Szeretnéd kiégetni az ellenfelet? Válaszd Singed-et, a hatás szinte garantált!

Szeretnéd kiégetni az ellenfelet? Válaszd Singed-et, a hatás szinte garantált!

A kiégés mellett ráadásul a folyamatos nyomás is garantált a pályán, hiszen Singed ebben a legjobb. A legszebb az egészben, hogy még az sem baj, ha párszor meghalunk közben, amíg végezzük a dolgunkat.

A toposok sokszor arról panaszkodnak, hogy nem igazán érzik a hatásukat a játékon belül, nem igazán számít, hogy mit csinálnak és ehhez hasonlók. Tény és való, hogy a mostani metában jó eséllyel nem feltétlenül a topos fogja lecarryzni a csapatot, de hogy ne lenne hatása a térképre, az messze nem igaz, főleg ha az ember Singed mellett teszi le a voksát.

Hogy miben más Singed, mint a többi topos? Olyan egyedi játékstílussal rendelkezik, amivel egy másik topos, sőt karakter sem. Lényegében csak futva képes akkora nyomást teremteni a pályán, amire az ellenfelek vagy reagálnak, ezzel pedig felszabadul a csapatunk többi része, vagy nem reagálnak, cserébe sorban hozzuk el a tornyokat és kényszerítjük őket kellemetlen helyzetbe. Miért jó választás?

Egyrészt megoldja azt a problémát, ha a csapat valamiért midre és a dzsungelbe is AD hősöket hozna, így a mi mágikus sebzésünk annál halálosabb lesz az MR nélkül futkározó ellenféllel szemben. Magasabb eloban annyira az ösvénycserétől sem kell tartani, egy kis odafigyeléssel és ésszel könnyedén túl tudjuk élni az ösvényt akár 1 v 2-ben is, jó eséllyel nem is nagyon fogunk találkozni a másik párossal 9 percnél, mert a két torony közötti minionokkal leszünk elfoglalva. Minionok nélkül pedig elég nehéz tornyot hozni még egy ADC + support párosnak is, azért a térképet nem árt figyelni, hogy a többiek merre járnak. 

Az sem akkora probléma, ha a csapatunk nem éppen a legeszesebb, jó eséllyel mi magunk is elég nyomást tudunk kelteni a füstfelhővel, valamint egy jól elhelyezett Zz'Rot Portallal. Ezt szinte bárhol elhelyezhetjük, ahol elég közel van a következő toronyhoz, hogy ott gondot okozzon. Mostanában nagy divat lett a Banner of Command is, így ezzel is élhetünk; különösen akkor, ha sok az AP alapú hős az ellenfélnél. A tornyok, vagy ledöntött tornyok közelében ráadásul plusz mozgási sebességet kapunk, ami a menekülést jócskán elősegíti, az idő nagy részében úgyis tornyok között tartózkodunk majd.

Eleinte kissé furcsa lehet ez a játékstílus, hogy tornyok között kell veszélyeztetni az életünket, de annyira nem nehéz ráérezni, viszont a térkép figyelése elengedhetetlen. Egyrészt itt tudjuk követni a saját ösvényeinket nézve, hogy mikor ér ki a minionhullám a két torony közé például, és akkor kell nekünk ott lennünk. Ezt az időzítést kicsit be kell gyakorolni, valamint pár kulcsfontosságú őrszem sem árt. Ha a csapatunk nem dobja el a meccset már az első 5-10 percben, akkor még jobb esélyekkel indulunk, ha pedig még van olyan kedves dzsungelesünk is, aki 1 vagy netán 2 killt is adományoz viszonylag korán, az maga a mennyország. 

Ez ellen egyébként nagyon frusztráló játszani, hiszen vagy segít folyamatosan a dzsungeles, ami azt is jelenti, hogy nem tud máshol lenni, vagy a minionjaink már a két torony között meghalnak és nem sok esélyünk van nekünk tornyot tolni. Sőt, nekünk a saját tornyunk alatt kell farmolni Singed ellen, ez nem mindenkivel egyszerű. Sőt, a helyzet csak tovább romlik egy-két tárgy után, gondolok itt például a Boots of Swiftnessre, ami a passzívval és egyéb mozgási sebességet adó tárgyak mellett biztosítja azt a mozgási sebességet, hogy sose érjenek utol, a Rylai's Crystal Scepter pedig csak hab a tortán. 

Rúnák terén érdemes az alábbiakat választani.

Az Aery segít a plusz sebzéssel, főleg a Scorch és a Liandry mellett majd később. Az Ultimate Hat, amíg még elérhető, nagyon hasznos, hiszen az ultink rengeteg plusz statot, gyógyulást, manaregent és mozgási sebességet ad, ezzel lehet igazán kikészíteni az ellenfelet, mikor már azt hiszik, hogy elkaptak minket de mégsem. A Celerity egyértelmű a plusz mozgási sebességért, míg a másodlagos Resolve fa a korai túlélést szolgálja.

Tárgyak terén eleinte jól jöhet egy vagy két Dark Seal is. Ezzel jobban ki tudjuk használni a Corruption Potiont, valamint egy-egy szerencsés gyilkosság vagy asssziszt után is kapunk jelzőket. A Boots of Swiftness kötelező, emellé ha elég bátrak vagyunk, akkor jöhet egy Shurelia, ezzel még a csapattársakat is tudjuk gyorsítani, de az esetek nagy részében nem nagyon fogjuk őket látni. Más esetben a Righteous Glory lehet még jó választás szintén a mozgási sebesség és tankosság miatt. A Rylai és a Liandry a füstfelhő igazán idegesítővé tételéhez elengedhetetlen, mert nem elég, hogy folyamatosan sebez miután kiléptünk belőle, de folyamatosan sebez is. 

A legnagyobb fegyverünk azonban magunkon kívül vagy a Zz'Rot Portal, vagy a Banner of Command lesz, attól függően, hogy mit diktál a helyzet. Ezekkel úgy is nyomás alatt tarthatunk egy-egy ösvényt, hogy a közelében sem vagyunk, valakinek fixen foglalkoznia kell vele.

Van még egy nagy előnye Singed-nek. Dariust leszámítva leginkább olyan hősök jók ellene, akik egyébként a saját csapata részére nem feltétlenül nyújtanak sokat jelenleg, legyen az egy Teemo, vagy Heimerdinger, esetleg topos Jayce, aki szintén visszaesik az idő előrehaladtával, -hacsak nincs bődületes előnye. Ettől függetlenül a biztonság kedvéért ha Singed-re esne a választásunk, Dariust küldjük kispadra.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések