ARAM rajongók, nagyon király változások jönnek a játékmódba!

ARAM rajongók, nagyon király változások jönnek a játékmódba!

Évek óta várt frissítések jönnek.

Több mint 2000 ARAM meccsel a hátam mögött bátran ki merem jelenteni, hogy a 8.11-ben érkező update a legjobb, ami valaha az ARAM játékmóddal történt! Azok számára, akiknek nincs idejük/kedvük, hogy kövessék a hagyományos 5v5-ben levő változásokat, vagy egyszerűen csak nem akarnak rankedezni, de élvezik a véletlen faktor okozta izgalmat és a rövid, pörgős, lényegében 20 perces teamfight-okat, a Howling Abyss az alfa és omega. 

Persze azért akadnak hátulütők is, hiszen a meta valamennyire erre is rányomja a bélyegét: ha poke kompozíciót sorsolt a játék a csapatodnak és megnyered az első 3-4-5 percet, akkor az ellenfél fel is adhatja. Ha tankosabb csapatot kaptál, de okosan játszod meg a játék elejét, akkor nincs az az isten, hogy a végén lebontsanak. A Riot az elmúlt években "jóvanazúgy" mentalitással állt hozzá a játékmódhoz, de néhány hónapja elkezdtek többet foglalkozni vele: ilyen volt az, amikor hozzányúltak a kapott arany mechanikájához, ezzel felgyorsítva a meccseket akár 10-15 percesekre. Most azonban valami egészen más, és egészen király dolog jön!

Új hősválasztási fázis

A Champ select legnagyobb problémája a hősválasztás volt: a random faktor valahol jó, de ha mindannyian tankok vagytok a csapatban és te a két rollodból két tankot forgatsz, azzal nincs előrébb a csapat, te meg kifordulsz a világból, hogy hogy lehettél ennyire peches. Az új hősválasztás úgy fog kinézni, hogy ha te, vagy bármelyik csapattársad elrolloz egy hőst, az bekerül az "elérhető hősök" csoportjába, vagy ahogy a Riot hívja, a kispadra, ahonnan bárki tud tradelni bármit. 

A rerollok is gyorsabban fognak jönni. Ha még nincs meg minden hős, akkor nagyjából egy rerollt kapsz majd minden második meccs után, ha megvannak a hősök, meccsenként jön a reroll! Bővül az ingyenesen játszható hősök száma is ARAM-on, amely a korábbi 3 sima FTP hőscsomagot fogja tartalmazni, azaz 42 hős közül fog majd a játék választani neked, olyan hősökből is, akik esetleg nincsenek meg, de benne vannak az adott időszak ingyenesen elérhető karaktereiben.

S mint Super

Régóta fájlalta a közösség - és köztük én is, hogy a mastery rendszer az Idézők Szurdokára lett kódolva, emiatt pedig irtózatosan nehéz volt ARAM-on "S"-t szerezni. Most a fejlesztők alakítottak a formulán, így a 8.11-től ez egyszerűbbé válik.

Rövidebb feladási idők itt is

A játék elejét is átalakítják: itt is lesznek "kapuk", amelyek 15 másodperc után engednek ki a kezdőről, ezt mondjuk én személy szerint sajnálom, mert tök jó 15. másodperces taktikákat lehetett kidolgozni, ha gyors volt a csapat és már akkor az ellenfél oldalán levő bokorban vártátok az első áldozatot, amikor a másik csapat ébredezett. Most ezt kiveszik ezzel a kapuval, mindenkinek lesz egy kis ideje arra, hogy tárgyakat vegyen és elinduljon. 

0 helyett 662 XP-vel kezdjük majd a meccset, így nem lesz olyan torzítóan nagy különbség 3-4-re, és 4-ről 5-re lépés között. A játékot pedig még jobban felpörgetik a feladási idők rövidítésével, az 5 emberes feladás már 8 perctől él, a 4 az 1 elleni pedig 12 perctől működik. A Remake nem fog bekerülni ebbe a játékmódba.

Visszatér Bilgewater

Fontos, hogy a fenti változtatások egyelőre csak eseményekhez kötöttek, de ha pozitívak a visszajelzések, akkor hosszú távon is bevezetik őket. A Bilgewater event alatt lesz néhány tárgy- és rúnaváltoztatás is: utóbbi a Dark Harvestet célozza, a hősökből kapott lélekesszenciákat 5-ről 4-re, a cannon minionokból kapottat 4-ről 2-re csökkentik.

Tárgyak esetében a Warmogot teljesen kiveszik, de jön három új tárgy is! 

Ghostwalker

Egy olyan cipő, amellyel a közelharci hősök egy rövid időre láthatatlanná válnak és át tudnak menni a falakon (helló, Kayn!).

Spectral Cutlass

Egy olyan fegyver, ami ledob egy jelet a földre aktiváláskor, egy bizonyos idő után pedig a hőst "visszarántja" a jelhez, bárhol is van.

Bloodletter's Veil

Kicsit hasonló a Banshee's Veilhez, ez az AP/Mpen tárgy pajzsot ad a tulajdonosának, amikor az képességgel sebzést okoz.

Team Health Relics

A mostani gyógyító pontok helyét átveszik - legalábbis az esemény idejére - a csapatgyógyító pontok, ha valaki felveszi középen, akkor egy adott sugarú körben, néhány másodpercet követően gyógyul mindenki, valahogy úgy, mint most a Redemption tárgy esetében, csak sokkal többet. Fontos, hogy ez MINDKÉT csapat játékosait gyógyítja, tehát az is cél, hogy az ellenfél játékosait kizárd a körből. Viszont a mostani 60 másodperc helyett már csak 90 másodpercenként jönnek majd a gyógyítások, -szóval óvatosabban kell majd játszani. 

Ti mit gondoltok ezekről a változásokról?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések