Súlyosan büntet a ranked rendszer promok környékén!

Súlyosan büntet a ranked rendszer promok környékén!

Sokszor alig pár LP-ért játszunk és a sikertől, vagy a bukástól függetlenül sosem látjuk ennek az eredményét. Lehet rá jó megoldás?

Mindenki szeret felfele mászni a rangsorolt létrán, ám ez néha nehezebb, mint kellene. Most tekintsünk el a játék körülményeitől és a csapattársainktól, első sorban koncentráljunk magára a rendszerre, ami az előrelépésért felelős. Aki játszott már valaha rangsorolt meccset, az nagyjából tisztában van a rendszer sajátosságaival.

Van több divízió (bronze, silver, gold, platinum, diamond, master, challenger), melyek nagy része öt aldivízióval rendelkezik 5-től 1-ig. Amíg egy adott divízión belül vagyunk, minden mérkőzés után adott értékű LP-t kapunk, amit sok minden befolyásol: a saját teljesítményünk, a győzelem, vagy a vereség ténye, MMR stb. Alapvetően a rendszer megfelelően működik egy adott divízión belül, egészen addig, amíg nem jutunk egy promo közelébe. A promo megnyerése szükségeltetik ahhoz, hogy feljebb jussunk, ha csak az aldivíziókban haladunk, akkor Bo3-ról beszélünk, ha pedig divíziót váltanánk, akkor Bo5-öt kell megnyernünk.

Akkor hol a probléma? Amikor nyerünk, változó mértékben kapunk LP-t, alacsonyabb szinteken ez átlagosan 15-25 között mozoghat. A vereség szerencsére kevesebbet von le, de emiatt a kettősség miatt könnyen kialakulhatnak olyan helyzetek, hogy egy győzelemmel csak 98, vagy akár 99 LP-re megyünk fel. Ez persze kevés a promohoz, így a következő meccsen azért a pár LP-ért kell ugyanakkora erőfeszítést tenni, mint máskor többször ennyiért és ezt követően még ott van a promo is. A rendszer csak 100 LP-ig kezeli a dolgokat, utána automatikusan bedob minket a promoba a plusz LP elveszik, maximum az MMR-ben jelenik meg valamennyire.

Összesítésben kb 120 LP-nk lenne, ha számolná a rendszer, de valójában csak 100. Elkezdjük a promot, nyerünk egyet, majd veszítünk kettőt, a promot elbuktuk. Számoljunk átlagosan 20-20 LP-vel meccsenkét a könnyebb számolás érdekében, vagyis 100-hoz még hozzájön 20 LP, a két vereség pedig -40, tehát valahol 80 LP környékén kellene lennünk, de a valóság az, hogy sokszor egészen 60 LP-ig visszaesünk. Ezzel könnyen érezhetjük azt, hogy az árral szemben úszunk, hiszen nem elég, hogy egy győzelmünk értéke szinte a nullával lesz egyenlő, amivel azért a pár LP-ért küzdünk, a felesleg elveszik és utána még a promoban elért győzelmünknek se látjuk hatását, csak azt hogy rengeteg LP buktunk, kezdődhet elölről a mászás.

Ha most eltekintünk attól a pár LP-s meccstől, még így is nagyon büntető ez a rendszer, hogy a promoban szerzett győzelemnek gyakorlatilag csak akkor van értéke, ha azt meg is nyerjük, ha elbukjuk, olyan, mintha meg sem történt volna. Ha mindez akár többször egymás után is megtörténik velünk, jogosan érezhetjük magunkat frusztráltnak, mert látszólag csak az elbukott meccsek számítanak a latban. Ez bizonyára sok embernek tűnt fel, de valaki hangot is adott neki a fórumonok és a Riot is reagált.

"Köszönjük a visszajelzést, átbeszéljük ezt is majd az átdolgozott ranked kapcsán, ha lesz rá lehetőségünk arra, hogy javítsunk rajta. Nem tudok egyelőre semmit ígérni, de jelezni szerettem volna, hogy láttam a posztod!"

Egy másik fórumozó is hasonló tapasztalatokat írt le, igaz ő azt vette észre, hogy míg eleinte 5 meccsen át 18 LP-t kapott minden győzelemért. amikor feljutott 82 LP-re, a következő meccs már csak 16 LP-t ért, vagyis kellett még egy win 2 LP-ért. Ez meg is lett neki, majd még egy a promo elején, utána viszont két vereség. Ha nincs az a plusz meccs két LP-ért, akkor lehet megvan a promo. Míg azt ő is beismerte, hogy egyszerűen több LP-t adni nem megoldás, illetve a kapott LP mennyisége sok minden függvénye, a promok körüli LP vesztésre mégis lehetne megoldás.

Véleménye szerint az lehetne a megoldás, hogy ha ilyen eset van, vagyis a promo előtti utolsó meccsünk mindössze pár LP-ért zajlik, akkor azokat a pontokat a rendszer eltárolná, hogy ne vesszen el teljesen. Ha netán elbuknánk a promot, akkor a visszaesés annyival enyhébb lenne. Ha például 95 LP-nél nyerünk és 15 LP-t kapunk, akkor a maradék 10-et visszakapjuk a promo után. Vereség esetén ennyivel kevesebb LP-t veszítenénk, vagy promo után nem rögtön 0 LP-ről indulnánk, hanem mondjuk 10-ről. Az ötlet nem elvetendő, hiszen ki szeret egy teljes értékű meccset végigküzdeni egy LP-ért? Valószínűleg senki.
Bár konkrétumot nem mondott SapMagic, az mindenképpen pozitív, hogy látta ezeket a gondolatokat és talán figyelembe veszik majd a jövőre érkező új rendszer során. 

"Köszi, megjegyeztem. Köszönjük még egyszer, hogy megosztottátok a gondolataitokat és visszajelzéseteket. Remélem visszakerülsz abba a sorozatba!"

Szerintetek igazságosabb lenne, egy ilyen rendszer, mint a mostani?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések