Rengeteg újdonság érinti a dzsungelt -kezdve a tárgyaktól egészen az egyes táborokig- és talán végre visszatérhetnek a manaéhesebb AP dzsungelesek is.
Hősök terén kevesebb, de a dzsungelt érintő frissítésekből annál többet kaptunk. Nézzük is őket szépen sorra.
Kezdjük először a hősökkel, mert azért itt is lesznek újdonságok.
A korábbi gyengítések ellenére még mindig nagyon erősnek bizonyult. Most további nerfeket kapott a Riot-tól. Az alap HP visszatöltődését 10-ről 9 HP-ra vitték le 5 másodpercenként.
A legnagyobb gondot az E (Roar of the Slayer) okozta, amivel tank ellenére elég magabiztosan tudott poke-olni az ösvényen. Ezt finomhangolják most, egyrészt az alap sebzését minden szinten öttel csökkentik, így 65/100/135/170/205-ről beszélhetünk, az AP rátája 0,4-ről 0,55-re nő. Nem okoz bónusz sebzést viszont a másodlagosan eltalált ellenfeleknek, 130% helyett 100%-ot üt az ellökött minion. A páncélcsökkentést viszont erősítették, mostantól minden eltalált célpont 20%-ot veszít, -ráadásul 2,5 mp helyett 4 mp-re.
Az ultijánál (Unstoppable Onslaught) nem sok minden változott, egy hibát javítottak, így már nem fog megakadni egy szövetséges Azir ultifalán.
A buffjai óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend ez a lila szörny. Kicsit túlzottan elszabadult erősített ultijának köszönhetően, így ezt gyengítik.
Az R (Sadism) CD-jét növelték, főleg a late game-ben, hármas szinten már 20 mp a különbség, tehát mostantól 110/100/90 mp-et kell várni rá, cserébe 3-as szinten 100% HP-t gyógyít rajtunk, ami elég izmos. Ezért a költségét is feljebb vitték és az aktuális HP-nk 20%-a helyett 25%-ot kell áldozni rá.
A kis yordle nem kapkodta elég gyorsan a lábát a pályán, -így kapott 340 helyett 345-tel fog rohangálni a pályán.
Zac-nél egyértelműen egyensúlyról beszélhetünk. Bizonyos képességei pont, hogy kevesebbet kapnak AP-ból, mások meg többet.
A W (Unstable Matter) mostantól nem okoz plusz 2% maximum HP alapú sebzést minden 100 AP után. Minden más marad a régiben.
Az E (Elastic Slingshot) pont ellenkezőleg nagyobb AP rátát kapott, 0,7 helyett 0,9.
Az ultija (Let's Bounce!) úgyszintén 0,7 helyett 0,9-es AP rátát kapott. Ezeknek a növekedéseknek köze lehet ahhoz is, hogy megváltozik az AP dzsungeles tárgy is ebben a patch-ben, így bátrabban lehetett az AP rátát növelni.
A W (Caretaker's Shrine) kissé drágának bizonyult ahhoz képest, hogy mennyit is ad, ezért a manaköltségét 90-ről 70-re vitték le.
Kevésbé fogják büntetni Kindredet, főleg a játék közepétől fogva, ahol már a saját csapattársaink is elvisznek néha dzsungeltáborokat. Az új passzív (Mark of the Kindred) hatás szerint, akkor is megkapjuk a jelzőt egy táborból, ha a meghalása előtt 6 másodperccel beleütöttünk, tehát akkor sincs probléma, ha más viszi el a csapatból.
Mint azt Zac-nél már kiemeltük, alapjaiban megváltozik a dzsungeles AP tárgy, ami a hatásait és az összetevőit illeti. Az ára ugyanúgy 2625 arany lesz, viszont a Stalker's Blade + Aether Wisp + Amplifying tome helyett az egyik dzsungeles kezdőtárgy (Stalker's Blade, Skirmisher's Sabre) kell majd, illetve egy Lost Chapter és 325 arany. Az eddigi 7%-os mozgási sebességet ugyan elveszik, de kapunk cserébe még 300 manát, valamint 10% CDR-t.
