az egészet, mondván, hogy túl erősre sikerültek, szóval a tárgyak egyelőre ismét a tervezőasztalon vannak. A cél azonban nem változott, a csapatjátékból egy egyéni teljesítmény központúbb irányba szeretnének elmenni, erről beszélt Meddler is.
A cél továbbra is a Solo carry
A következő patch-től a Riot szeretné, ha az egyéni teljesítmény több hangsúlyt kapna egy meccs során, ennek érdekében pedig már komolyabb változtatásokat is véghez vittek. Ilyen például a megállításokért szerzett arany, ami már nem az egész csapaté, hanem csak a gyilkosságot elkövetőé. A korai dzsungeles rajtaütések gyengítése is ezt a célt szolgálta.
A 8.11-es frissítéstől a bedöntött tornyokért járó arany szintén egyéni zsákmány lesz. Ennek célja, hogy az a hős legyen erősebb, aki megszerezte csapatának a torony bedöntésével járó előnyt. Ezeknek a változtatásoknak a célja, hogy a játékosok egyéni teljesítményét ne befolyásolják annyira a csapattársaik és képes legyen egy ember is lehozni egy meccset, viszont ez nem mehet végbe a játék más elemeinek változtatása nélkül.
Rúnák
A Celerity rúna jelenleg minden helyzetben jól alkalmazható választás, ami elveszi a figyelmet a többi rúnáról, ezért azok kihasználatlanok maradnak. A Riot szerint ez a probléma nem orvosolható egyszerűen a számok megváltoztatásával, ezért komolyabb átalakításra számíthatunk, ami a mozgási sebességet fogja célozni. Elképzeléseik szerint csak harc során, vagy képességek használata esetén aktiválódik majd.
Felszerelések
A Banner of Command rendkívül érdekes stratégiák megvalósítására ad lehetőséget az ösvények elhagyása után, azonban az ösvényen töltött idő alatt visszafogja az interakciók lehetőségét. Ennek érdekében, a minionoknak adott bónuszok a hősök szintjeinek emelkedésével együtt változnak majd, hogy ezt ellensúlyozzák.
A Shurelia’s Reverie igen hasznos bizonyos hősökön, mint például Vladimiren, vagy Singeden, akik a maguk erősítésére tudják fordítani. A fejlesztők célja ezzel szemben az, hogy a csapat támogatói is jól alkalmazhassák. Ezt szeretnék kiegyenlíteni a következő patch változtatásaival.
Hősök
A Riot tovább dolgozik Taliyah és Kha’zix frissítésén, amit még a 8.10-es patch-ben kezdett el, de még nem valósított meg. Egyéb hősök balance változtatásai is várhatóak, habár jelenleg a rúna, felszerelés és dzsungel változtatások kaptak több figyelmet. Sejuani túlzott gyengítése kapcsán is számíthatunk kisebb változásokra és Zyra növényei sem maradnak érintetlenek.