A legtöbben akkoriban még jó eséllyel nem is játszottak. Érdekes visszatekinteni 7-8 évvel ezelőttre, hogy akkor miről is szólt a játék, és miként osztották fel a szerepeket.
A mostani League of Legends-et mindenki ismeri, hiszen nap mint nap azzal játszunk. Erről nézünk közvetítéseket, legyen az egyéni streamer, vagy akár egy nagyobb verseny, mint a nemrég lezajlott MSI. Gyakran hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy ez egy folyamatosan fejlődő játék, és a múltbéli dolgokat elengedjük.
Mivel a patch-elés folyamatos, és minden második héten érkezik valami frissítés, nehéz fejben tartani a korábbi dolgokat. Mivel ez rendszeresen történik és mindig csak egy kicsit nyúlnak bele –függetlenül attól, hogy vannak nagyobb patch-ek is–, nem tűnik fel annyira a változás. Ez kicsit olyan, mint amikor egy gyermek növésben van. Ha minden nap látjuk, akkor nem fog annyira feltűnni, hogy napról napra magasabb, viszont ha visszanézünk egy több évvel ezelőtti képet, azonnal feltűnik a szembeötő különbség.
Nincs ez máshogy a LoL kapcsán sem; immáron a 8. szezonját éli és ha az alfa verziót is belevesszük, akkor szépen lassan 9 évről beszélünk. 2010-11 környékén még teljesen mások voltak a körülmények hardver szinten is, és a fejlesztők is még gyerekcipőben jártak, sokkal egyszerűbbek voltak a hősök és a meta is teljesen más volt. Messze nem beszélhettünk olyan szintű csapatjátékról, mint mostanság, ahol állandóan a makróról beszélünk, együttes mozgások, taktikázások, ösvénycserék és stb.
Akkoriban annyira kezdetleges volt még az egész, hogy a szerepek sem voltak teljesen tiszták. Valamilyen alap elképzelés ugyan már volt, de ekkoriban még a profik is csak ismerkedtek a játékkal, próbálták megtalálni a megfelelő taktikákat. A ma is ismert 1 top, 1 dzsungel, 1 mid, 2 bot meta valamikor az első világbajnokság során alakult ki, amit a Fnatic nyert meg. A hősválasztás is máshogyan nézett ki, a példa kedvéért pedig az Epik Gamer (a TSM elődje), valamint a Fnatic összecsapását néztük meg.
A dzsungel szerepe már megvolt, ezzel együtt természetesen a Smite is érkezett, –de ha megnézzük a fentebbi hősválasztás S8-as fejjel, lazán azt mondhatnánk, hogy trollkodnak. Pedig ez egy nagyon komoly tétmérkőzés volt. Az idézői képességek is felemások voltak, sokkal inkább múlt a személyes preferencián, mint magán a metán. Amumu például Ghost+Smite-tal érkezett, Dyrus ekkor még úgymond support volt, Doublelift pedig ADC-ként Lee Sin-t játszott. Shushei mides létére Alistart játszott, úgy hogy volt mellette egy Taric is, Miss Fortune pedig Heal helyett Exhaustot játszott. Nem voltak még trinketek, mindenkinek magának kellett wardot vennie.
Az invade fogalmát már ekkor is ismerték, de ez kimerült a játék első pár percében. A counter jungle-t mint eszközt jóval később Diamondprox teremtette meg, így ilyenre nem nagyon láthatunk példát. Azt is mondhatnánk, hogy az egész egy káosz volt, leginkább mint most egy low elo solo queue meccs, ahol mindenki próbál érvényesülni, ahogy tud. Össze-vissza rohangálások az ösvények között látszólag mindenféle logika nélkül, így nehéz volt követni az eseményeket. Ha még nem láttatok videót a LoL ezen időszakából: mindenképpen érdemes belenézni, hogy lássátok, honnan is indult el ez a játék és értékelni tudjuk, hogy mennyit is fejlődött az évek során.