Kéthetente gyakorlatilag új játékot kapunk, tényleg szükséges ez?

Kéthetente gyakorlatilag új játékot kapunk, tényleg szükséges ez?

Nagyon elszaladt mostanság a ló a Riot Games-el. Egyik nagy patch-et kapjuk a másik után, új rúnák, új tárgyak, dzsungelfrissítés, hősreworkök és még lehetne sorolni. Lehet ezt egyáltalán követni?

Nem mondunk azzal újat, hogy a League of Legends egy folyamatosan változó és frissülő játék. Talán ezért is képes még mindig az élvonalban tartania magát lassan 9 év után. Ezt eddig is viszonylag adott séma alapján tették a fejlesztők. Pár hetente kijött egy új patch, ahol rendszerint hősöket, tárgyakat frissítettek kisebb-nagyobb mértékben, de alapjaiban azért nem feltétlenül fordították feje tetejére a metát. Évente két olyan időszak volt, amikor nagyobb változásokra lehetett számítani: ezek egyike a mid season, vagyis a tavaszi és nyári szakasz közötti pár hét, illetve a preseason, ami rendszerint minden évben november-december körül indult, és tartott az új szezon kezdetéig.

Jön a 8.11 Hotfix - Yasuo buff, Kai'sa nerf és még sok más

Még alig van kinn a 8.11, de már is szükség volt egy balansz frissítésre. Az biztos, hogy Kai'Sa esetében muszáj, de azt hiszem a Yasuo buffnak nem lesz jó a fogadtatása.

A mostani szezonban azonban mindez felborulni látszik és több ízben akár egy-egy patch is akkora változásokat tud hozni, mint korábban egy-egy kiemeltebb. Kicsit olyan érzés, mintha a teljes 8. szezon egy hatalmas nagy béta teszt lenne egy teljesen új játéknak, és nagyon drasztikus módosítások érkeznek egyik hétről a másikra. Persze kell a változás, de a túlzott mennyiség is ártó lehet épp annyira, mintha nem történne semmi. A játékosok egyszerűen nem képesek ennyi új információt feldolgozni és hasznosítani, –főleg úgy, hogy mire az egyik dolgot megtanulnák, azonnal jön 3 másik a helyére.

Nézzük meg kicsit tételesen, a fontosabb dolgokat kiemelve, ahol volt ilyen, hogy melyik patch mit is hozott. A hősöket külön nem emelnénk ki, hiszen azon minden patch-ben érkeznek.

  • 8.2: toronyváltozások, teljesen eltűntek a régi támogató tárgyak, helyettük érkeztek a küldetés után megkapott Sight Stone wardok, komolyabb rúnaváltozások, az egy célpontos képességek minion aggrot vontak ránk, új HP jelző
  • 8.4: új mage tárgyak elsősorban miden, több mana és CDR, megújult Archangel's Staff és Morello, valamint az Oblivion Orb, a Twin Shadows és a Spellbinder is megjelent újdonságként, visszatért a régi Rengar, eltűnt a Tracker's Knife (wardokat adó dzsungeles tárgy), további rúnaváltozások, új rúnák, változott a robbanó növény működése, erősödő Baron és "új" Elder Dragon
  • 8.5: változott a Cloud Drake működése, valamint a Cinderhulk és Warmog módosításai is befolyásolták a tankosabb dzsungeleseket, ismét rúnák, Kai'sa megjelent
  • 8.6: Draktharr változások, Kai'Sa hotfix, Quinn minirework, újra megjelent a Shurelya's Reverie, mint új tárgy, erőteljes változtatások a Guinsoo's Rageblade-en, Heal és Ignite is módosult, Conqueror és Chrysalis bemutatása, további rúnaváltozások

  • 8.7: Irelia rework, lényegében egy új karaktert kaptunk, Locket változások, Ninja Tabi finomhangolás (túl elterjedt volt szereptől függetlenül), Manaflow Band és Presence of Mind átgondolása, minionok aranyértékének változása
  • 8.8: régi LeBlanc visszatért, Ahri képességeit is átrendezték kissé, új Varus W, trinket változások, eltűnt a Sweeping Lens
  • 8.9: új Doran's Ring, rengeteg AP tárgyváltozás, mágusok manájának módosítása, tornyokra való AP sebzés változása, 25 mágus alapstatjainak frissítése ezek alapján, a megidézett Rift Herald sebzése is változott, ezzel pedig az értéke is, új Unsealed Spellbook működés
  • 8.10: teljesen új dzsungel, a Rift Scuttler pedig értékesebb, mint valaha, körülötte forog a dzsungelesek élete, új AP dzsungeles tárgy, wardok működésének változása, a szokásos rúnák módosulása nagy mértékben, fejpénzek frissítése
  • 8.11: a legújabb patch pedig új AD alapú tárgyakat hozott, régieket frissített, megint felkavarva az ADC metát, több hotfixet és egy eléggé broken Banner of Command-et, amit a játékosok a hotfixig gyakrabban vettek, mint control wardokat, megjelent Pyke

A továbbiakban pedig már tudjuk, hogy a bruiserek kapnak újdonságokat leginkább a felső ösvényen szintén új tárgyak képében, mint a visszatérő Atma's Reckoning, vagy a Spear of Shojin.

Mint az a fenti listából is látható, már csak az elolvasásától is golyózhat a szemünk, pedig ez alig 5 hónap termése. Korábban egy év alatt nem jött ennyi frissítés, –legalábbis nem ilyen csomagokban. Van az a pont, ahol az új tartalmak már inkább kárára vannak egy játéknak, semmint hasznára. A Riot Games idén sokak szerint már nagyon súrolja ezt a határt, pedig még csak a szezon felénél járunk. 

Ez különösen a casual játékosoknak rossz egyébként, –amikből még mindig több van, mint a hardcore változatból. Ez alatt azt kell érteni, hogy nem mindenki tölti minden napját az Idézők szurdokában, és más okok miatt lehet, hogy csak egy-két hetente tud felnézni pár meccs erejéig. Ilyenkor számára sok minden teljesen idegen lehet, az addigi tudása nagyon hiányos lesz, ez által kevesebb sikerélménnyel gazdagodik, romlik a játék élvezeti faktora. Lassan úgy érezhetjük, mintha a patch notes egy kötelező házi olvasmány lenne, amit ha kihagyunk, akkor kb meg is buktunk. Eddig se ártott elolvasni ezt persze, de ha egyet-egyet kihagytunk, nem éreztük azt, hogy fogalmunk sincs mi miért történik a játékban. A hotfixek pedig csak tovább rontják a helyzetet, mivel a legtöbb ember egyszer ha elolvassa a patch notes-ot, mikor kijön és utána nem néz rá többször, tehát a hotfixek tartalmáról is teljesen lemarad. 

Röviden, tömören: túl sok minden módosul két, vagy jobb esetben négy hetente. Korábbi szezonokban erre nem volt szükség, de most valamiért a Riot teljes gőzerővel dolgozik minden területen. Ha ennek lesz végcélja, –vagyis egy olyan pont, ahol a fejlesztők kicsit megpihennek–, talán elmondhatjuk, hogy megérte, de egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy a folyamatnak még messze nincsen vége.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.