Visszatér a Smite midre, jobb lesz ha felkészülünk rá!

Visszatér a Smite midre, jobb lesz ha felkészülünk rá!

A legújabb 8.10-es patch nem csak a dzsungelt borította fel, látszólag a midre is nagy hatással volt, ahol egy új őrület van születőben.

Mintha visszafele utaznánk az időben, legalábbis a mid metát tekintve. No nem a hősökre kell gondolni, sokkal inkább arra, hogy a tegnapi patch megjelenésével újfent kezd visszatérni a Smite a középső ösvényre. Erre már több ízben is láttunk példát, amikor a Riot ezzel kísérletezett, először a kék AoE smite jött be midre valamikor az 5. szezon derekán, illetve a piros Smite-ot láthattuk topon is, leginkább Shyvana és Hecarim kezei között.

Akkor sem tartották túl egészségesnek ezt a jelenséget, a Smite-nak továbbra is a dzsungelben lenne a helye, de most nagyon úgy néz ki, hogy megint ez fog történni a midesek között. Ezúttal a jelenséget nem egy új Smite típus okozza, pusztán a dzsungel és azon belül is a Scuttle Crab változásai. Összességében elmondható, hogy a Riot célja az új patch-csel a dzsungelesek visszafogása volt. Ezt kitűnően megvalósították, olyannyira, hogy szinte teljesen ki is lehet őket zárni a játékból, ha elég agresszív a mides. 

A fentebb leírtak okozzák most újfent ezt a jelenséget. A dzsungel XP már nem annyira könnyen elérhető, főleg eleinte, ezért minden, amit megtagadnak a dzsungelestől, az még jobban fog fájni és annál jobban jön a midesnek. Mivel az első megjelenést leszámítva a Scuttle Crab, avagy suhanó sutyerák csak egy helyen jelenik meg, sokkal többet ér. 10 helyett már először is 110 XP-t jelent, ami egészen 230-ig mehet fel. Összehasonlításképp, alább láthatjátok, hogy mennyi XP kell egy-egy szinthez.

A közelharci minion 59 XP-t ér, a távolsági pedig 29-et, tehát ágyús minion nélkül 264 XP-vel leszünk gazdagabbak. Nyilván ezzel nem versenyezhet önmagában egy dzsungeles tábor sem, de nem is ahelyett hozzuk el őket, hanem mellette. Ez által sokkal több erőforrásból dolgozhatunk miden és még az ellenfél dzusngelesét is visszafogjuk jócskán. 

Mivel Smite-unk van, ezért meg tudjuk venni a dzsungeles tárgyakat, amikre szükségünk is lesz, azon belül is Red Smite-osra. A legtöbb AP midesre természetesen az AP tárgyak hozzák, ami most már 300 manát és 10% CDR-t is biztosít, valamint egy szempillantás alatt el tudjuk hozni a raptor tábort és a sutyerákot is, amikor megjelenik, ergo jó időzítés mellett nem veszítünk semmit az ösvényen és csak még több farmunk lesz. 

Összehasonlításképpen a fentebbi táblázatot nézve, arany szempontjából egy bizonyos idő után jobban járunk a sutyerákkal, mint egy teljes minionhullámmal, ha nincs benne ágyús minion, ugyanis a sutyerák 140 aranyat ér, a 3 közelharci és három távolsági minion pedig összesen 105 aranyat. Persze nem csak a sutyerákra kell gondolni, simán szóba jöhet a raptor tábor is, mint már említettem. A Hunter's Talisman (A Vadász Talizmánja) ráadásul erősebb lett, 45 helyett 60-at sebez a szörnyeken pluszba 5 másodperc alatt és 25 helyett 30 életerőt tölt vissza minden találat után. A Smite-tal a nagyot nagyon könnyű befejezni és ha egy kicsi AoE sebzésünk is akad (mideseknél nem ritka), akkor 2-3 másodperc alatt eltüntetjük az egészet. 

A patch csak tegnap jelent meg, de már most egyre többen használják ezt a taktikát, köztük Shiphtur, egykori profi LCS mides is, aki most valahol 600 LP környékén csücsül Challengerben az NA szerveren.

Elsősorban közelharci midesekre ajánlja, mint Ekko, vagy akár Diana, de ugyanúgy mások is szóba jöhetnek, mint Zoe, vagy a bátrabbaknak Aurelion Sol. Ez a kezdés ráadásul azért is jó, mert ha egy nagyon burst alapú hőssel megyünk szemben, egy kis sebzést beáldozva a Cinderhulk utat is válaszhatjuk, rengeteg HP-t és egy folyamatosan sebző aurát kapva. A legjobb az egészben pedig a cserék. A red Smite 20%-kal csökkenti az eltalált célpont minden sebzését ránk nézve, míg a mi alaptámadásaink égetés formájában további tényleges sebzést is okoz. Az elsődleges szempont azonban továbbra is a dzsungel változás, ahogy ezt Shiphtur is elmondta.

"Szia, nagy rajongód vagyok, egy gyors kérdésem lenne hozzád: miért kell Smite midre, belassult a dzsungel a legújabb patch-ben, még egy Smite nem lassítaná be még jobban? Mi a cél a mides, vagy a topos Smite-tal?

Épp most válaszoltad meg a saját kérdésed. A dzsungel most nagyon lassú, ha el tudom venni magamnak azokat a táborokat (Scuttle crab, raptorok, esetleg farkasok - a szerk.) akkor az ellenfél dzsungelese még lassabb lesz, ha el tudom ezeket tőle venni, és vele együtt az XP-t is, úgy hogy amúgy is nerfelték a dzsungeleseket, akkor nagyon rossz helyzetbe kerülnek"

Érdemes lesz tehát felkészülni erre az újdonságra, amíg nem talál ki valamit a Riot, bizonyára menni fog a dolog, hiszen ki akarnak lemaradni a másikkal szemben, ha sokkal több táborhoz férhetünk hozzá és ezzel együtt több XP-hez, valamint aranyhoz, na meg jobb cserepotenciálhoz. Leginkább azok fognak előnyt élvezni, akik jó waveclearrel rendelkeznek és ténylegesen hasznát tudják venni a Red Smite hatásait összecsapásokban. 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések