Meddler: Számos tényező miatt nehéz a hősök kiegyensúlyozása a PBE szerveren

Meddler: Számos tényező miatt nehéz a hősök kiegyensúlyozása a PBE szerveren

Meddler ezúttal arról beszélt nekünk, hogy miért is van akkora eltérés PBE-n és az élőszervereken a hősök között, illetve adott némi betekintést a 8.12-be is.

A hősök egymáshoz való kiegyensúlyozottsága mindig is egy sarkalatos pont volt a League of Legends életében. Ez értelemszerűen sosem fog megváltozni, a Riotnak viszont minden egyes új hőst, vagy jelentősebb változtatást még 1-2 frissítésen át finomhangolnia kell: hogy az ne legyen túl erős, vagy épp túl gyenge. Milliószor megkapják a kérdést, hogy miért nem képesek ezt PBE-n megoldani? Meddler erre a kérdésre válaszolt most.

A válasz tökéletes megértése érdekében először vessünk egy pillantást arra a táblázatra, amit Meddler megosztott velünk:

A képen a felső táblázat az élő szerverek 8.9-es győzelmi arányát mutatja, beleszőve a különbséget a 8.8-hoz képest, míg az alsó táblázat a PBE szerverre vonatkozik ugyanezekkel a paraméterekkel. Jól leolvasható a képről, hogy vannak hasonló értékek, Talon például mindössze 0,5% különbséggel rendelkezik, de akadnak jelentős kiugrások is. Elég ha megnézzük Dr. Mundo, vagy épp Rammus számait. Ezeknél brutális különbségek fedezhetőek fel, az okok pedig a következőek:

  • PBE-n rengeteg játékos furcsa buildekkel, rúnákkal próbálkozik, nem feltétlenül a winre mennek, sok az afk játékos is.
  • A PBE mérkőzéseknél elég rossz a matchmaking, a mérkőzések többségében nagy különbség van a játékosok skilljében. Ez az alacsony játékos számból ered, a PBE szerver közel sem olyan sűrűn "lakott", mint az gondolnánk.
  • Az adott hőssel közel sem játszanak annyi mérkőzést, amennyire szükség lenne egy egészséges statisztika összeállításához. (A képen látszik az is, hogy sokszor néhány száz mérkőzésről beszélünk mindössze.)
  • Nagyon sokan a PBE szerveren próbálnak ki új hősöket, egyszerűen azért, mert ott könnyen feloldhatják.

Természetesen mindez nem azt jelenti, hogy a PBE szerver haszontalan lenne. Noha a kiegyensúlyozás során valóban nem mennek vele túl sokra a fejlesztők, a bugok felderítésében még igenis nagy szerepe van. Emellett lehetőséget ad mind a magasabb, mind az alacsonyabb rangú játékosoknak arra, hogy visszajelzést adjanak a Riotnak a terveikről.

Tehát a hősök balance-olása a PBE környezetben koránt sem olyan egyszerű, mint amilyennek mi azt gondolnánk, az élőszervek erre sokkal alkalmasabbak. Most pedig nézzük meg, hogy mi vár ránk a 8.12 során, –erről is kaptunk ugyanis egy-két morzsát.

Yorick

Yorick Ködjárói egy apró, ám annál jelentősebb változásra számíthatnak. A lények a saját értékeiket mindeddig a megidézés pillanatában kapták meg Yorick aktuális statja alapján, a tervezett változás után pedig az ő értékeik is ugyanúgy fel-le mozoghatnak, majd mint Yorick-é. Például, ha Yorick extra AD-ra tesz szert, ez a lényeken is frissülni fog.

Snowball a korai szakaszban

A fejlesztő csapat úgy vette észre, hogy a korai szakasz snowball potenciálja megnövekedett. Ehhez kapcsolódóan két céljuk van: egyrészt szeretnék a solo carry lehetőségét tovább növelni, másrészt ezt a snowballt visszább szorítani. Ígéretük szerint, erről több részletet árulnak majd el a hét hátralévő részében.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések