Unjátok a régi játékmódokat, vagy csak pihennétek két ranked között? Mit szólnátok egy zászlóelfoglalós játékmódhoz?
A Capture the Flag, avagy zászlórabló játékmód már régebben is borzolta a játékosok fantáziáját, azonban eddig hírét se hallottuk annak, hogy a Riot akár csak tervezne is hasonlót. Népszerű játékstíluson alapuló játékmód korábban már létezett, ez a Dominion volt, mely saját pályát is kapott, Kristályseb néven, sőt, a Riot még egy saját társasjátékot is kiadott, Mechs vs Minions néven. A Dominion különböző okok miatt már évekkel ezelőtt leköszönt, és a Mechs vs Minions megjelenése óta is 2 év eltelt már, így sokak szerint ideje lenne felfrissíteni a repertoárt, mégpedig egy zászlórabló révén.
Hol és hogyan
A Szurdok, a mindenki által leginkább ismert pálya sajnos túl nagy lenne egy ilyen játékmódhoz, ha tehát nem akarnak vadiúj pályát csinálni a fejlesztők, a másik két, kézenfekvő pálya az Ordító Szakadék és a Kanyargó Rengeteg. Az előbbi egyszerű, lineáris pálya lévén nem biztos, hogy megfelel a célnak. Míg az 5-az-5 ellen feszülésre tökéletes, egy zászló átcsempészésére majdhogynem teljesen alkalmatlan. Azonban a Kanyargó Rengeteg már sokkal ideálisabb. Az alapötlet szerint a zászlók az oltárok helyén helyezkednének el, vagy alternatív megoldás szerint a csapat kapna egy percet eldönteni, hol szeretnék biztonságba helyezni a lobogójukat. Ezt követően -funkcionáló tornyok nélkül- megkezdődne a játék és a taktikázás.
Egy kör akkor érne véget, ha valaki sikeresen ellopta és kézbesítette az ellenfél zászlóját a saját kezdőjéhez anélkül, hogy meghalt volna. Alternatív megoldás szerint pedig lehetőség lenne a zászló újbóli felvételére és tovább- vagy éppen visszavitelére a tulajdonosok által. Ezután a két csapat helyet cserélne és ismét elindulna a kör. Aki pedig előbb nyer két menetet, az lesz a győztes. Ha pedig igazán érdekessé szeretnénk tenni a módot, a játékosok hősöket is cserélhetnének két kör között.
Hősök és aranybevétel
A játékmód a pörgős, izgalmas menetre épülne, így célszerű lenne néhány változtatás eszközölése is. Ilyen lenne például a holtan eltöltött idő lerövidítése és az arany kérdése. A gyilkosságokon kívül máshonnan sem ártana pénzt szereznünk, így - mivel farmolni nincs lehetőségünk - a passzív aranybevételt is növelni kéne. Másik kérdés egy-egy OP hős helyzete. Egy zászlórabló Shaco hasonlóan élhetetlenné tenné a játékot, mint Kassadin és Karthus az URF-ot. Ennek egyszerű megoldása, hogy kitiltjuk ezeket a hősöket a játékmódból, vagy a szabályok megvariálásával, ők elejtenék a zászlót, mint azt az Overwatch hősei is teszik mozgás módosító képesség használata közben, például Reaper esetében. Így Shaco és Kassadin nem ugrálhatnának falakat ingyen, de az extra mozgási sebesség megmaradna, mint például Lucio esetében.
Ti mit szóltok az ötlethez, játszanátok egy ilyen játékmódot?