Teljesen megváltozhat a wardjáték és felértékelődhet a supportok pozíciója. A trinketből kapott wardok ugyanis tovább tartanak (60-120 mp helyett 90-180-ig), viszont ritkábban is kapjuk majd őket (180-90 mp helyett 240-120-anként). Ez azt is jelenti, hogy a wardok takarításáért részben felelős supportok és kicsit a dzsungelesek helyzete felértékelődik, valamint potenciálisan még kevesebbet fogunk látni a pályából, ha valaki Sweeperrel végigmegy a megfelelő útvonalakon.
Bevezettek egy olyan plusz szabály, hogy a támogató tárgyak és a dzsungeles tárgyak exkluzívak lesznek, tehát nem lehet a kettő egyszerre nálunk, vagy egyik, vagy másik.
Rúnák terén PBE-n sok minden próbált ki a Riot, íme mit hagytak meg végül.
Domination vonalon a Cheap Shot sebzése 12-30-ról 15-60-ra emelkedik, míg a Ingenious Hunter eleinte 15% tárgy CDR-t ad, viszont kiiktatásonként csak 5% pluszt ad, így is 30% lesz a vége.
A Sorcery vonalon csak a Phase Rush változik, több mozgási sebességet ad eleinte, 15-40% helyett 25-40%-ot.
A Resolve ágon nagyon szeretnék megszüntetni a Bone Plating egyeduralmát, ezért a Demolish 125 helyett 175 plusz sebzést okoz a tornyoknak. A Chrysalis 60 helyett 50 HP-t ad, míg a Bone Plating sebzéscsökkentése 20-50 helyett 15-40 lesz.
Inspiration vonalon a Perfect Timing, avagy a Stopwatch aktiválásáig 10 perc helyett cska 8-at kell majd várni.
A következő oldalon a dzsungelváltozásokkal folytatjuk, amiből lesz egy "kevés".
Összességében elmondható, hogy a dzsungel kevesebb XP-t fog adni, de később növekszik az XP a szintekkel együtt. Ennek oka abban keresendő, hogy túlzottan nagy ráhatása volt a dzsungeleseknek a játékra, hármas szinten már vígan gankelhettek bármelyik solo ösvényre még akár előbb, hogy ott meglépnék a 3-as szintet. A Rift Scuttler is teljesen új szerepet fog kapni.
Új hatásként a dzsungelszörnyek XP mennyisége nő, egészen 7-es szintig és nem kapunk 5%-kal kevesebb XP-t egy tábornál akkor, ha előnyben vagyunk. Emiatt természetesen a táborok XP mennyisége is változik az alábbiak szerint:
- blue és red buff: 180 helyett 115-180
- nagy Krug: 120 helyett 100-157
- közepes Krug: 35 helyett 35-55
- kicsi Krug: 7 helyett 7-11
- nagy farkas: 100 helyett 65-102
- kicsi farkasok: 40 helyett 25-39
- nagy pengecsőr: 62 helyett 56-88
- kicsi pengecsőrök: 35 helyett 19-30
- Gromp: nem fog 37,5%-al csökkentett XP-t adni az első kiszedéskor, valamint a közepes és kicsi Krugok, meg a nagy pengecsőr nem adnak 25%-kal kevesebb XP az első kitakarításkor
- a nagy Krug első kitakarításakor 50 helyett csak 30%-kal csökkentett XP mennyiséget kapunk
Ezen változások miatt megint ki kell majd matekozni a megfelelő útvonalakat a dzsungelben, hogy mi lehet a leghatékonyabb, valamint lesz egy nagyon fontos változás még, ami mindezt befolyásolhatja. Ez nem más, mint a Rift Scuttler, avagy a suhanó sutyerák.
