Mivel játsszak rankeden? - A 8.10 legjobb hősei minden ösvényen

Mivel játsszak rankeden? - A 8.10 legjobb hősei minden ösvényen

Gondban vagy, hogy mik a legerősebb hősök jelenleg ebben az állandóan változó játékkörnyezetben? A 8.10 még egy hétig itt lesz; addig is ezeket válaszd!

Nem egyszerű dolog követni az állandó patch-eket, és hogy ki éppen milyen helyzetben van a hősök között. A legújabb 8.10-es patch is felkavarta a vizet rendesen: teljesen más lett a dzsungel működése, változtak bizonyos tárgyak, láthattuk a smite midet is visszatérni és sok egyéb frissítést hozott magával. Kikkel érdemes a legújabb patch szerint játszani? Megnéztük ösvényekre lebontva a legjobb választásokat solo queue-ra a jelenlegi környezetben! Minden ösvényen három kiemelkedő karaktert veszünk figyelembe, ezekből kettőt említés szintjén, az általunk legjobbnak tituláltat pedig ki is fejtjük kicsit.

A felső ösvényen jelenleg három karakter sorolható az úgynevezett God Tierbe, ők nem mások, mint:



Nézzük meg részletesebben Ireliat. Nemrég kapott reworköt, ami elég jót tett neki, sokkal inkább skill orienteltságú lett, mint korábban, hatalmas mozgékonysággal rendelkezik a Q-jának köszönhetően. A képességei nagyon jól kombózhatóak egymással –legyen az akár a minionokon feltöltött passzív, az ultiból és az E-ből kapott plusz megjelölések, akár több hősre is,– és ezáltal ide-oda tudunk ugrálni. A Trinity Force-ig, illetve a Sheenig egy picit gyengélkedhet bizonyos matchupokban, de azt kővetően kellő gyakorlással elég jól megállj a helyét 1 v 1 helyzetekben és csapatharcokban is. A Conqueror rúna is sokat dobott rajta, hiszen így tankokkal is fel tudja venni a versenyt. Az op.gg EUW adatai szerint jelenleg 51,48%-os győzelmi aránya van, de ez annak is köszönhető, hogy sokan még mindig ismerkednek vele. Választási arányban pedig 12% felett csücsül, amivel a második legjátszottabb topos.

A dzsungelben két karaktert érdemes megemlíteni mindenképpen, ők nem mások, mint:


Zárójelesen meg lehet említeni még Warwickot és Udyrt, de térjünk vissza Xin Zhaora. Graves mellett Xin Zhao az egyik legfrusztrálóbb karakter a dzsungelben. Mivel a Riot legújabb patch-e leginkább a korai harcokat és az állandó küzdelmet helyezi előtérbe a sutyerákért, a Xin Zhao pedig a tökéletes jelölt erre. Nagyon gyorsan tud leburstölni karakterekt, ebben a Press the Attack és a red Smite is segít, ezen kívül pedig gyorsan halad a dzsungelében. Red buff után a kettes szintű gankje halálos lehet, ilyenkor a midesek rendszerint még első szintűek, ha halált nem is, de egy Flash-t szinte biztosan kiszed. Ha mindez nem lenne elég, kellő előnnyel, amit viszonylag könnyen megszerezhet, a late game-ben is releváns marad. 52,85%-os winrate és 18,47%-os pickrate mellett jogosan áll a ranglisták elején.

Miden is három karaktert emelnénk ki, akik mind orvgyilkosok:



Talon leginkább a 8.9 során kezdett el visszatérni, amikor a Q-jának hatótávját változtatták. Miután 75 egységet rápakoltak, sokkal könnyebb lett az élete, a pozicionálás még sosem volt ennyire egyszerű számára, ez pedig a cseréit is feljavította. Ez rengeteg segítséget nyújtott neki sok matchupban, mivel könnyebben közelíti meg ellenfeleit, jelentős stabilitást adva neki, a sebzés tekintetében pedig eddig sem kellett szégyenkeznie. Ez a 75 plusz hatótáv elegendő volt ahhoz, hogy a legtöbb mágus arcába bele tudjon mászni, ahonnan már ő diktálja a feltételeket. A PBE-n bemutatott Nimbus Cloak érkezésével pedig ez tovább javulhat, hiszen még több mozgási sebességet fog kapni az ulti alatt. Per pillanat 53,27%-os winrate-je és 8,36%-os pick rate-je van.

Lövészek terén talán nincs akkora meglepetés az MSI után:



Ezreal sosem tűnt el igazán, de mióta Koreában "felfedezték" a dupla Tear of the Goddess buildet, azóta kevés erősebb late game ADC van nála, ha megfelelő módon használjuk. A játék korai szakaszában nem sok minden változott nála, továbbra is a Manamune és a Trinity Force, egyéb esetekben az Iceborn Gauntlet az állandó választás nála, de ahogy telik az idő, a második Tear után annál erősebb lesz. Poke-ban szinte verhetetlen, csapatharcokban is biztos távolságból tudja osztani a bődületes sebzését. Ráadásul ez kissé hibrid is, mivel nem egyszer Hextech Gunblade az utolsó választás rajta, a BotRK helyet. A két Tear tárgy egyszerűen olyan skálázódást ad neki, hogy amíg ezt nem oldja meg a Riot, kevesen fogják felvenni vele a versenyt. Ugyan solo queue-ban a győzelmi aránya nem a legjobb, ez valószínűleg a kirobbanó és gyors meccseknek is köszönhető, ettől függetlenül nem lebecsülendő még az az 50,17%-os győzelmi és 54,53%-os választási aránnyal rendelkezik, ezzel toronymagas az első.

Támogatók terén sincs nagy meglepetés:



Hiába tör fel Nami, a prímet még mindig Janna viszi az alsó ösvényen. Számtalanszor foglalkoztunk már vele, rettentően biztonságos választás, és mindennel rendelkezik, amivel csak egy support akarhat. Jó CC-je van, főleg védelemre, de kezdeményezésre ott a W-je is. Ultijával szintén hátralök mindenki, gyógyít, az Ardent Censer és más pajzsokat erősító tárgyak mellett pedig eszméletlen pajzsokat tud kitolni a lövészeire. Emellett sok másik meta supportot is counterel, tehát biztos választás szinte minden lövész mellé. Janna jelenleg 50,96%-os winrate-el és 12,67%-os pickrate-tel büszkélkedhet.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!