Régóta nem nyúltak hozzá külön az ARAM-hoz, de most több régi hibát is javítanak, valamint új tárgyakat vezetnek be!
Ezer éve nem kaptunk ilyen hírt, hogy a Riot nagyobb erőfeszítéssel foglakozik külön az ARAM pályával. Bár nagy tétje nincsen és nem is mindig fair, hiszen a hősöket véletlenszerűen kapjuk, sokan ide jönnek levezetni a feszültséget egy-egy ranked után. Sőt, vannak olyanok is, akik szinte kizárólag ezen a pályán játszanak, mivel nekik a LoL a szórakozásról és nem a tryhardról szól.
Akik sok időt töltenek ezen a jeges pályán, azoknak jó hír lehet, hogy a Riot hosszú idő után újra foglalkozik külön a pályával, legalábbis a legújabb PBE patch szerint.Nézzük mire számíthatunk. Először is egy hatalmas hibát javítottak ki, amit minden bizonnyal ti is észrevettetek már. A játék elejét a megfelelő mennyiségű XP-vel kezdjük, ami pont elegendő a 3-as szinthez. Ez azért fontos, mert eddig hármas szinten indultunk, viszont 0 XP-vel indultunk, vagyis egy örökkévalóságnak tűnhetett, amíg megléptük a négyes szintet.
Nehezebb lesz a Dark Harvest jelzőket is összeszedni, legalábbis a mostanihoz képest. A kiiktatásért eddig 5 jelzőt kaptunk, mostantól azonban csak 4-et, míg az ágyús minionért kapott 4 helyett 2 jelző jár.
Szomorú hír lehet a tankoknak, hogy az ARAM pályáról nyugdíjba vonul a Warmog's Armor, nincs több végtelen HP visszatöltődés, ami elég OP volt, ha belegondolunk, hogy amúgy nem lehet hazatérni a kezdőre gyógyulni. Köszönjük, hogy eddig velünk voltál.
Amellett, hogy a Warmog visszavonul, kapunk három új tárgyat, amiket csak az ARAM pályán érhetünk el. Ezek egyike a Bloodletter's Veil. Szemfülesebb és tapasztaltabb játékosoknak ismerős lehet az ikon, hiszen már korábban szerepelt a a játékban.
Ez lényegében a Morello egy másik változata, ugyanúgy 15 magic pent ad, valamint 75 AP-t és 350 HP-t, a különbség mindössze 5 AP és 50 HP a másik tárgyhoz képest. A különbség a passzívban van, ugyanis ha eltalálunk valakit egy képességgel, kapunk egy 2 másodpercig tartó pajzsot, ami felfogja az első minket eltaláló képességet. Szóval röviden kapunk fél percenként egy Sivir E-t, ha találunk valamivel, ami sebez is.
A másik újdonság egy új fajta cipő, Ghostwalkers névre hallgat, és eszméletlen durva. 45 mozgási sebességet ad és egy nagyon egyed aktív képesség. Hatására 6 másodpercig szellemszerűvé válunk, ez alatt át tudunk sétálni a tereptárgyakon, mint Kayn. Amíg a falakban mozgunk, vagy bármi másban, 125 mozgási sebességet kapunk, célozhatatlanná válunk (ebben különbözik Kayn-től), láthatatlanok leszünk (nem rejtőzködés), viszont némítás alatt állunk, vagyis nem tudunk közben képességet használni.
Fontos részlet még, hogy a Predator rúna nincs hatással erre a cipőre, vagyis a kettőt nem lehet együtt használni, ennek valószínűleg leginkább technikai oka van, mivel ezt is azt is külön nehéz lenne ugyanazzal a gombbal aktiválni.
Végezetül jön még a Spectral Cutlass, ami 70 AD-t, 18 Lethality-t ad, valamint egy aktív képességet, ami az alábbiakat tudja: Jelöld meg a jelenlegi helyzeted. Négy másodperccel később visszatérsz erre a megjelölt területre.
Ez nagyon sok outplay lehetőséget ad, hiszen bármit csinálunk, visszakerülünk ide, lehet ezt kombózni a hógolyókkal is, vagy rengeteg más karakterrel.