Masszív újítások érkeznek az alsó ösvényre –elsősorban tárgyak tekintetében– amik átrendezhetik a bot lane struktúráját.
Míg a 8.10-es patch a dzsungelt forgatta fel; még fel sem eszméltünk belőle, de máris jön holnap a 8.11, ami már az alsó ösvény megszokott életébe szól bele erőteljesen. A legújabb patch ugyanis sok újdonságot hoz (elsősorban tárgyak terén), ami nyilvánvalóan hatással lesz a lövészekre.
Emellett balance változások is jönnek, nem csak a tárgyak és rúnák terén, tehát elég sok mindenre kell felkészülnünk és lehetséges, hogy a meta is módosulhat. Hogy kicsit jobban megértsük mi is vár ránk, nézzük át a legfontosabb dolgokat.
A patch legnagyobb hangvételű megmozdulása mindenképp a tárgyak terén történik, és talán ezek a legizgalmasabbak is egyben. A B.F. Swordból épülni fog egy új tárgy, mely a Stormrazor névre hallgat. Megjelenésekor már elég nagy port kavart, mivel nem csak az ADC-knek kedvezett volna, hanem az orvgyilkosoknak is, –aztán később finomhangoltak kicsit rajta. Egy elég egyedi passzívval rendelkezik, így az harcban elsütött első alaptámadásunk biztosan critelni fog. Valamint mozgási sebességet is kapunk belőle két másodpercig, ez pedig nagyon hasznos lehet kite-olásnál. Ezek mellett elég sok AD-val és támadási sebességgel is felruház minket.
Ez a tárgy leginkább a burstre koncentráló ADC-ket fogja kisegíteni. Nekik korábban probléma volt (bizonyos esetekben) ezt a két statot gyorsan összeszedni, főleg ha még kritelni is akartak. Azt gondolnánk, hogy ez akkor minden problémájukat megoldja, de a valóság sajnos nem ilyen egyszerű. A korábbi változatokban a passzív az AD-t is növelte pár alaptámadás erejéig egy-egy harc elején, míg a másik passzív adta a biztos critet. Ez az olyan hypercarryknek kedvezett volna, akik nem éltek a crit tárgyakkal. A mostani változat mellett azonban még mindig érezhetjük a crit szükségességét.
Hogy miért? Ez a kritikus találat nem egy sima fajta, a sebzése annak mértékétől nő, hogy mennyi crit %-unk van. Míg eleinte úgy tűnt pont a krit nélküli hősöket segítené elő, most pont az ellenkezőjét éri el, –kényszerítve minket a crit vásárlására. Ettől függetlenül még mindig erősnek mondható, sőt a critet használó hypercarry-k még erősebbek lesznek, csak eredetileg nem nekik tervezték. A korai szakaszokban egy megbízható tárgy lehet a számukra a fix crit találatokkal, de az eredeti "célpontok" nem sok hasznát látják majd.
Az Infinity Edge is más lesz, mint eddig. Arról volt szó, hogy a nem critre építő ADC-knek adnak majd új eszközöket. Nos, az Infinity Edge nem lesz egy közülük, mivel már nem ad bónusz sebzést a kritikus találatokra, sőt még kritikus találati esélyt sem ad. Ehelyett kapunk plusz 10 AD-t, és egy új passzívot. Kicsit olyan, mint egy Yasuo passzív, vagyis duplázza a kritikus találati esélyünket, és a kritikus találat sebzésének 15%-át tényleges sebzéssé alakítja, de csak a kritikus találatét.
Ahhoz, hogy ezt a tárgyat ki tudjuk használni, nem árt legalább 50%-ot beszerezni belőle (hogy minden lövésünk criteljen), viszont a korábban megszokott 20% helyett önmagában nem ad semmit a tárgy. Ezzel megint ott tartunk, mint az előző példánkban: csak azok az ADC-k kerülnek jobb helyzetbe, akik élnek a crit lehetőségével, a tényleges sebzés egyszerűen túl erős a tankok ellen, főleg 100% mellett, mikor minden alaptámadásunk alkalmazza. Ez persze segíteni fog Jhinnek, minden critet AD-vá is alakít és ha ezt megduplázza 100%-ra, az elég vaskos sebzésmennyiség.
Az új Essence Reaver is érdekel lesz egyébként. Míg a Stormrazor csak próbálta erősíteni a krit nélküli ADC-ket, az Essence Reaver ténylegesen meg is teszi azt. Ahelyett, hogy csak kritikus találatoknál töltene vissza manát, mint eddig, minden egyes alaptámadás a hiányzó mana alapján fog visszatölteni bizonyos mennyiséget. Ez minden caster ADC-nek tökéletes eszköz lehet és ez még nem minden. Az új passzívnak köszönhetően a végső képességünk használata is előnyökkel jár, mivel megnöveli a támadási sebességünket, és az alaptámadásaink a nem végső képességek CD-jének 20%-át töltik vissza 8 másodpercen keresztül. Minél alacsonyabb a cooldown, annál gyakrabban tudunk képességeket használni. Képzeljétek el ezt Lucian esetében, aki minden képesség után amúgy is kettőt támad, de Ezrealen sem mutatna rosszul. Jhin esetében már nem ennyire szép a helyzet, –ő jó eséllyel nem fogja ezt használni.
Mindezek mellet még 200 arannyal olcsóbb is lesz, tehát egy egész megbízható megoldás lehet az early-mid game-ben, és akár még olyanok is használhatják, mint Twitch, vagy Vayne, pusztán az ulti összhang miatt. Már ez a három tárgy együtt is rengeteg újdonságot hozhat az alsó ösvényre: visszatérhetnek régi karakterek, vagy egyszerűen a mostaniakat fogjuk teljesen máshogy építeni.