A tornyok rémálma - avagy miért jó a Banner of Command?

A tornyok rémálma - avagy miért jó a Banner of Command?

Mostanság elég gyakran látjuk ezt a tárgyat -leginkább toposok és ritkábban supportok kezében-, de néha napján még egy-egy midesnél is előfordul. Miért ennyire hasznos?

Elég sokáig nem kapott figyelmet a Banner of Command, pedig már időtlen idők óta benn van a játékban. A receptje sokat változott az évek során, bár az Aegis of the Legion régóta az összetevők között, a mostani Raptor Cloakos változat a 7.12-es patch-csel együtt jött be. Sok évet megélt már tehát, de a profik között leginkább az utóbbi 1,5 évben kapott nagyobb figyelmet. De miért pont most? 

A jelenlegi meta is eléggé kedvez neki, főleg tank toposokon és tankosabb utility supportokon, mint Thresh, vagy Braum. A válasz leginkább abban keresendő, hogy jelenleg a profi meta sokkal inkább makró központú, mint amilyen pár évvel ezelőtt volt, rengeteget fejlődött a csapatjáték irányába a League of Legends.

Mindamellett, hogy egész jó tank statokat ad a Banner, remek eszköz arra, hogy távolról is nyomást tudjunk helyezni egy adott ösvényre. Régen egyébként erre egy külön idézői képesség is volt (Promote néven), de ezt még a játék indulásának hajnalán kivették.

Visszatérve a távoli nyomásra, a Banner of Command hatása, hogy egy miniont felerősít, célunk általában egy ágyús minion kiválasztása, mert az okozza a legtöbb kárt az ellenfélnek. Egyik fontos hatása, hogy az a minion teljesen immunis lesz mindenféle mágikus sebzésre, így AP karakterek elég nehezen tudják kezelni. 

A legjobb az egészben pedig az, hogy nem kell az adott ösvényen lennünk ahhoz, hogy azt fel tudjuk tolni egészen az ellenfél tornyáig. Lényegében olyan, mintha lenne egy hatodik ember a csapatban, akinek az az egyetlen dolga, hogy splitpush-oljon. Sőt mi több, minden egyes miniont, vagy tornyot, amit az erősített minion öl meg, azért a Banner of Command tulajdonosa kapja meg az aranyat, -még akkor is, ha a térkép másik felén van. 


Itt még duplázódott a Banner of Command és a Baron buff, de azóta is könnyedén döntenek tornyot az erősített minionok, csak épp nem ennyire gyorsan.

Mivel ekkora hangsúly került a minionhullámok kezelésére, ez egy felbecsülhetetlen eszköz lett. Ha a support is rendelkezik vele, vagy csak a topos épp boton van teleporttal, akkor azon felül, hogy feltolja a hullámokat, ezt is ott tudja hagyni egy minionon, ha kettő van, még hatásosabb. Emiatt az ellenfélnek csak korlátozott ideje lesz például a Baron körül "táncolni", mert előbb utóbb a tornyaik és/vagy az inhibitor be fog dőlni. Nyilván ilyenkor a teleporttal rendelkező topost szokták oda küldeni, de ilyenkor jó eséllyel a miénk is ott van, tehát megy a harc az ösvény irányításáért, amíg a Baronhoz nem kell teleportálni. 

Ahogy már említettem, teljes mértékben hatástalan rájuk a mágikus sebzés. Jelenleg több olyan karakter is akad, aki nagyon hatékony ebben, hogy akár szélső ösvényeken tolja a hullámokat. Itt meg lehet említeni Ryze-t, Cassiopeiat is akár, vagy netán Aniviát, de Vladimir is ugyanúgy valid választás erre a célra. Nekik a képességeik és a sok AP tárgy miatt nagyon gyenge az alaptámadásuk, így egy ideig ellesznek azzal az erősített minionnal. Minden másodperc, amit annak eltakarításával tölt, nem tud a csapata mellett tölteni, pedig az AP alapú karakterek képviselik az ADC-k mellett a legtöbb sebzést a játékban; ezt egyértelműen az előnyünkre tudjuk fordítani.

Mindamellett, hogy nyomást gyakorlunk vele a pályára, arany tekintetében is egy nagyon hatékony tárgy. Mindössze 2200 aranyba kerül, cserébe kapunk 60 páncélt, 10% CDR-t, 125%-os alap HP regenbt és még 30 mágikus ellenállást is. Két egyéb hatása is van, tornyok mellett, legyen az saját, vagy ellenséges, sőt a romok is számítanak, 2 mp-re 20%-os mozgási sebesség bónuszt kapunk, illetve az aktív hatásával a minionokat erősíthetjük. Ha aranyra lebontunk minden statot, 108%-ban éri meg a tárgy megvétele és mindez csak a statokra vonatkozik. A passzív és aktív részére tehát nem; ha tornyok közelében vagyunk mindez 144%-ra megy fel. Ebben azonban még mindig nincs benne az aktív hatás: ennek nehezebb mérni az értékét objektíven.

Röviden tömören: ha tankot játszunk topon, és az ellenfél nem csak AD alapú, vagy tankosabb supporttal vagyunk, -mindenképp érdemes elgondolkozni rajta. Utóbbi esetben azért nem árt mérlegelni, mivel Aegis-ből épül és a Locket of the Iron Solaris sokszor jobb vétel lehet egy támogatónak.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!