Korábban már írtunk róla, hogy új köntösben láthatjuk majd, és valóban így lett. 800-3920 HP helyett 1200-2480 HP-ja lesz, tehát a mostanihoz képest később könnyebb lesz megölni. XP tekintetében hatalmas előrelépést tett, az eddigi 10 helyett 115-230 XP-t kapunk belőle szinttől függően, valamint aranyban is többet kapunk a fáradozásainkért, 70 helyett 70-140-et. Korábban is fog megjelenni, 2:15 helyett már 2:00-kor.
Az első megjelenéskor még a mostanihoz hasonlóan kettő lesz belőlük a pályán és mindkettőt meg kell ölni, hogy az újraéledési idő egyáltalán elinduljon. Ezt követően viszont csak egy lehet a pályán. Hogy ez északon, vagy délen lesz-e, ugyanúgy fog eldőlni, mint a sárkányok típusa, tehát véletlenszerűen. Ezt mindig jelzi majd a játék, hogy pontosan hol fog megjelenni, ráadásul időben. A újjáéledési idő 180 mp helyett csak 135. A Rift Scuttler sokkal sebezhetőbb, amíg hard CC hatása alatt áll, most már ezt a játék is jelezni fogja nekünk vizuálisan. Emellett sokkal kisebb eséllyel fogja felzabálni a gyógyító gyümölcsöket.
Hogy ne unatkozzunk, a dzsungeles tárgyak terén is történtek tovább változtatások.
A Hunter's Talisman sebzése nőtt a szörnyekkel szemben, 45 helyett 60-at okoz 5 mp alatt, és 25 helyett 30-at gyógyít minden sebző hatás után. 150% manaregent viszont már nem fog nyújtani, mint eddig, helyette maximum 40 manát tölt vissza 5 másodpercenként a hiányzó manánk alapján a dzsungelben és a folyóban is. Az első megölt nagy szörny plusz 120 XP-t fog adni.
A Hunter's Machete esetében is nő a szörnyek elleni sebzés 25-ről 35-re. Nem biztosít már 15%-os támadási sebességet 2 másodpercig, ha megütünk egy dzsungelszörnyet, viszont itt is megkapjuk azt a 120 extra XP-t az első tábor után.
A Skirmisher's Sabre-nél is eltűnik a 15%-os támadási sebesség, viszont 30 helyett 40 plusz sebzést kapunk a szörnyekkel szemben. A 225%-os manaregentől is búcsút vehetünk, jön itt is a korábban leírt maximum 40 manás visszatöltés a folyóban és a dzsungelben. Jár a 120%-os XP bónusz is.
A Smite hatását leszámítva ugyanazok a változások jöttek a Stalker's Blade-re, mint a Skirmisher's Sabre-re.
Végezetül pedig nézzük a jutalmakat. Korábban a Riot kiemelte, hogy szeretné ismét kicsit jobban visszaadni az egyén kezébe sorsának irányítását, így variálnak a gyilkosságok értékén:
- fejvadász: az asszisztok nem kapnak plusz aranyat, ha valakit lekapcsolnak
- egy gyilkosság: 100 arany elosztva helyett nem jár érte semmi plusz
- két gyilkosság: 150 elosztva helyett nem jár érte semmi plusz
- három gyilkosság: 300 arany elosztva helyett 200 arany csak a gyilkosnak
- négy gyilkosság: 350 arany elosztva helyett 250 arany csak a gyilkosnak
- öt gyilkosság: 450 arany elosztva helyett 300 arany csak a gyilkosnak
- hat vagy annál több gyilkosság: 450 arany elosztva a helyett 300 arany + 25 minden további gyilkosságért annak, aki leszedi
- ha valakit lekapcsolnak nem három szintet veszít a fejpénzéből, hanem visszaesik nullára
Ezen kívül bekerültek az új Pulsefire Skinek, azaz Riven, Twisted Fate és Shen!